Publik IE 7 beta i början av 2006

Permalänk
Melding Plague

Publik IE 7 beta i början av 2006

<font style="font-size: 10pt"><b>Publik IE 7 beta i början av 2006</b></font> <small class="small">onsdag 7 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Microsofts nya webbläsare Internet Explorer 7 har redan släppts i en beta till utvalda betatestare, och nu väntas en publik beta nå allmänheten det första kvartalet 2006 skriver <a href="http://www.cdrinfo.com/Sections/News/Details.aspx?NewsId=1575..." target="_blank">CD-R Info</a>.
<br />
<br /><i>”We want to make sure that everyone has an opportunity to try a pre-release version of IE7 and tell us how it works with their web sites, their applications, their add-ons, and how they use the web overall”</i>, säger chefen för Microsofts Internet Explorer-avdelning.
<br />
<br />Den slutgiltiga versionen av webbläsaren planeras att släppas nästa sommar.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Gissar på att Firefox fortfarande kommer att äga IE? Det tråkiga är att mindre datorkunniga kommer välja IE för att det är Microsoft som gjort det och dom kan man "lita" på
Eftersom funktionerna kommer vara liknande, tabbar? Så finns det nogde som väljer IE istället, men vi får hoppas firefox lever kvar!

Permalänk
Medlem

Om IE7 är bättre, kommer jag använda den.
Punkt.

Permalänk

Om IE7 är bättre kommer jag ändå skita i det eftersom det är MS.

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
<font style="font-size: 10pt"><b>Publik IE 7 beta i början av 2006</b></font> <small class="small">onsdag 7 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Microsofts nya webbläsare Internet Explorer 7 har redan släppts i en beta till utvalda betatestare, och nu väntas en publik beta nå allmänheten det första kvartalet 2006 skriver <a href="http://www.cdrinfo.com/Sections/News/Details.aspx?NewsId=1575..." target="_blank">CD-R Info</a>.
<br />
<br /><i>”We want to make sure that everyone has an opportunity to try a pre-release version of IE7 and tell us how it works with their web sites, their applications, their add-ons, and how they use the web overall”</i>, säger chefen för Microsofts Internet Explorer-avdelning.
<br />
<br />Den slutgiltiga versionen av webbläsaren planeras att släppas nästa sommar.

Hur sega kam man vara igentligen...

Permalänk
Medlem

Sneglar inte ens på andra browsers längre. Firefox har allt jag vill ha från webben!

Mozilla for president(s)?

Permalänk
Medlem

dom lägger väll in nått i ie7 så alla skumma sidor man är inne på så skickas ens ip och aktivitet till microsoft :S

håller mig till mozilla mest troligt såvida dom inte lagt in flygande svävare i nya explorer

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Svårt att se att IE7 kommer ha något som får mig att överge Firefox. IE7 behöver vara mer än bara bättre då jag - håll i hatten - blandar in moral och etik i mitt surfande.

Permalänk
Medlem

Hoppas dom har gjort den bättre nu då, inte bara lagt till ett par tabbar.

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

Hoppas den läser webbsidorna enligt standarden som den inte tidigare gjort, blir så jobbigt när det ser olika i olika webbläsare

Permalänk
Medlem

Så vad Microsoft säger här är alltså att dom snart är framme i beta-stadiet med det som alla andra webbläsare redan gjort? (alla andra så syftar jag till Safari, Opera och Firefox)
Wow, grattis.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

IE7 har fatiskat tabbar precis som FF... dock hjälper d inte mej.... håller mej till FF

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem

Opera - finns ingen bättre!

Visa signatur

Det är detaljerna som räknas...

Permalänk
Medlem

Grattis... ni har lyckats... not

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 13" 2011: i7 2.7 GHz | 8 GB 1333 MHz DDR3 | 128 GB SSD
Telefon: Samsung Galaxy SII
Platta: Samsung Galaxy Tab 10.1 32 GB Wi-Fi

Permalänk
Discokungen

Ett ord: Opera

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Precis, Opera har allt, utan att man för den delen behöver trycka in massor med pluggins för att få det som man vill ha! (dock så är ju även FF betydligt bättre än IE iaf).
Ja inte är de då snabba Microsoft, från tiden de meddelade att det skulle komma ett nytt IE så har väl konkurrenterna släppt en 3-4 olika versioner/uppgraderingar och ändå är de bara i Betastadie på IE7 :/.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Vem fan vågar testa en beta av IE när deras skarpa version är så usel?

Permalänk

Har testat IE7 enligt mig så är det mest nytt utseende som är skillnaden, tabbar med. OPERA rockar dock fortfarande!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Medlem

Ärligt. IE tolkar saker inom webdesign ltie som det vill.

FIREFOX FOR PRESIDENT!

Firefox tolkar allt rätt. IE kommer aldrig bli bra, bara mer och mer wannabe firefox.

Permalänk
Medlem

Här är orsaken till varför jag gav upp Firefox.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6049189...

Har använt IE i alla dessa år utan några som helst problem. Fulständigt utan några som helst problem, så det finns väl ingen anländning att klanka ner på nåt som fungerar för 99% av befolkningen.
Men jag håller med er att Firefox är i dagensläge bättre på alla punkte det tyckte jag med men tyvärr så kan jag inte använda det och varför står i länken ovan.

Längtar till IE7

Permalänk
Medlem

Intresset för standarder (främst CSS) används ju som försäljningsargument av de andra webbläsarna och deras anhängare. Om det har fått Microsoft att stödja CSS så spelar det faktiskt ingen roll vilken webbläsare folk använder. IE har varit den stora bromsklossen i många år nu. IE gör att de flesta webmasters fortfarande kodar något som mest liknar HTML 3.2, istället för att gå över till XHTML + CSS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Vem fan vågar testa en beta av IE när deras skarpa version är så usel?

Nog den bästa kommentaren hittils!

Permalänk
Avstängd

Jag gillar opera v8.51. Den är både snyggare och säkrare än Internet Explorer. Har testat Firefox v1.07 också, men opera är min personliga favorit. Den är ju helt gratis numera

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64