7800 GS med AGP och för OEM

Permalänk
Melding Plague

7800 GS med AGP och för OEM

<font style="font-size: 10pt"><b>7800 GS med AGP och för OEM</b></font> <small class="small">måndag 5 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Vi har skrivit ganska mycket om GeForce 7800 GS. Kortet visade sig ha bra prestanda/pris. Dessvärre gick Nvidia ut med att kortet faktiskt inte kommer lanseras, hårdvarusidorna som testat kortet hade fått deras exemplar av misstag. Det ryktades senare att Nvidia dock kommer lansera en <a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=531387">AGP-version</a> av grafikkortet.
<br />
<br />Den goda nyheten är att det blir en GeForce 7800 GS. Den dåliga nyheten är att grafikkortet enbart kommer att säljas till OEM-tillverkare. GeForce 7800 GS är baserade på G70-kärnan men har enbart 16 pixel pipelines. Klockfrekvensen är 375 MHz GPU / 1000 MHz minne. Prestanda ska ligga på samma nivå som 6800 Ultra och GT.
<br />
<br />Läs mer hos <a href="http://vr-zone.com/?i=3009" target="_blank">VR-Zone</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad är OEM-tillverkare? och när kommer 6800GS?

Jag menar självklart AGP. my bad.

Visa signatur

3500+ 90nm, Kingston 2x512Mb, ASUS A8V, 9700 PRO @ Antec 350w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iceN
Vad är OEM-tillverkare? och när kommer 6800GS?

6800gs finns sedan länge.

Permalänk
Medlem

Varför vill OEM tillverkarna sälja moderkort och grafikkort i AGP?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

OEM betyder väl att man bara kan köpa det med andra datordelar, eller i ett komplett system?

Det ska nog gå iallafall. Det är definitvt inget större problem.

Dock är jag nyfiken på om det då går att låsa upp...hehe.

Den har G70-kärnan... vet någon om det är samma som GT/X?

Permalänk
Medlem

För att dom är snåla klåpare som försöker maximera sina vinster SlimJim

Permalänk
Hedersmedlem

OEM delar sälj inte i fina kartonger utan kommer oftast i platpåse utan namn.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Var inte 6800LE också från början en OEM prodkt, och den gick ju å köpa utan problem, så jag tror nog att på ett eller annat sätt kommer 7800GS att komma ut!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Hedersmedlem

Jepp min Leadtek 6800LE vad OEM och den kom i en påse och det gick inte att se att den var från Leadtek men köpa gick den.

Man får inte med saker som spel, kablar och breakout boxar med heller.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd

Kan de inte släppa té kortet till oss vanligare packard-bellhatare?

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Relik 📜

ojojoj!

Blir nog att krama lie till ur AGP-porten om man får händerna på ett 7800GS

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iceN
Vad är OEM-tillverkare? och när kommer 6800GS?

http://www.scala.com/definition/oem.html

För att passa in den beskrivningen för "märkes-datorer" så skulle jag säga att de kallas nog för OEM tillverkare då företagen (säg HP, Dell, Acer osv) ofta köper innehållet i burken från en tredjepart (ser t.ex många Gigabyte kort i Acer maskiner) och säljer dem under sitt eget namn...
Annars kan uttrycket oem vara rätt flummigt ibland.

MaLo: Även om det stod OEM i produktnamnet så skulle jag nog säga att "bulk" stämmer bättre in

Edit: Det är inte juletider förrens när alla smileysar på Swec får tomteluvor, lika gött varje år

Permalänk

6800LE skulle också bara säljas till OEM. Men vi vet alla hur det blev där.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
MaLo: Även om det stod OEM i produktnamnet så skulle jag nog säga att "bulk" stämmer bättre in

Svårt att säga då båda brukar komma i påse.

Finns även whitebox som då kommer i en låda utan bild.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Svårt att säga då båda brukar komma i påse.

Finns även whitebox som då kommer i en låda utan bild.

Sant Men tanken på att någon tillverkare skulle köpa grafikkort från en tillverkare och sedan sälja under ett eget namn verkar i mitt huvud så lustigt, om man tänker sig innebörden av OEM och sedan graffekort (ser framför mig hur Abit anställda sitter klistrar Abit märken på Asus kort ). Men det finns säkert exempel där någon tillverkare har gjort så på graffe fronten

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Sant Men tanken på att någon tillverkare skulle köpa grafikkort från en tillverkare och sedan sälja under ett eget namn verkar i mitt huvud så lustigt, om man tänker sig innebörden av OEM och sedan graffekort (ser framför mig hur Abit anställda sitter klistrar Abit märken på Asus kort ). Men det finns säkert exempel där någon tillverkare har gjort så på graffe fronten

Grejen med just Leadtekkortet var att man inte kunde se om det var ett Leadtek eller någon annan tillverkare så den var helt namnlös och det enda sättet att veta att det var ett Leadtek var att den hade ett BIOS från dom.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Det blir väl till att köpa från eBay då. Såvida tillverkarna inte inser att det finns en marknad för highend agp-kort fortfarande.

Permalänk
Medlem

Tyvärr känns det onödigt att den finns på AGP... jag menar, antingen kör man det på socket 754 med ett halvtaskigt moderkort och CPU, eller så uppgraderar man till socket 939 med AGP (varför göra det när man kan få pci-e??)... men den var ju rätt prisvärd iallafall..vad göra, vad göra??

Fanns det något prisuppgift?