Intel och BMW i samarbete

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lonefox
O andra sidan har ju Intel sponsrat BWM indirekt via HP.....
Har ni missat det ni som gafflar?

Och ett gammalt uttryck jag lärt mig: "En man är inte en man förrän han har lägrat en kvinna och ägt en Jaguar!"
Hur många här har ägt en Jagga då?

belga: Ja jo Aston vore inte fel.... Jagga? Inte dagens iaf... Kan man lika gärna köpa en Volvo, Ford eller vilket japanskt märke nu Ford äger.....
Cobra..... Vilken syftar du på då? AC cobra eller Mustang Cobra? Själv väljer jag HELT klart AC:n före Mussen, fast jag har fan inte råd med en äkta.....
Men han tänkte rätt den gode Shellby.... Europeiskt chassie med jänkejärn till motor Blir nog inte mysigare än så.

LasseKong: Jo..... Men Sauber har tydligen valt att gå från Petronasmotorer till BMW.....

givevis skall det vara en gammal jagga och AC cobra
Och mysigt är nog ett bra ord

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Ferrari BMW de som är bäst
och det otvekligen är

Mclaren och Renault den sist nämnde med liten marginal världsmästare

sen får det heta vad fan det vill
Kimi Mclaren rules!!!!!!!!!!!!!:D

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
mercedes vs. bmw...
äkta stil & klass vs. Överskattad leksak som vill få folk att _tro_ att den är = stil & klass...

Fast skall det vara på riktigt kör man aston martin, jaguar eller en cobra...
Det enda bra som någonsin kommit ut ur tyskland utöver jeans är audi imo. Så skall man ha lite stil i sitt bilval så håller man sig till storbritanien. Fulla med fel, skavanker och irritationsobjekt, men de bilarna har iallafall karisma och attityd...

Va? Riktiga människor bryr sig inte om sånt där bjafs, kan den ta mig från A till B på bensinmängden C och har bagageutrymme D? Sweet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Va? Riktiga människor bryr sig inte om sånt där bjafs, kan den ta mig från A till B på bensinmängden C och har bagageutrymme D? Sweet.

Sant...
Fast jag föredrar frågeställningen "har man _kul_ medans man tar sig från A till B?"

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly

Att intel skulle vara bättre på marknadsföring håller jag absolut inte med om, Allt intel gör är att spotta ur sig mieningslösa catch-phrases för att förvilla konsumenten. T.ex "Dells datorer har intel pentium 4 processorer med HT-teknologi", där räknar dom kallt med att den som ser reklamen inte har en aning om vad det betyder.

Ok, låt oss kalla det catch-phrases istället om det får dig att känna dig bättre till lags... Hur som helst så funkar det för att hälften, ja kanske tom. 6/10, inte vet vad det betyder. Tyvärr är det så skrämmande...
Tar dem tillfället i akt? Ja. Manipulativt? Ja. Smart? Ja.

Det är ungefär samma sak som julreklamen coca-cola har (notera ungefär):
Dem lurar barnen och kanske även vissa föräldrar med deras julreklam. Sen när blev cola en juldryck? Vill dem ta julmustens plats? Troligtvis. Manipulativt? Ja. Smart? Ja.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Hahahahaha, menar du alvar?

Oftas ser man bara idioter bakom ratten till en BMW, finns saab folk, volvo folk mm...

Varför idioter? du skriver ju själv varför, STATUS... fan dom tror att dom äger vägen för att dom har Bajs Mellan Wäxlarna

Men visst, pappas bil är alltid ballast

Ja, jag menar allvar...

Hur menar du med Saab-folk, Volvo-folk och idioter bakom ratten till BMW? Det kan inte vara så att du kategoriserar och dömer folk på förhand nu? Bara en vild gissning här, jag kan ha helt fel.

Tror vi BMW-ägare att vi äger vägen? Ge mig några exempel är du snäll, annars blir det lätt att jag får en svag känsla att du känner en viss avund.

Pappas bil alltid roligast? Njae, jag är inte villig om att farsans Toyota är ballare men jag kanske har fel, 500+ mil i den kanske inte är tillräckligt...

BTW, när du citerar så citera gärna en hel mening istället för 3 ord. Det blir lätt ofullständigt och man kan missa poängen med meningen/stycket. Just a tip. Annars kan det lätt bli missförstånd och onödiga påhopp.

Visa signatur

Asus P4C800 Deluxe | Intel Pentium IV 3,0 GHz | 1024 Mb RAM | Gainward 7600GS 512Mb | Voodoo5 5500 PCI | 2x IBM Deskstar 120GXP 80Gb [RAID0]
Addtronics 7890A /w Enermax EG651P-VE 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
mercedes vs. bmw...
äkta stil & klass vs. Överskattad leksak som vill få folk att _tro_ att den är = stil & klass...

Fast skall det vara på riktigt kör man aston martin, jaguar eller en cobra...
Det enda bra som någonsin kommit ut ur tyskland utöver jeans är audi imo. Så skall man ha lite stil i sitt bilval så håller man sig till storbritanien. Fulla med fel, skavanker och irritationsobjekt, men de bilarna har iallafall karisma och attityd...

BMW behöver inte tävla om några flottiga lyxpoäng, dom bygger en fyra dörrars sedan som gör nordschleife på 8:13.
Freude am fahren!

För övrigt skulle jag hellre vara sponsrad av intel än AMD om jag behövde laptops (Pentium m) och PDAs (XScale).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yunudr

Det är ungefär samma sak som julreklamen coca-cola har (notera ungefär):
Dem lurar barnen och kanske även vissa föräldrar med deras julreklam. Sen när blev cola en juldryck? Vill dem ta julmustens plats? Troligtvis. Manipulativt? Ja. Smart? Ja.

Varför gör Cola så? Jo för att sverige är det enda land? i världen där Cola får storspö av något inhemskt under juletiden...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spaic
BMW behöver inte tävla om några flottiga lyxpoäng, dom bygger en fyra dörrars sedan som gör nordschleife på 8:13.
Freude am fahren!

För övrigt skulle jag hellre vara sponsrad av intel än AMD om jag behövde laptops (Pentium m) och PDAs (XScale).

Så du menar alltså att BMW _inte_ vill bli sedda som en exklusiv bil?
I min mening är bmw lika exklusivt som en volvo från 80-talet, för de finns överallt... Sen har de en prislapp som bättre hör hemma i landet för länge sedan tillsammans med alice i underlandet och matrix. De flesta som kör en iallafall nyare bmw verkar tro att de glider runt i nått lyxåk när i verkligheten den är lika "lyxig" och speciell som en gammal golf II...

Säger inte att det är dåliga bilar (även om jag själv tycker det känns som att köra pråm i dem), säger bara att det inte är bilen som de flesta verkar tro och som bwm vill att man skall tro. Jag menar hälften av bmw's goda rykte beror ju på att folk tror det är flashigt, lyxigt, fint och bla bla bla att ha en. Att de sen är snordyra, kostar nått groteskt i reparationer och kostnad/mil är skyhög är ju sånt de är villiga att borse ifrån av olika korkade anledningar som typ, det är exklusivt att köra bmw eller annat när man här i den verkliga världen kan gå ut till gatan, stå still i 2 minuter och se 2-3 stycken glida förbi utan problem... Jag ser tillomed fler bmw än gammla volvos... det borde säga nått om hur "exklusiv" bmw egentligen är... men ändå så lyckas de behålla den där imagen av att vara ett av de lyxigaste märkena bland "vanliga" bilar...

Sen att de har några modeller som faktiskt är bra, det säger jag inget om. Jag gillar dem inte, men de finns iallafall, Enda BMW:n jag gillar är 850 så jag är väl lite lustig på det sättet, eftersom jag itne faller för de idiotförklarande tv-reklamerna och korkade åsikter från massorna och håller fast vid att bmw inte är de bilar de utger sig för att vara...

Skruvis
Och det är la underbart
För en gångs skull håller tradition och gammal hederlig landsanda fast mot halvkorrumperad kapitalism...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.