Creative hotar med patent

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Hoppas Apple stämmer skiten ur creative.

Du får nog läsa nyheten en gång till. Det är tvärt om...:rolleyes:

Permalänk

Det är så himla fånigt. Det är som att min kompis uppfinner en ny sorts tegelsten som är superlätt men också jättestark, så tar jag patent på att stapla den nya sortens tegelstenar på varandra när de ska fraktas, sen när det är en jätteprodukt som används över hela världen så stämmer jag vartenda företag som levererar tegelstenarna eftersom de antagligen staplat dem på varandra.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Det är så himla fånigt. Det är som att min kompis uppfinner en ny sorts tegelsten som är superlätt men också jättestark, så tar jag patent på att stapla den nya sortens tegelstenar på varandra när de ska fraktas, sen när det är en jätteprodukt som används över hela världen så stämmer jag vartenda företag som levererar tegelstenarna eftersom de antagligen staplat dem på varandra.

sen får du väga risken för felparkeringsavgifter mot vad patentintrångstvister kommer kosta dig också när ditt företag parkerar tegelbilarna: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6056381...

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Det är en rolig värld vi lever i. Ibland börjar man undra vad vi håller på med egentligen. Egot blir lite väl stort ibland. Va fasen har inte Creative tillräckligt med pengar eller är det ett experiment att prova om man kan göra så?
Typ kolla vad domstolarna anser. Är det i USA så är det kört för Apple.

Permalänk
Medlem

Jag vet... jag ska ta ut patent på att ställa möbler på golvet... eller att hänga gardiner i fönstren... ungefär lika vettigt... eller kanske patent på att elkontakter har 2 ledare i sverige...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag vet... jag ska ta ut patent på att ställa möbler på golvet... eller att hänga gardiner i fönstren... ungefär lika vettigt... eller kanske patent på att elkontakter har 2 ledare i sverige...

Ta patent på att ha tre hål iväggen och stäm Comhem! hahah

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Code Red
Jag tycker att det är bra att Apple får punga ut med lite stålar för sina tjuvtag. Ha ha. Det är väl därför att ipod är så dyra för att de ska täcka stämningar o licensavgifter.

ja, ipod är ju hemskt dyr, eller kanske inte

tycker det är dags att creative får punga ut pengar för sina tjuvtag med att apa efter apple i design :D:D

ska nog ta patent på att en boll ska vara rund

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Ärligt killar, istället för att spela allan så kan ni väl läsa på lite om patentregler om vad man får ta patent på och vad man inte får ta patent på.

Permalänk
Medlem

Hoppas Creative inser att dom bryter mot följande patent
< http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/asia-pacific/1418165.stm >
när dom är ute och cyklar på det här sättet…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

förstår fortfarande inte hur man vågar att hota o stämma för att apple enligt dem apat efter menysystemet när deras spelare är en så uppenbar kopia designmässigt.

ännu mer ironiskt blir det när man kan läsa vad creatives vd säger. detta står på pcforalla.idg.se:
"Ironiskt nog sades ovanstående vid lanseringen av Creatives senaste kreation, vilken har en slående likhet med konkurrenten Apples iPod med videostöd. Att det rör sig om en designkopiering förnekar dock Hoo, som menar på att man jobbat med designen i över ett år på Creative."

vad tror de apple säger om menysystemet då? det är ju precis samma sak.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

fan vad löjligt...

Permalänk
Medlem

Patent är en sak, design är en annan, det är svårare att hävda design rättigheter, men som sagt, jag hoppas det går till en stor saftig rättegång, med massor av publicitet, och höga kostnader för båda parterna. Då kanske vi ser nån som kommer på att mjukvarupatent inte är bra, och generella patent är ännu värre.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Då är det både sony och creative man inte ska köpa nått av tur för dom..

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem

allt detta ger ju publicitet för creative, frågan är om det verkligen ger "rätt" sorts uppmärksamhet. jag tror inte det, speciellt när de gör uttalandet samtidigt som de släpper en spelare som är så uppenbart kopierad från ipod. de må ha arbetat på den i ett år, men det är ju samma sak som att apple kan säga att de jobbat på menysystemet sen 10 år tillbaka eller liknande

jag tror personligen de har skjutit sig själva i foten.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
www.swecklockers.com.

Aningen felstavat....