Creative utmanar Ipod

Permalänk
Medlem

Nu blir det att strunta totalt i Ipod

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk

Stackars Creative och iRiver. Det är väldigt lustigt att dom alltid lyckas göra bra mp3spelare...........som inte lyckas slå apple's motsvarigheter. Ta den här nya skapelsen som ett exempel. Visst har den bättre specs än ipod men den är ju så himla stor. Det verkar som om iRiver och Creative är dömda att göra någonting fel. Kolla bara på den, den är ju tjock som kuk(?) dubbelt så tjock som konkurrenten och det är helt o acceptablet. Rättare sagt så är den lika tjock som den allra förasta ipoden. Batteri tiden för mycket är också ett skämt, 14 timmar är ju helt löjligt. Glömde jag att nämna att den väger 163 gram, 360 nätadapter i fickan? Ja visst.

A ja nu är det bara att luta tillbaka stolen och se på medans den floppar.:D

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk

Har en Zen och den är hurlättsomhelst att ha i fickan och inte spec stor... Möjligtvis om man har tajta tjejbyxor så kanske man har problem av att den är lite tjockare än Ipoden...

Permalänk
Hedersmedlem

Undrar om den kräver massor med tramsmjukvara. Det är det som fäller iPod i min mening - jag vill inte behöva extra mjukvara för att flytta filer till ett USB-minne!

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deathclaw
Har en Zen och den är hurlättsomhelst att ha i fickan och inte spec stor... Möjligtvis om man har tajta tjejbyxor så kanske man har problem av att den är lite tjockare än Ipoden...

Det ahndlar inte om huruvida den är lätt att ha i fickan. Det handlar om huruvida den är lätt att ha i fickan JÄMFÖRT med sin konkurrent.

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
Stackars Creative och iRiver. Det är väldigt lustigt att dom alltid lyckas göra bra mp3spelare...........som inte lyckas slå apple's motsvarigheter. Ta den här nya skapelsen som ett exempel. Visst har den bättre specs än ipod men den är ju så himla stor. Det verkar som om iRiver och Creative är dömda att göra någonting fel. Kolla bara på den, den är ju tjock som kuk(?) dubbelt så tjock som konkurrenten och det är helt o acceptablet. Rättare sagt så är den lika tjock som den allra förasta ipoden. Batteri tiden för mycket är också ett skämt, 14 timmar är ju helt löjligt. Glömde jag att nämna att den väger 163 gram, 360 nätadapter i fickan? Ja visst.

A ja nu är det bara att luta tillbaka stolen och se på medans den floppar.:D

Vad har det här med iriver att göra? Ser inga somhelst likheter mellan irivers spelare och iPod.

Håller med om att den ser tjock ut, och att den antagligen kommer floppa. De flesta har redan blivit hjärntvättade av iPod, så de ser inga alternativ längre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeebZ
Vad har det här med iriver att göra? Ser inga somhelst likheter mellan irivers spelare och iPod.

Håller med om att den ser tjock ut, och att den antagligen kommer floppa. De flesta har redan blivit hjärntvättade av iPod, så de ser inga alternativ längre.

iRiver har igenting direkt med det här att göra med dom har också lanserats ett par "ipod killers" som inte riktigt har lyckats. Visst är många hjärntvättade av ipod. Själv äger jag en ipod med är långt ifrån hjärnvättat och har upplevt att det inte har funnits några alternativ som har fått mig att ignorera ipods. Dom flesta konkurrenterna har erbjudit radio men har inte haft en bra skärm, slimmad storlek eller lätt vikt, inte nog med det så har vissa inte kunnat organisera låtarna med hjälp av id3 taggar.

Iriver, iAudio och Creative kommer aldrig lyckas slå apple om de inte erbjuder bättre produkter än apple. Det räcker inte med att lansera något någrlunda bra, man måste helt enkelt vara bäst.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuperSumo!
Soft att den har radio!

iPod har Podcaster

Sedan måste jag säga att iPoden har en inte sjö utan ett hav med extra prylar, som slår ner Creatives lilla trevliga sak med ett fruktansvärt slag.

Jag gillar alla Apples produkter därav gillar jag iPoden mer än denna skapelse. Men självfallet är den ett bra val om man tittar mer på film än lyssnar på musik! Sedan måste jag säga det där med filmer på TVn, det finns många bra program som konverterar divx eller liknande format så iPoden kan ta dem. och Tada så får du keeeeng upplösning

Irlut---> iPoden har en HD inte USB minne xD!

God jul på er, om ni är riktigt snälla kanske ni får en av dessa Creative spelare?

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irlut
Undrar om den kräver massor med tramsmjukvara. Det är det som fäller iPod i min mening - jag vill inte behöva extra mjukvara för att flytta filer till ett USB-minne!

vad för mjukvara behöver du? jag behöver då ingen extra mjukvara om ja ska använda ipoden som usb minne, ska ja därmot lägga in musik som jag ska lyssna på behövs det. men då är eju en mp3 spelare o inte usb minne

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
ska ja därmot lägga in musik som jag ska lyssna på behövs det. men då är eju en mp3 spelare o inte usb minne

Och ännu en gång så målas iPodens nackdelar upp som en fördel av ägarna

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
Stackars Creative och iRiver. Det är väldigt lustigt att dom alltid lyckas göra bra mp3spelare...........som inte lyckas slå apple's motsvarigheter. Ta den här nya skapelsen som ett exempel. Visst har den bättre specs än ipod men den är ju så himla stor. Det verkar som om iRiver och Creative är dömda att göra någonting fel. Kolla bara på den, den är ju tjock som kuk(?) dubbelt så tjock som konkurrenten och det är helt o acceptablet. Rättare sagt så är den lika tjock som den allra förasta ipoden. Batteri tiden för mycket är också ett skämt, 14 timmar är ju helt löjligt. Glömde jag att nämna att den väger 163 gram, 360 nätadapter i fickan? Ja visst.

A ja nu är det bara att luta tillbaka stolen och se på medans den floppar.:D

tss...
iPoden har ej radio, det har vision:m, däremot har iPoden spel, vilket Vision:m inte har. iPod har även sämre bildkvalité... båda har 30GB, ungefär samma storlek och prisklass...
Så i det stora hela så är de någorlunda lika varandra så varför dra en slutsats så snabbt att det blir en garanterad flopp och antyda att iPod är så överlägset bättre och inte kommer kunna bli slagen?

(btw. den första iPoden var tjockare än vision:m, om inte mer?, och var både högre och bredare än vision:m...)

Batteritiden är ett skämt, oacceptabel? håller inte riktigt med dig där... den är ju inte i top men den är ju inte oacceptabel, samma batteritid som nano.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87

iRiver har igenting direkt med det här att göra med dom har också lanserats ett par "ipod killers" som inte riktigt har lyckats. Visst är många hjärntvättade av ipod. Själv äger jag en ipod med är långt ifrån hjärnvättat och har upplevt att det inte har funnits några alternativ som har fått mig att ignorera ipods. Dom flesta konkurrenterna har erbjudit radio men har inte haft en bra skärm, slimmad storlek eller lätt vikt, inte nog med det så har vissa inte kunnat organisera låtarna med hjälp av id3 taggar.

Iriver, iAudio och Creative kommer aldrig lyckas slå apple om de inte erbjuder bättre produkter än apple. Det räcker inte med att lansera något någrlunda bra, man måste helt enkelt vara bäst.

hmm, varför ska iPod-fanboys alltid kalla andra mp3-spelare som skulle kunna konkurrera med iPod som "misslyckade iPod-killers"?
varför försöka få allt med iPod låta så himla bra, i din förra post var det ju inte speciellt mkt som ens stämde med vad du sade...

Ja, det är många som "hjärntvättas" av iPod, och det är inkl. Dig, som man märker på hur du kommenterar och tänker, desstor värre att du ens förnekar det...

För det mesta stämmer resterande du sade ang. för- nackdelar med utvecklade konkurrenter, däremot så dumförklarar du dig rejält med ditt avslutande stycke, det är ganska Logiskt att man måste göra en bättre produkt är X för att vara bättre än X...

asså, du gör bara bort dig när du postar något sånt här... visar ju bara hur mkt du tror att du vet allt och tror att din favorit är den bästa, en sk fanboy.

Lycka till med framtida poster, om du nu har något att yttra dig om... för ingen orkar lyssna på dina fanboy-kommentarer och uppförande...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden

Och ännu en gång så målas iPodens nackdelar upp som en fördel av ägarna

Ja, eller hur det är ju så otroligt löjligt! Varför ska man ens göra påstå sådant?
hmm, detdär lät väldigt ironiskt ^^ menar dock inte att vara det.

--
Verkar ju ytterst intressant ut ju, att den har radio är också ett + i kanten
Att den har så gott som samma storlek som Nano men 30GB utrymme, samt prisklass på ca 2900:- är ju inte heller något negativt

Blir antagligen denna spelare vid nästa mp3-köp.
Någon som vet när den har release i Sverige?

Over n' out.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Och ännu en gång så målas iPodens nackdelar upp som en fördel av ägarna

vadå, USB minne är USB minne, o det behövs minsan ingen drivrutin för att lägga in saker om amn just ska använda sin ipod som USB minne. ska man använda den som mp3 spelare äre en annan sak. bara för att man inte gillar ipod så behöver man ju inte fara med osanning.

o appoc2013, varför drar du in Nano, var har han nämnt Nano. Nano är dessutom en flashspelare o inte hårddisk spelare. o varken creatives eller vaniga ipoden är ju i närheten av samma storlek som Nano. o visst ska man väll jämföra creativen med 30 Gb versionen, men är ju creativen ganska rejält mycket tjockare. 11 mm för ipod o 22 för creativen, rätt stor skillnad. kanske inte på pappret, men i verkligheten äre ju riktigt mycket. till o med 60 gb versionen av ipod är ju tunnare o den har ju ändå bättre batteritid.

ska jag vara ärlig så tycker ja att du gör bort dig mer än va nån annan gjort i denna tråd.

för övrigt. ipoden har ju en del spel, måste ju vara en fördel värdelös funktion? ja för dig kanske, precis som radio är en värdelös funktion för mig.

folk måste ju få tycka olika, o du kan ju inte neka till att denna spelare är väldigt lik ipoden i design.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

jag är en mycket designinriktad liten fuling och skulle kunna tänka mig att hellre köpa en ipod pga utseendet fasten den vore sämre...

Visa signatur

Om du någonsin får en bra ide' glöm den!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens

o appoc2013, varför drar du in Nano, var har han nämnt Nano. Nano är dessutom en flashspelare o inte hårddisk spelare. o varken creatives eller vaniga ipoden är ju i närheten av samma storlek som Nano. o visst ska man väll jämföra creativen med 30 Gb versionen, men är ju creativen ganska rejält mycket tjockare. 11 mm för ipod o 22 för creativen, rätt stor skillnad. kanske inte på pappret, men i verkligheten äre ju riktigt mycket. till o med 60 gb versionen av ipod är ju tunnare o den har ju ändå bättre batteritid.

ska jag vara ärlig så tycker ja att du gör bort dig mer än va nån annan gjort i denna tråd.

för övrigt. ipoden har ju en del spel, måste ju vara en fördel värdelös funktion? ja för dig kanske, precis som radio är en värdelös funktion för mig.

folk måste ju få tycka olika, o du kan ju inte neka till att denna spelare är väldigt lik ipoden i design.

Hmm, anledningen till att jag drog upp nano är att jag har nog misstagit mig för att det var Nanon på bilden ^^ my fault.
okej gjorde bort mig på den punkten, men eftersom jag kollade snabbt på bilden och klantigt nog *antog* att det var Nano så är det väl inte mer än rätt av mig att ta på mig det ^^

håller med dig helt och hållet ang radio/spel-funktionsbiten... och det är ju alltid ett + att ha extra funktioner (utan att det bidrar till något negativt så att säga), det var mer så jag menade, och eftersom de har väldigt lika storlekar så är det ju ett + på creative-sidan, däremot ett + för iPod med sina spel...

Var har du läst att jag Nekat att den är lik iPoden?
om du läser min post på sida 1 så ser du vad jag skrivit om den

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk

appoc2013: Vänta jag ska bara hämta ett glas vatten från köket.

Wow vilket inlägg och vilken attack du utförde mot mig:(
För det första så förstår jag inte vart du harf ått informationen om att G5an 1.5 gånger tjockare än Vision? Jag säger inget mer utan låter dig besöka apple.com och creative.com och jämnföra själv.

Det är ingen som helst tvekan om att vision är packad med fler funktioner än G5an. Radio och diktafon är en väldigt stort plus? Men är just dom två funktionerna så viktiga? Själv har jag även en iriver spelare med radio och diktafon och för att vara ärlig så har jag använt diktafon noll gånger. Radiofunktionen använde jag när jag var utomland för drygt 2 år sedan. Men man köper väl inte en 30gb mp3spelare för att lyssna på radio, man köper en sån mojäng för att lyssna på ens egen musik. Med plats för 15 000låtar så har man mer eller mindre plats för mer låtar än vad en radiostation har till gång till. Jag säger inte att radio är en oväsentlig funktion men väldigt många ungdommar har radiofunktion på sina mp3spelare men väldigt få bryr sig ett dugg om radio eftersom musik de spelare suger soltorkad kamelpung.

Dessutom vill jag säga en sak. JAG ÄR INTE EN IPOD FANBOY. Innan jag köpte min ipod photo för 8 månder sen så kollade jag in och testade absolut varenda konkurrent som fanns. Nedan finner du krav som varje MP3 spelare behövde möta för att jag skulle plocka hem en sådan.

20 eller 30gb
Storskärm
Slimmad och snygg
Vikt på under 150g
Spelaren organiserar låtarna själv
Kunna användas som flyttbar hdd

Här och konkurrenterna och punkterna de föll på:

Rio Kharma: Kan ej användas som flyttbar hdd, program måste användas.
Zen Touch: Stoooooooooor
Iriver H320: Kan inte organisera låtar själv och är ganska stor.

Ja du vad var det som fanns kvar? En ipod och clickwheel navigeringen är något som slår radio och diktafon. Tråkigt nog så vill jag att det ska finnas andra tillverkare som leder tåget så att man slipper besöka äpple.com varje gång man är ute efter en mp3spelare med hdd. Anledningen till varför en stor del människor väljer att köpa en ipod är för att dom är lätta att använda och är väldigt kompetenta när det kommer till att spela och organisera musik vilket är det viktigaste för många. Knappast någon bryr sig om line in, mic ingång och allt annat trams som gör spelaren både större och tyngre.

Vision är hur som helst en bra spelare som skulle ha varit fantastisk om den var tunnare för att tjockleken är ganska avtändande. Det där med att Nano också har 14 timmar batteri tid bryr jag mig inte om eftersom den är långt ifrån visions konkurrent. Det är G5an den måste slå och inte Nano.

Föresten så vaerkar du vara en ANTI-APPLE BOY. Det är ganska tydligt att du aldrig har ägt en ipod för när du väl gör det så kommer du att älska den.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Hmm, anledningen till att jag drog upp nano är att jag har nog misstagit mig för att det var Nanon på bilden ^^ my fault.
okej gjorde bort mig på den punkten, men eftersom jag kollade snabbt på bilden och klantigt nog *antog* att det var Nano så är det väl inte mer än rätt av mig att ta på mig det ^^

håller med dig helt och hållet ang radio/spel-funktionsbiten... och det är ju alltid ett + att ha extra funktioner (utan att det bidrar till något negativt så att säga), det var mer så jag menade, och eftersom de har väldigt lika storlekar så är det ju ett + på creative-sidan, däremot ett + för iPod med sina spel...

Var har du läst att jag Nekat att den är lik iPoden?
om du läser min post på sida 1 så ser du vad jag skrivit om den

hehe, ja, litet misstag. hade folk klagat på att creativen var stor jämför me nanon så hade det ju varit en annan sak. men kanske ska läsa lite mer noga om du göra sånna påhopp :D:D

och det där med att extrafunktioner alltid är ett +, även om man inte använder det håller jag personligen inte med om. det är som små barn vid jul, den får mest klappar är bäst vilket man sen lär sig att det inte är sant eller att det viktigaste inte är att få mest.
snarare skulle ja se det som att jag betalar för nått ja inte vill ha eller kommer använda

o lika i storlek? 100% skillnad i tjocklek.kallar ja inte lika, men visst, alla ser vi på det på olika sätt. men visst smaken är som baken, jag gillar tunna saker. jag ser hellre att en mobil t.ex. är tunn än att den är liten på höjden (hellre 10x5x1 cm än 5x5x3 cm så att säga )

sa inte att du sagt det, sa bara att det inte går att neka till att det är väldigt mycket ripp off i design. men på sätt o vis kan ja förstå dem, hur de än gör, va de än slipper så tar de inte in nått på ipod. jag ser det som ett bevis på just det att det viktigaste är inte att ha mest funktioner. en del här tycker man är korkad om man köper en ipod o man blir genast en fanboy. tråkigt att en del inte kan acceptera att ipod kanske är rätt produkt för mig, även om det inte är det för nån annan.

men det är klart, om nu så många köper ipod före andra spelare, är den så dålig ja menar, det massiva försäljningsövertaget kan ju inte bara bero på tur med försäljningen, att folk köper den även fast det är en dålig o undermåttlig produkt.

jaja, den som lever får se, vi vet ju inte ens priset på creativen ännu.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
appoc2013: Vänta jag ska bara hämta ett glas vatten från köket.

Wow vilket inlägg och vilken attack du utförde mot mig:(
För det första så förstår jag inte vart du harf ått informationen om att G5an 1.5 gånger tjockare än Vision? Jag säger inget mer utan låter dig besöka apple.com och creative.com och jämnföra själv.

Det är ingen som helst tvekan om att vision är packad med fler funktioner än G5an. Radio och diktafon är en väldigt stort plus? Men är just dom två funktionerna så viktiga? Själv har jag även en iriver spelare med radio och diktafon och för att vara ärlig så har jag använt diktafon noll gånger. Radiofunktionen använde jag när jag var utomland för drygt 2 år sedan. Men man köper väl inte en 30gb mp3spelare för att lyssna på radio, man köper en sån mojäng för att lyssna på ens egen musik. Med plats för 15 000låtar så har man mer eller mindre plats för mer låtar än vad en radiostation har till gång till. Jag säger inte att radio är en oväsentlig funktion men väldigt många ungdommar har radiofunktion på sina mp3spelare men väldigt få bryr sig ett dugg om radio eftersom musik de spelare suger soltorkad kamelpung.

Dessutom vill jag säga en sak. JAG ÄR INTE EN IPOD FANBOY. Innan jag köpte min ipod photo för 8 månder sen så kollade jag in och testade absolut varenda konkurrent som fanns. Nedan finner du krav som varje MP3 spelare behövde möta för att jag skulle plocka hem en sådan.

20 eller 30gb
Storskärm
Slimmad och snygg
Vikt på under 150g
Spelaren organiserar låtarna själv
Kunna användas som flyttbar hdd

Här och konkurrenterna och punkterna de föll på:

Rio Kharma: Kan ej användas som flyttbar hdd, program måste användas.
Zen Touch: Stoooooooooor
Iriver H320: Kan inte organisera låtar själv och är ganska stor.

Ja du vad var det som fanns kvar? En ipod och clickwheel navigeringen är något som slår radio och diktafon. Tråkigt nog så vill jag att det ska finnas andra tillverkare som leder tåget så att man slipper besöka äpple.com varje gång man är ute efter en mp3spelare med hdd. Anledningen till varför en stor del människor väljer att köpa en ipod är för att dom är lätta att använda och är väldigt kompetenta när det kommer till att spela och organisera musik vilket är det viktigaste för många. Knappast någon bryr sig om line in, mic ingång och allt annat trams som gör spelaren både större och tyngre.

Vision är hur som helst en bra spelare som skulle ha varit fantastisk om den var tunnare för att tjockleken är ganska avtändande. Det där med att Nano också har 14 timmar batteri tid bryr jag mig inte om eftersom den är långt ifrån visions konkurrent. Det är G5an den måste slå och inte Nano.

Föresten så vaerkar du vara en ANTI-APPLE BOY. Det är ganska tydligt att du aldrig har ägt en ipod för när du väl gör det så kommer du att älska den.

Var har jag skrivit att g5:an är 1,5 gånger större än Vision:m?!
Jag sade aldrig något om diktafon, har själv diktafon på min nuvarande Muvo och har inte heller aldrig använt den***.
Anledningen till att jag ansåg att du verkade vara en fanboy är att det verkade som att du försökte vänta allt hos iPod till något positivt...

Jag håller med om att iPod är en mycket bra spelare, iof har jag aldrig haft en personligen men på pappret så att säga... och har funderat länge på att skaffa en själv faktiskt.

Tycker som dig där, Vision:m verkar vara en bra spelare, kanske något tjock... Men anser ändå att den är en värdig konkurrent till iPod, då den erbjuder flera olika funktioner, har bättre bildkvalité osv, men det hela handlar väl om vad man ska göra med sin spelare, ska man se mkt film så är ju bildkvalitén ett stort +, om man inte ska se film alls, kvittar det ju...

Så du har kollat runt ordentligt efter bästa möjliga spelare för just dig, och det visade sig vara iPod, okej, det är jag med på, Men, bara för att den är den som visade sig vara bäst för Dig så betyder det inte att den är det för alla och på dig lät det som att iPod inte har några negativa egenskaper utan att allt var perfekt med den och så kan jag inte påstå att du lät speciellt positiv inför Vision:m i dina tidigare poster...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens

hehe, ja, litet misstag. hade folk klagat på att creativen var stor jämför me nanon så hade det ju varit en annan sak. men kanske ska läsa lite mer noga om du göra sånna påhopp :D:D

och det där med att extrafunktioner alltid är ett +, även om man inte använder det håller jag personligen inte med om. det är som små barn vid jul, den får mest klappar är bäst vilket man sen lär sig att det inte är sant eller att det viktigaste inte är att få mest.
snarare skulle ja se det som att jag betalar för nått ja inte vill ha eller kommer använda

o lika i storlek? 100% skillnad i tjocklek.kallar ja inte lika, men visst, alla ser vi på det på olika sätt. men visst smaken är som baken, jag gillar tunna saker. jag ser hellre att en mobil t.ex. är tunn än att den är liten på höjden (hellre 10x5x1 cm än 5x5x3 cm så att säga )

sa inte att du sagt det, sa bara att det inte går att neka till att det är väldigt mycket ripp off i design. men på sätt o vis kan ja förstå dem, hur de än gör, va de än slipper så tar de inte in nått på ipod. jag ser det som ett bevis på just det att det viktigaste är inte att ha mest funktioner. en del här tycker man är korkad om man köper en ipod o man blir genast en fanboy. tråkigt att en del inte kan acceptera att ipod kanske är rätt produkt för mig, även om det inte är det för nån annan.

men det är klart, om nu så många köper ipod före andra spelare, är den så dålig ja menar, det massiva försäljningsövertaget kan ju inte bara bero på tur med försäljningen, att folk köper den även fast det är en dålig o undermåttlig produkt.

jaja, den som lever får se, vi vet ju inte ens priset på creativen ännu.

hehe, jo får nog läsa lite norgrannare, ber om ursäkt för det, är nog lite trött idag bara så hade inte ögonen på skaft ^^

Som jag sagt, iPod ÄR en mycket bra produkt, Men ni måste väl ändå säga att den är något överhypad och när något får bra publicitet med rätt timing så slutar det hela lyckligt. Mycket med företag, såsom i detta fallet släppa en produkt handlar om timing, och detta lyckades Apple med otroligt bra... En bra produkt till ett bra pris?, vilket fick många att köpa den... och i Apples fall så har det bara gått uppför och uppför så det betyder ju att de kan tillverka produkter med bättre specs till billigare pris pga att de vet att de kommer få igen pengarna pga efterfrågan...
iPod kan vara en hård nöt att knäcka för konkurrenterna, men visst finns det flera värdiga konkurrenter, men om flera produkter är likvärdiga och en av dessa urskiljer sig med sin enorma publicitet så betyder ju det att den har ett övertag för att få fler köpare än övriga...

***Till er båda, jag menar inte att funktioner i sig alltid är ett + för alla, jag menar i själva helheten, om en mp3-spelare har flera funktioner så riktar den sig åt allt fler användare, förstår ni?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

designmiss?

( http://www.coolmotorpics.com/Edsel.jpg )

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Det är ju helt upp till personlig smak. Avsaknad av radio i en iPod skiter jag fullständigt i. Sen när har radion spelat något vettigt? Var det senast för tio-tjugo år sen kanske? Jag har en iPod 4G på 20 GB och har aldrig varit nöjdare med en mp3-spelare.

Sen så påpekade någon att Apple kopierat Creatives menysystem. Tja. Det är ju lite märkligt att man kan ta patent på en lista som sorterar musik under Artist, Albumnamn och Låttitel. Hur skall man annars sortera...?

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
hehe, jo får nog läsa lite norgrannare, ber om ursäkt för det, är nog lite trött idag bara så hade inte ögonen på skaft ^^

Som jag sagt, iPod ÄR en mycket bra produkt, Men ni måste väl ändå säga att den är något överhypad och när något får bra publicitet med rätt timing så slutar det hela lyckligt. Mycket med företag, såsom i detta fallet släppa en produkt handlar om timing, och detta lyckades Apple med otroligt bra... En bra produkt till ett bra pris?, vilket fick många att köpa den... och i Apples fall så har det bara gått uppför och uppför så det betyder ju att de kan tillverka produkter med bättre specs till billigare pris pga att de vet att de kommer få igen pengarna pga efterfrågan...
iPod kan vara en hård nöt att knäcka för konkurrenterna, men visst finns det flera värdiga konkurrenter, men om flera produkter är likvärdiga och en av dessa urskiljer sig med sin enorma publicitet så betyder ju det att den har ett övertag för att få fler köpare än övriga...

***Till er båda, jag menar inte att funktioner i sig alltid är ett + för alla, jag menar i själva helheten, om en mp3-spelare har flera funktioner så riktar den sig åt allt fler användare, förstår ni?

problemet för de andra tillverkarna är väll att den stora gruppen av köpare inte är intresserad av "10000 funktioner", apple vänder sig till den stora gruppen av köpare, de som inte vill ha massa saker de ändå inte använder. de som vill ha de där extra funktionerna, de går o köper andra spelare, spelare från iriver eller liknande.

och visst var apple ute i bra tid, som med de mesta. det är ju det som de är bra på, vara banbrytande i rätt tid och att skapa en våg som gjort att alla vet vad en ipod är. men skulle produkten vara skit skulle det ju inte hjälpa hur bra apple än vare ute i rätt tid eller hur bra deras reklam vare.

problemet för de andra är ju att produkten är bra för gemeneman. den stora målguppen, den stora köpstarka skaran.
jag tror personligen inte att man kan ta ifrån ipoden den placeringen så lätt som att komma med produkter som har massa funktioner som den stora köpstarka gruppen ändå inte kommer använda.man tar absolut inte in nått genom att apa efter designmässigt, tror inte folk är så "dumma". vill man ha en spelare som ser ut som en ipod så köper man en ipod.

o visst kan man säga att den riktar sig till större målgrupp om den har fler funktioner. problemet är att det även som sagt kan leda till att folk väljer bort den.

jag tror apple har fått ett för stort försprång för att man ska kunna ta in det så lätt. jag tror att nån annan tillverkare måste komma emd nått eget nytt o banbrytande o dessutom i rätt tid. OCH att apple inte hinner dit före, vilket kan bli svårt

sen blir man lite trött på alla som säger att amn är apple-fanboy (inte du, men andra) bara för att man gillar ipod eller apples datorer. så är inte fallet. ja sätter mig ner o kollar va som är bäst för mig, äre en spelare från iriver, då köper ja den, äre en från apple köper ja den. big deal

såg att creative hotar att stämma apple igen, hoppas på sätt o vis att de gör det, av 2 anledingar. den första är ju att deras patent, täcker ett sätt att sortera musik som borde vara en självklarhet. i sverige så är frågan om de hade fått ett patent på nå så allmänt. den andra anledningen är väll då att de lär få en motstämmning angående designen.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

seriöst...varför köpa en mp3 spelare om man ska ttita på film..som dessutom skall "avnjutas" på en 2.5" skärm...

Visa signatur

amd 3200+ (venice) | MSI k8N Neo4-f | 120gb + 40gb Seagate & Samsung | 2x256mb twinmos pc3200 (dual) | C3D X800GTO 16pip. @ 540/540 | 3Dmark 05 6311 p

Permalänk
Avstängd

typ av samma anledning som det finns folk som köper psp för att titta på film

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capeman
Det är ju helt upp till personlig smak. Avsaknad av radio i en iPod skiter jag fullständigt i. Sen när har radion spelat något vettigt? Var det senast för tio-tjugo år sen kanske? Jag har en iPod 4G på 20 GB och har aldrig varit nöjdare med en mp3-spelare.

Du kanske borde lyssna på annat än på NRJ?
Det sänds faktiskt en del bra grejer sent på kvällen, runt 22-02.

Verkar vara en intressant produkt, men det är mycket störande att man måste installera extraprogram på creatives HD-spelare till skillnad från flashspelarna.
Hade gärna köpt denna, men då bara om man slipper andvända något spywarefyllt skitprogram för att föra över låtarna.
Drar man ner priset till 2499:- eller liknande så hade det varit ett riktigt bra alternativ.

Förövrigt, spelaren är inte alls släppt! Inte i sverige.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Ipod är en överskattad skitspelare . slut
Bara fått så överdrivet med gratis reklam överallt.
Om man jämför en ipod med motsvarande konkurenter så förlorar den alltid. Fattar inte hur folk kan vara så glada för skiten.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xain
Ipod är en överskattad skitspelare . slut
Bara fått så överdrivet med gratis reklam överallt.
Om man jämför en ipod med motsvarande konkurenter så förlorar den alltid. Fattar inte hur folk kan vara så glada för skiten.

Det finns ju långt mycket sämre än ipod, så någon skitspelare är det ju knappast. Dock kan jag hålla med om att den är överreklamerad, även om den faktiskt är riktigt bra på det den gör och håller bra mycket högre kvalitét rent produktmässigt jämfört med många av sina konkurenter. frågar man mig så är den enda ipoden som ens är tänkbart värd pengarna en shuffle på 1GB, för jag kan inte förstå poängen med att bära med sig X antal gig musik hela tiden... jag lyssnar på kanske 40-60 låtar aktivt så mer än så behöver jag ju inte ha med mig... och när jag kommer hem så pluggar man in den och byter om man skulle känna för det... och smidigheten i att inte behöva plugga in den är för mig inte värt alla de tusen extra en sån spelare kostar...

**edit... igen...
kratta, som en kratta fgs! att jag aldrig lär mig...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xain
Ipod är en överskattad skitspelare . slut
Bara fått så överdrivet med gratis reklam överallt.
Om man jämför en ipod med motsvarande konkurenter så förlorar den alltid. Fattar inte hur folk kan vara så glada för skiten.

Nej, inte direkt.
iPod är mycket billigare än de flesta andra spelare. Det enda iPod inte har, som många andra spelare har, är idag i huvudsak funktioner såsom FM-radio, ljudupptagning m.m.
Likaså så finns det nästan inga 30gb-spelare som är mindre än iPod.

Belga; Det är två helt olika lyssnare. Vissa lyssnar bara på dagens hits, och för de så räcker 40-50 låtar utmärkt. Andra skulle omöjligt kunna klara sig med mindre än 25 skivor.
Det handlar ABSOLUT INTE om "men du hinner inte lyssna på allt!!11", det handlar om valfrihet. Ibland vill man spela upp en artist, ibland en annan. Får man för sig att lyssna på en låt man hörde för tre månader sen, så är det bara att bläddra dit, istället för att behöva komma till din dator igen för att lägga över låten.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
iRiver har igenting direkt med det här att göra med dom har också lanserats ett par "ipod killers" som inte riktigt har lyckats. Visst är många hjärntvättade av ipod. Själv äger jag en ipod med är långt ifrån hjärnvättat och har upplevt att det inte har funnits några alternativ som har fått mig att ignorera ipods. Dom flesta konkurrenterna har erbjudit radio men har inte haft en bra skärm, slimmad storlek eller lätt vikt, inte nog med det så har vissa inte kunnat organisera låtarna med hjälp av id3 taggar.

Iriver, iAudio och Creative kommer aldrig lyckas slå apple om de inte erbjuder bättre produkter än apple. Det räcker inte med att lansera något någrlunda bra, man måste helt enkelt vara bäst.

Jag förstår inte riktigt termen "iPod killers". Är det samma sak som en vanlig hårddsikbaserad MP3-splare eller har jag missupfattat det?

Självklart finns det för och nackdelar med alla spelare, och det är upp till var och en att själv se vad man vill ha i en spelare. Men kan man verkligen påstå att iPod är den bästa spelaren på marknaden?

Permalänk
Medlem

Så länge iPod kräver speciell prgvara för att lägga in musik så är den helt värdelös. Fullständigt usel. Det finns inte invektiv nog att förklara hur skitkass den är.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Så länge iPod kräver prgvara för att lägga in musik så är den helt värdelös. Fullständigt usel. Det finns inte invektiv nog att förklara hur skitkass den är.

nämn en MP3-spelare som kan lägga in filer utan programvara.

sen finns det faktiskt alternativ till iTunes. (varför nu de som ändå kör Windows eller OSX skulle vilja ha annat)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Har sedan iPod video introducerades varit väldigt nyfiken på att skaffa en ljud-video-spelare och har läst lite varstams om den och nu senast, nya zen vision:m

En sak jag tänkte på när folk pratar om den är att alla säger att den är dubbelt så tjock eller mer än dubbelt så tjock som iPod. Rätta mig gärna om jag har fel men är inte iPod 11 respektive 14 mm tjock medan vision:m är 18,6 mm tjock? Det skulle betyda att den är 70% tjockare än 30GB varianten och 32% tjockare än 60GB iPod. Dessutom är kanterna enligt de som testat mer rundade på vision:m, vilket brukar betyda att den känns tunnare. Men nog om tjockleken, den är tjockare än iPod och det kan vara ett hinder för vissa.

Min största invändning mot iPod är ändå batteritiden vid uppspelning av video. Först och främst hittar jag ingen information på Apples hemsida gällande batteritid vid videouppspelning. Där står endast "upp till 20 timmar". Detta gäller enligt vad jag vet musikspelning på 60GB varianten. Det jag hört är 15 timmar musikuppspelning på 30GB och 2 timmar uppmätt videouppspelning. Enligt rykten ska 60GB varianten kunna spela video dubbelt så länge som 30GB. Hur detta går till är för mig en gåta då batteritiden för musik ökar 33%. Vart kommer de övriga 67% ifrån?
2 timmar för uppspelning av video är hursomhelst alldeles för lite om man tänker sig att fördriva tiden på en resa i jobbet. Inte ovanligt att man åker flyg kombinerat med flygbussar eller tåg/bussresa. Kommer säkert att komma någon slags externa batterier till denna generation iPod också, men de som finns nu är oftast väldigt stora och väldigt dyra. Ska man köpa ett sådant lönar det sig nästan att köpa den större iPoden redan från början.