Samsung lanserar 8 GB-stickor

Permalänk
Melding Plague

Samsung lanserar 8 GB-stickor

<font style="font-size: 10pt"><b>Samsung lanserar 8 GB-stickor</b></font> <small class="small">tisdag 13 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Samsung har i ett pressmeddelande gått ut med att de tillverkat minnen på 8 GB. Redan i oktober introducerade Samsung 8 GB reg-minnen men nu är det vanliga DDR2 4200-stickor som lanserats. Stickorna är framförallt till för servrar och då speciellt mindre datorer i 1U-chassin som behöver mycket minne på en liten yta.
<br />
<br /><i>Samsung Electronics Co., Ltd., a leader in advanced semiconductor technology, today announced that it has solidified its leadership position in the server memory market with a new 8GB product offering. Following the introduction of its 8GB Registered Dual In-line Memory Module (R-DIMM) in October, Samsung has now increased the density of its Fully Buffered Dual In-line Memory Module product line-up (FB-DIMM) to include 8GBs by adopting 80 nanometer 2Gb DDR for high-speed servers.</i>
<br />
<br />Läs mer hos <a href="http://www.samsung.com/Products/Semiconductor/News/DRAM/DRAM_..." target="_blank">Samsung</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja det var mycket Men undrar va dom kommer gå på?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Vilka moderkort stödjer DDR2 4200?

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

Då kan man komma upp i 16 GB med 2 minnen och dual channel. Inte så illa om man t.ex använder photoshop eller andra program där man har stor nytta av så mycket minne. Och XP64 naturligtvis.

Visa signatur

Mvh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ro.ARM
Då kan man komma upp i 16 GB med 2 minnen och dual channel. Inte så illa om man t.ex använder photoshop eller andra program där man har stor nytta av så mycket minne. Och XP64 naturligtvis.

Eee har PS nytta av så mycket ramminne? Aldrig märkt det själv iaf däremot film redigering eller rendering av bilder

Permalänk
Medlem

Mina tankar går genast till ramdisken som släpptes för ett tag sen
Om den skulle haft stöd för de minnena & sata II så hade jag köpt den omedelbums.
ifs så har jag mina misstankar att minnena kommer vara tokdyra

Permalänk
Inaktiv

Skulle vara bättre med stickor på säg 2GB som klarar bra latenser, men det lär ju säkert ta ett tag.

Permalänk
Medlem

samsung kungarna av minnen^?
nice nice, men knappast för persondatorer, 4gb räcker imo

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Haha, kom att tänka på min pappas gamla CompaQ med sina mäktirga 2gb i diskutrymme
Det är otroligt vad fort utvecklingen går =/
Den datorn är ju bara 5 år gammal
Får skaffa in sånna minnen sen när de kommer till vanliga datorer

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thecreep
Haha, kom att tänka på min pappas gamla CompaQ med sina mäktirga 2gb i diskutrymme
Det är otroligt vad fort utvecklingen går =/
Den datorn är ju bara 5 år gammal
Får skaffa in sånna minnen sen när de kommer till vanliga datorer

Fan du måste ha varit efter utvecklingen då, när farsan köpte vår "grymmaste" burk så var det en p2a 233mhz från gateway 2000 år 95-96 den hade 2GB disk från WD, altsså nästan 10 år sen, fö så funkar den disken och datorn fortfarande :D, lite högljudd bara.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Är det inte dags för minnespriserna att gå ner snart? För 3år sedan kunde man köpa 512mb PC3200 BH-5 för 600kr st. Idag kostar prestandaminne lika mycket, och skitminne någon hundring mindre. 3 år sedan är rena stenåldern i datorsammanhang, vore det inte normalt om 1gb minne kostade runt 500kr idag? Och vad jag vet har det inte skett någon större utveckling i minnesteknik, BH-5 räknas fortfarande som bra minne. Så om tillverkarna har lagt totalt 10kr på utveckling, varför är det fortfarande så dyrt?

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk

8GB Ett steg mot framtiden;)

Permalänk
Discokungen

När de flesta moderkort bara klarar av 1GB/slot så är det ju ganska överdrivet med 8GB på en sticka Men det kommer väl

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
När de flesta moderkort bara klarar av 1GB/slot så är det ju ganska överdrivet med 8GB på en sticka Men det kommer väl

reg minnen.. altsså till servrar

står tom i texten

" a leader in advanced semiconductor technology, today announced that it has solidified its leadership position in the server memory market with a new 8GB product"

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

va innebär REG minnen?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

ick!! 8GB RAM per modul!!! Hehe.. undrar hur många tusen processor man kan ha igång då

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Fan du måste ha varit efter utvecklingen då, när farsan köpte vår "grymmaste" burk så var det en p2a 233mhz från gateway 2000 år 95-96 den hade 2GB disk från WD, altsså nästan 10 år sen, fö så funkar den disken och datorn fortfarande :D, lite högljudd bara.

Men då var din farsa verkligen före utvecklingen också eftersom Pentium II inte släpptes förrän 1997.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MuFFinZ
Mina tankar går genast till ramdisken som släpptes för ett tag sen
Om den skulle haft stöd för de minnena & sata II så hade jag köpt den omedelbums.
ifs så har jag mina misstankar att minnena kommer vara tokdyra

vore fint att ha os på ett ram minne! hoppas dom släpper ramdisken har ide anslutning så man kan ha mer nöje av sin gamle P1 på 166mhz(klockad -->233Mhz)!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin