Permalänk

Keytronic i konkurs?

Jag fick känna på Keytronic-tangentbord för någon månad sen, och jag blev helt frälst.

Nu har jag letat överallt i stockholm, och överallt på nätet och det har utgått överallt. Alla jag har beställt har försvunnit för att sidorna varit dåligt uppdaterade. JAG BLIR GALEN OM JAG INTE FÅR ETT KEYTRONIC!!!

jag mailade mycom.se och de sa att det var strul med leverantören, men ingen affär verkar ha den någonstans!?

snälla, vet nån var de går att få tag i, eller vad som hänt keytronic?

PS. Deras hemsida ser inte alltför bra ut

Visa signatur

Ubuntu 5.10/slackware 10.2 på: Amd64 4000+, Zalman CNPS9500LED, Kingston 2gb RAM, point of view geforce 7800GT,Gigabyte Ga-K8NXP-SLI, Maxtor ata 200gb, Samsung spinpoint 250gb s-ata2, Samsung 193p+ svart.

Permalänk
Medlem

Key Tronic hat sich dazu entschlossen, die europäische Niederlassung zu schließen und sich ab 1. August 2005 aus dem europäischen Markt zurück zu ziehen.

från keytronic.de. = de har dragit sig bort från europeiska marknaden.

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk

ok, tack.

Det blir till att beställa från USA då.

Några fler som vill bbeställa så man kan dela på frakten?

Visa signatur

Ubuntu 5.10/slackware 10.2 på: Amd64 4000+, Zalman CNPS9500LED, Kingston 2gb RAM, point of view geforce 7800GT,Gigabyte Ga-K8NXP-SLI, Maxtor ata 200gb, Samsung spinpoint 250gb s-ata2, Samsung 193p+ svart.

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Vad är det som är så speciellt med keytronicsbord då?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Dom håller högre kvalitet än nå jävla blått lysand fjanttjafs till tangentbord.
Sköna är dom också, skönare än musen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
http://www.styggapojken.com/?product_id=73020

Oj, jag var visstt lite otydlig. Jag är framförallt ute efter ergoforce-tangentborden, kt-2001 och kt-2001 ergoforce pro och ingen av dem fanns på styggapojken. Men tack för svaret

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
Vad är det som är så speciellt med keytronicsbord då?

De ser förjävliga ut, men de är obeskrivligt sköna. Man måste prova för att förstå.
och så det härliga ljudet; *klack klack klack*

Visa signatur

Ubuntu 5.10/slackware 10.2 på: Amd64 4000+, Zalman CNPS9500LED, Kingston 2gb RAM, point of view geforce 7800GT,Gigabyte Ga-K8NXP-SLI, Maxtor ata 200gb, Samsung spinpoint 250gb s-ata2, Samsung 193p+ svart.

Permalänk

Jag förstår inte riktigt "hysterin" över key tronic.. jag tycker de känns precis som vilket annat tgb från 80-talet... at dem dessutom är giganstiska och ser ut att komma från just 80-talet gör ju inte saken bättre.. men men.. folk verkar ju gilla det..

Visa signatur

Jag har inte längre en Opel..

Permalänk
Medlem

tangentborden från 80-talet råkar också hålla en jävulsk kvalitet och är ytterst lätta att skriva på. skriver aldrig fel på mina übergamla ibm-tangentbord, till skillnad från det här som är mjukt och plastigt och nyare

Permalänk

Näe fy faan.. kan räkna upp X antal tgb:s från "80-talet" som jag slängt efter att tangenter hakatuppsig eller lossnat och inte går att få dit sen igen. Att skriva på dessa klenoder känns enl. mig också förjävligt, knappar som är 1-1,5cm höga och som måste tryckas ner till golvet för att det skall reagera..

Kommer aldrig kunna gå tillbaka till ett "vanligt-tgb" efter att ha haft Ultra X Flat...

Visa signatur

Jag har inte längre en Opel..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av awai-benda
Näe fy faan.. kan räkna upp X antal tgb:s från "80-talet" som jag slängt efter att tangenter hakatuppsig eller lossnat och inte går att få dit sen igen. Att skriva på dessa klenoder känns enl. mig också förjävligt, knappar som är 1-1,5cm höga och som måste tryckas ner till golvet för att det skall reagera..

Kommer aldrig kunna gå tillbaka till ett "vanligt-tgb" efter att ha haft Ultra X Flat...

Haha, men det är ju skönt att få en nostalgi tripp varje gång man trycker/hoppar ner tagenterna =P

Permalänk
Medlem

Jag har ett Keytronic ErgoForce men det har förpassats till reservdatorn. Jag fattar inte heller grejen med dem. Tangenterna är så konstiga och har knappt något motstånd. Men det kanske är en vanesak.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Jag har ett Keytronic ErgoForce men det har förpassats till reservdatorn. Jag fattar inte heller grejen med dem. Tangenterna är så konstiga och har knappt något motstånd. Men det kanske är en vanesak.

då kanske jag kan köpa det?

Visa signatur

Ubuntu 5.10/slackware 10.2 på: Amd64 4000+, Zalman CNPS9500LED, Kingston 2gb RAM, point of view geforce 7800GT,Gigabyte Ga-K8NXP-SLI, Maxtor ata 200gb, Samsung spinpoint 250gb s-ata2, Samsung 193p+ svart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carbonara
då kanske jag kan köpa det?

Vrf tar du inte ett vanligt tagenbord och häller en cola över det? Du får ju samma typ av tagenter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av awai-benda
Näe fy faan.. kan räkna upp X antal tgb:s från "80-talet" som jag slängt efter att tangenter hakatuppsig eller lossnat och inte går att få dit sen igen. Att skriva på dessa klenoder känns enl. mig också förjävligt, knappar som är 1-1,5cm höga och som måste tryckas ner till golvet för att det skall reagera..

Kommer aldrig kunna gå tillbaka till ett "vanligt-tgb" efter att ha haft Ultra X Flat...

Iofs har jag ett UltraX flat, och jag skriver både snabbare och med mindre stavfel om jag använder mitt 80-tals tgb. Känn bara konstruktionen på dom, fem cm tjock plast. Man kan bygga skyddsrum av såna tangentbord.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av awai-benda
Näe fy faan.. kan räkna upp X antal tgb:s från "80-talet" som jag slängt efter att tangenter hakatuppsig eller lossnat och inte går att få dit sen igen. Att skriva på dessa klenoder känns enl. mig också förjävligt, knappar som är 1-1,5cm höga och som måste tryckas ner till golvet för att det skall reagera..

Kommer aldrig kunna gå tillbaka till ett "vanligt-tgb" efter att ha haft Ultra X Flat...

Instämmer. Keytronic är ju hemska.
En polare här i forumet höll ut på det väldigt länge men är nu också fast i ultra X flat
Jag tycker jag skriver snabbare med mitt ultra x. Före det var det logitech internet navigator och nått i mellan och före det keytronic tangentbordet.
Det tror jag är kvar hemma men det dog. Men det var inte så använt på senare år, satt i en serverdator. Var ju så illa tvungen eftersom det var DIN5 kontakt i den datorn.
Keytronic borde tangentbord borde brännas.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Hedersmedlem

Det blev ett UltraX Flat för mig oxå i samband med bytet till min Dell 2405FPW. Men innan dess var det Keytronic som gällde. De gör fina tangentbord även om de kanske ser lite väl old school ut som sagt.

Känns som Keytronics ErgoForce-bord är kvalitet rakt igenom. Har kvar mitt gamla och det är inte till salu.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Jag har ett gammalt IBM tangentbord från en server som bara är för skönt, dock är det stort som en mindre familjebil och låter "KLICK KLICK KLICK" när man skriver på det men hur skönt som helst.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk

Att Keytronic sen också görs i Mexico gör ju inte saken bättre haha

Visa signatur

Jag har inte längre en Opel..

Permalänk
Medlem

Jag hade ett ergoforce som jag dumt nog gick och sålde halvgratis åt en bekant eftersom jag hade bytt till nåt "nyare och häftigare" själv. Det kändes som att komma hem igen när man satte sig vid hans dator.

Permalänk
Medlem

Keytronic är jälvare i de kvalite. Dock sluta mitt att fungera helt spontant bara. Råka nog spilla något i det. Så det fick bli ett Logitech UltralflatX.

Saknar mitt keytronic

Permalänk
Medlem

UltraX flat är väl inte direkt något mästerverk när det gäller kvaliten :D. Men det är ganska skönt och stilrent så jag bryr mig inte så mycket.
men vid snabbskrivning ska jag ha ibm-skorstenen

Permalänk
Medlem

UltraX flat pfft, säger bara tangentbordet på min powerbook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carbonara
då kanske jag kan köpa det?

Tja, farsan använder det. Och jag vet inte om du verkligen vill ha det, det är typ 10 år gammalt och inte så fräscht

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Instämmer. Keytronic är ju hemska.
En polare här i forumet höll ut på det väldigt länge men är nu också fast i ultra X flat
Jag tycker jag skriver snabbare med mitt ultra x. Före det var det logitech internet navigator och nått i mellan och före det keytronic tangentbordet.
Det tror jag är kvar hemma men det dog. Men det var inte så använt på senare år, satt i en serverdator. Var ju så illa tvungen eftersom det var DIN5 kontakt i den datorn.
Keytronic borde tangentbord borde brännas.

As u wich

Efter:

Det var ett härligt keytronics, men det dog tillslut

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

Haha. Fattar inte vad som är det sköna med dem. tror alla skolor i hela uddevalla använder dom inklusive gymnasiet, inga gamla datorer men av nån anledning så återanvänder som tangent borden. Måste var flera tusen(och jag hatar dom)

Permalänk
Medlem

Har ett gammal Ergoforce hemma som tjänade mig väl. Men jag föredrar faktiskt mitt UltraX flat any day. Skriver betydligt fortare med UltraX flattangentbordet, dessutom låter det mindre när jag skriver än ergoforcebordet. Och det tangentbordet drev mina föräldrar till vansinne när jag skrev och de skulle sova.

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk
Medlem

Är det inte ergoforce tgb'erna som har grå space tangent med en blixt på?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Är det inte ergoforce tgb'erna som har grå space tangent med en blixt på?

Jo, avjordning. Det fungerar endast om datorn sitter i jordat uttag.

Jag har 2st KT2001 Ergoforce, ett som reserv om något skulle hända med det jag skriver på nu. Ja, jag gillar Keytronic Ergoforce mycket.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Jag hade ett ultrx flat men nu när macen kom kan jag inte använda det, hittade nått hp med usb först men nu fick jag ett lite kompakt av skolan som även har touchpad och musknapp 1 och 2.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.