3 kombinerade ATX- och BTX-chassin

Permalänk
Melding Plague

3 kombinerade ATX- och BTX-chassin

<font style="font-size: 10pt"><b>3 kombinerade ATX- och BTX-chassin</b></font> <small class="small">onsdag 7 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Att byta från en standard till en annan brukar vara en krånglig process eftersom man inte kan behålla sina gamla delar. Dock brukar det ofta dyka upp hybridprodukter som klarar både den gamla och den nya standarden. Detta har vi till exempel sett vid övergången från SDR SDRAM till DDR SDRAM och från DDR till DDR2. Toms Hardware har tittat på liknande lösningar för övergången från ATX och BTX-standarden, det vill säga chassin som uppfyller kraven för båda. De tre testobjekten är APlus X-Blade, Coolermaster CM Stacker 820 och Thermaltake Tai Chi.
<br />
<br /><i>”BTX-hårdvara är kanske på gång, men det finns också mycket som bromsar dess utveckling. Endast ett fåtal moderkortstillverkare har startat serietillverkning för den nya formfaktorn. Men varför vänta? Dessa nya chassin är flexibla vad gäller formfaktorn. Om de klarar av ATX-moderkort nu, bör de också fungera med BTX-moderkort senare.”</i>
<br />
<br />Läs testet hos <a href="http://www.tomshardware.se/datorer/chassi/20051207/index.html" target="_blank">Toms Hardware Guide</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det där Thai Chi chassit var förbannat snyggt.
Någon som har ett sådant som kan ge en utlåtelse?
3500 för ett chassi är lite väl dyrt, men vilket chassi!

Permalänk
Medlem

Så ni menar att BTX kommer att bli standard i framtiden? Jag som trodde det var ett i stort sett dött format. I vilket fall som helst finns det ingen större anledning till at vi bör önska oss BTX i framtiden, så förhoppningsvis dör det ut.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanove
Så ni menar att BTX kommer att bli standard i framtiden? Jag som trodde det var ett i stort sett dött format. I vilket fall som helst finns det ingen större anledning till at vi bör önska oss BTX i framtiden, så förhoppningsvis dör det ut.

Dött och dött. De har inte lämnat sin vagga än.

Förbättrad position på komponenter så att de behöver mindre fläktkraft för att kylas ner ser jag inte som ett minus. Om det ska bli standard eller ej vill jag inte uttala mig om. Men det är bra med alternativa lösningar.

Varför anser du att det inte finns en större anledning att önska sig BTX i framtiden?