Effekter av datalagringen

Permalänk
Medlem

Välkommen till den nya världen! Full av fantastisk teknik som kan kontrollera allt du gör!

Permalänk
Medlem

Alltså. Jag kommer sluta lägga av med internet om allt ska registreras det jag gör. Detta pga av olika anledningar:

1. INGEN SOM INTE HAR MED MITT LIV ATT GÖRA SKA HA MED DET ATT GÖRA! INTEGRITET!

2. Register kan hackas av kunniga personer. Tex en kille i USA som fick sina döttrar förföljda på nätet och på riktigt av en sjuk jävel som lyckats få tag i information ur ett säkerhetsregister om den utsattes familj. Säkerheten kan inte garanteras. Så är det bara.

3. Vad är nästa steg? Övervakningskameror i mitt hem?

4. Sen att IFPI och ATB stödjer förslaget och hoppas att få använda sig av registret är väl väntat. När ska musikbranchen fatta att de får anpassa sig till konsumenten och inte tvärtom. Vem vill pröjsa 190 spänn för en skiva som 2 låtar är bra på? Sen går det ju inte att ladda ned dessa låtar från nätet lagligt för att urvalet är obefintligt. Då finns ju bara ett alternativ kvar. De är smarta i musikbranchen verkligen.

5. Jag trodde att man levde ett fritt liv? Tänk på alla yngre som kanske gör ett enda felsteg. Är det rätt att det ska stå i ett register. Eller ska det regleras av en luddig lag av vad som ska föras in eller inte? Jag tycker detta så sjukt så sjukt. Jag ser det endast som ett verk av att man vill kontrollera allting. Människan är tydligen inte kapabel till att själv ta reda på vad som är rätt och fel.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Nej, sånt gör bara tv3 i underhållningssyfte... tillsammans med alla andra fjantiga såna där serier...
Fast det är nog fullt möjligt att om de skulle göra det skulle man få höra ursäkten "men det blir som på tv, och tv skadar ju ingen, eller hur?"

Skulle säkerligen låta någott likt detta: "Vi måste försäkra oss om att det inte genomförs olagliga terroristmöten på din toalett. Informationen från dessa möten kan lätt läggas i plastfickor för att sedan spolas ner i självaste toaletten för att sedan tas emot av en annan terrorist på reningsverket."

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Röstningen är imorgon, så försök inte få dom att rösta på fel dag Däremot debatterar dom om det idag.

http://www.idg.se/ArticlePages/200512/13/20051213143145_CS/20...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Ja självklart! Jag tycker själv också vägarna ska vara fria och att man ska låta folk köra på andra hur bäst dom vill. Sålänge inte jag blir skadad har jag inget emot det Suck pirater...

Javisst...
Vi sätter upp vägkameror precis över hela sverige och sparar all den informationen i minst 6 månader upp till 2 år....

vilken JÄTTEBRA idé!

Permalänk
Medlem

saxat från Swartz blogg

Citat:

Min blogg får just nu ganska mycket trafik från "Sveriges största sajt om överklockning och hårdvara", Sweclockers, som kör en nyhetsblänkare om Bodströmterrorn med länk hit. Tack Sweclockers! Hoppas att några av medlemmarna följer uppmaningen och går till Argumentera.se och bränner av några mail.

Det är just detta som gör Internet fantatiskt. Det finns en community som går igång på överklockning! Jo, under mina Bahnhof-dagar hade jag några anställda killar som älskade att vrida upp processorfrekvensen för att se hur mycket man kunde överklocka innan den brann
Go for it!

Posted by: Oscar Swartz | 09 december 2005 at 21:39

Jupp, tycker att det känns bra att det kommer så många här ifrån som bryr sig.

Någon som vet hur det har gått?

Visa signatur

jag reserverar mig icke för felaktigheter i ovanstående inlägg citera för svar tack
Jag har en dator...

Permalänk
Medlem

Ja, svinen har röstat igenom skiten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tantanx
saxat från Swartz blogg

Jupp, tycker att det känns bra att det kommer så många här ifrån som bryr sig.

Någon som vet hur det har gått?

Det har röstats genom i EU. Svartaste dagen på många år. Välkomen till storebrors samhället. läs mer på:http://www.idg.se/ArticlePages/200512/14/20051214125743_CS/20...

Visa signatur

-”It’s amazing to think that we’ve come so far as to put man into space and beyond, that we still cannot cut cheese without risking amputation of our own hands/fingers. A bit sad really...” - Film11

Permalänk
Medlem

när kommer dom att börja övervaka allt då?

Visa signatur

macbook, vista 64bit på q6600, Saphire hd4870 1 GB, CORSAIR 4GB DDR2 XMS2, ASUS P5Q PRO P45, CORSAIR HX 520W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f|lle
när kommer dom att börja övervaka allt då?

Det har redan börjat.

Citat:

Fildelning kan komma att höra dit, enligt ett annat parlamentsförslag som vill att alla patentintrång ska kunna straffas med upp till fyra års fängelse.
- Vi gör ingen ändring när det gäller de möjligheter som redan finns idag. Och uppgifter sparas redan nu, på samma sätt som man sparar uppgifter om bankkort, var man tankar och sådant, säger Bodström.

http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,746967,00.html

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

dom kan ju inte redan ha teknik att spara allt som händer. så länge har inte lagen funnits

Visa signatur

macbook, vista 64bit på q6600, Saphire hd4870 1 GB, CORSAIR 4GB DDR2 XMS2, ASUS P5Q PRO P45, CORSAIR HX 520W

Permalänk
Medlem

Snart kommer inte bara vad man tankar lagras, utan även ens egna tankar.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f|lle
dom kan ju inte redan ha teknik att spara allt som händer. så länge har inte lagen funnits

Samma sak som att säga att Sveriges antal arbetslösa är på väg neråt och att antal jobb är på väg uppåt (för 8e året i rad...)
Är inte speciellt svårt att ljuga.