AMD Athlon FX60 slöare än FX57

Permalänk

Kanske lite offtopic men hur fasen gör man när man ska klocka en dualcore?:confused:

Har man justera multipluin för varje kärna då eller har man två FSB?

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

Du klockar båda samtidigt, och den som klockar sämst stoppar din framfart. En av anledningarna till varför dual CPU är bättre än dual core för oss som överklockar.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd

Hur som helst så är FX:en åt h-e för dyr. Hellre köper jag en 4400+ eller 4800+ istället, för den är inte mycket sämre än en FX plus att 4x00+ tycks sjunka i pris medan FX.en står still

Edit:
Såg att den hade sjunkit ca 300:- sedan sist jag kollade, den kanske är på väg ner i pris trots allt

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Hedersmedlem

En del prator om FX-59. Har inte så stor koll på vad som ska släppas så är det en single core fx-59 (högre frekvens än fx-57 såklart) på gång eller är det bara spekulationer?

Sen så är det så irriterande med att säga att program är optimerade för dualcore. Program kan ju inte veta något om det! Däremot är flertrådade (multithreaded) program bättre om de körs på flera exekveringsenheter. Sådant är dualcore men även dualcpu (2 cpu:er i en burk).
För den som inte är insatt i tekniken så kan de ju tro att ett program "optimerat för dualcore" inte får någon nytta av att även köras på dualcpu.
Givetvis kan man byta ut prefixet dual mot multi i snacket.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG