Permalänk
Medlem

amd x2 4400+ + counter strike

tja grabbar !

Är det bara jag eller har ni också märkt att när man spelar cs så har man en sorts turbo fart? e de verkligen så att processorn är för snabb för counter strike? För varje gång jag har på båda cpu:na så är det nästan som speedhack, jag har en super turbo boost och hugger med kniven lika snabbt som man skjuter med en tmp.

Folk säger att man inte kan använda båda cpu:na, men endå så sänks farten och cs blir normalt då man stänger ner en processor? kan någon snälla förklara hur det kan komma sig?

Tacksma för svar, och prova själva, ni kommer få ett enormt garv då ni startar en egen server

Visa signatur

P5w dh deluxe/ e6600 @ 3.3ghz/ corsair xms 2gb pc8500 @ pc5700 !?/ Asus 8800gts/ Seasonic m12 500W

Permalänk
Avstängd

fel forum =)...

plus aldrig hört talas om att dator är för snabb för ett spel..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaffebryggarn
fel forum =)...

plus aldrig hört talas om att dator är för snabb för ett spel..

Inte? Testa GTA (1), där ska du allt få se

För övrigt verkar det ju rätt skumt. Speciellt eftersom det skulle bli väldigt konstigt över nätet.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Vilket i och för sig löses med /usepmtimer boot-parametern som läggs till automatiskt i och med att man installerar amd cpu-drivrutinen.....

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Avstängd

dumsåte stänga av en kärna du startar splet öppnar aktivitetshanteraren sen högerklickan du på hl.exe o stänger av ena processorn !

Visa signatur

Amd x2 3800+ | 1 GB Crucial PC3200 | MSI K8N Neo4 series | Radeon x850 pro | 250 GB sata

Permalänk
Medlem

jag har själv en AMD X2 4400+ och ett gigabyte 7800gtx kort och det är absolut inga problem att spela cs med den. Och att man skulle behöva stänga av en kärna e ju bara skitsnack....

Visa signatur

Asus A8n32-sli, AMD X2 4400+, Corsair 3500LL-pro 2048, Creative X-fi fatality, Msi 7800GT SLI, 2 x raptor 74g, 2x 200g western sata2, antec p180 (o lite till :) )

Permalänk
Medlem

/pmtimer påtvingar windows att använda ACPI:s högupplösta räknar för att hålla allt i synk istället för att använda vanliga RTC-klockan. RTC-klockan tenderar till att inte vara alltför stabil under X2-system vilket resulterar i att spel kan rycka och ha sig. Som sagt så löses detta genom att använda ACPI:s räknare istället......

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk

Re: amd x2 4400+ + counter strike

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JonnyK
tja grabbar !

Är det bara jag eller har ni också märkt att när man spelar cs så har man en sorts turbo fart? e de verkligen så att processorn är för snabb för counter strike? För varje gång jag har på båda cpu:na så är det nästan som speedhack, jag har en super turbo boost och hugger med kniven lika snabbt som man skjuter med en tmp.

Folk säger att man inte kan använda båda cpu:na, men endå så sänks farten och cs blir normalt då man stänger ner en processor? kan någon snälla förklara hur det kan komma sig?

Tacksma för svar, och prova själva, ni kommer få ett enormt garv då ni startar en egen server

Hello..

Jag byggde en burk med X2 4800+ till en polare med Win 64Bit och han fick exakt samma problem. Även BF2 uppträdde skumt med att han blev utkastad från olika servers. Jag installerade X2 drivern från AMD samt en dualcore patch för BF2 och nu funkar det helt kanon.

Permalänk

Re: Re: amd x2 4400+ + counter strike

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bredbandsbandit
Hello..

Jag byggde en burk med X2 4800+ till en polare med Win 64Bit och han fick exakt samma problem. Även BF2 uppträdde skumt med att han blev utkastad från olika servers. Jag installerade X2 drivern från AMD samt en dualcore patch för BF2 och nu funkar det helt kanon.

Vart hittar man patchen till bf2, deras hemsida?

Visa signatur

*** Intel Core i5 2500K@4,3ghz, Antec KÜHLER H2O 920, Asus P8P67 Pro rev B3, G.Skill Sniper Edition 1600Mhz 8GB, Asus R9 280x DC2T 3GB, SSD Samsung 840 Pro , Seagate Barracuda Green 2TB, Corsair AX 750W 80+ Gold, Corsair Obsidian 650D, LG W2363D-PF 23" LCD 120 Hz ***