7800GTX 512MB vs. X1800XT 512MB

Permalänk

I detta fallet tycker jag snarare man ska väga lanseringen emot priset.

korten finns fortfarande inte att få tag på och ni giddrar om ett kort ingen utav er har, jag har mitt gtx och jag är fullt nöjd och hur länge har mitt Gkort funnits ?? Det finns "inget" ATI kort som tar mitt GTX kort..än.

TillOchMed 7800GTX 512 finns ute ??

När ni har ATI kortet i datorn då kan vi snacka men då är mitt så gammalt så det är ju illa. Inte konstigt deras kort skulle vara "bättre" det kommer ju senare..och bra mycket senare. Att ni orkar giddra bara.

Sen kan vi ta Kinc som ex. Tror ni själva på att han väljer 7800GTX 512 för att vara "fanboy" om nu erat X1800XT skulle vara bättre ? Plz han tävlar i benching. Han kan nog få tag på 2 X1800Xt om han vill så där finns inget problem, men han vill inte, varför ??

>_<

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Jag tycker att hela diskussionen om vem som äger vem enbart är fånig. När vi snackar om XT 512 eller GTX 512 är det ju så pass liten skillnad i prestandan. Är det någon här som på fullt allvar tror att de små skillnader som det handlar om någonsin kommer att märkas i ett spel eller program??

Det är som det alltid har varit att man köper sitt kort efter personlig smak, vissa gillar ATI andra Nvidia och det kan inga prestandatester i världen ändra på oavsett vad dom visar. Jag köpte mitt GTX 512 för att möjligheten uppenbarade sig under DHW. Sen måste jag erkänna att jag har haft Nvidias kretsar i samtliga av mina datorer allt ifrån min första P3a till Amd64an jag har idag.

Man kanske är ett offer för det gamla talesättet "Skomakare bliv vid din läst" Men jag gillar Nvidia och det ska nog mycket till innan jag byter. Men jag skulle inte påstå att mitt kort "äger" x1800xt512 det är alldeles för små skillnader.

håller med fullständigt.
Skillnaderna är som jag sa, bara på papper, för i vekliga livet lär nog ingen med gott samvete kunna säga att de verkligen kan känna skillnaden mellan korten.

Jag har t.ex. bara nvidiakort nu, men det lär det inte bli nästa gång p.g.a. att jag aldrig verkar kunna få ut ens en godtagbar mängd av prestandan ur nvidias kort, och folket på nvidia bara är dryga när man pratar med dem, men det har ingenting med några resultat i tester om hur psykotiska upplösningar jag kan lira doom3 i.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Proffsmoddare

Jag sitter ju med en Hyundai l90d+ så några vansinniga upplösningar är det inte tal om men jag kan ju säga att Q4 Totalmaxat i 1280x1024 ser tillräckligt nice ut Jag är väl medveten om att mitt GTX 512mb är fet overkill för mig då jag bara spelar call of duty 2. Men jag tänkte att detta kortet ska hålla ett bra tag in i framtiden och fan vet vilka krav spelen har om ett år Sen om detta är bättre eller sämre än ATI´s motsvarighet kan kvitta då det är något som jag aldrig kommer att märka.

Kan inte alla bara ta en toy och köpa det kort ni vill ha. Att sitta och föra krig kring produkter som ingen av de krigförande parterna har känns lite poänglöst. Att försöka få ett inbitet Nvidia eller ATI fan att ändra åsikt är lika lätt som att övertala en Sköldpadda om att han är en mås och sen titta på när han flyger iväg

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strumpan2k
Hur många kör runt med fälgar för 30 000kr på sin Fiat Uno?

finns hur många som helst som har en ganska bra dator och kanske sparar ihop till ett kort!
bara rför att man har 6000 spän så betyder det inte att man har en miljon till. helt särt sagt!

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hmm jag som får ett 7800GTX i mitt kommande X2 4400+ system, jag kanske ska byta ut det till ett X1800XT... jag kanske får en prestandaboost i UT99 då?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

nej skruvis, GTX håller minst lika bra och det är sånna små marginaller i prestandan så du hade ångrat dig

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Ironi grabben.

Men tack för att du svarade ändå.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

hehe

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.