Powercolor X800 GTO med 16 pipelines från fabrik testat

Permalänk
Melding Plague

Powercolor X800 GTO med 16 pipelines från fabrik testat

<font style="font-size: 10pt"><b>Powercolor X800 GTO med 16 pipelines från fabrik testat</b></font> <small class="small">lördag 17 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
ATI Radeon X800 GTO har blivit ett populärt grafikkort i medelsegmentet på grund av att på många kort går det att låsa upp 4 pipelines och därmed få 16 stycken, vilket resulterar i en trevlig prestanda-boost. Nu har Powercolor släppt ett X800 GTO där man själv slipper att modifiera kortet, eftersom det kommer med 16 pipelines direkt ur lådan. Priset är också i nivå med andra X800 GTO kort.
<br />
<br /><i>”PowerColor on the other hand has done a rather good job in providing yet another standing out product. The PowerColor Radeon X800GTO 16 is one of the few X800GTOs that actually comes with 16 pipelines straight out of the box. While maintaining the retail price at just SGD$350 (~USD$205), this card is sold at a price where most other GTOs are also priced at. For this, the PowerColor Radeon X800GTO 16 is definitely worth a serious consideration.”</i>
<br />
<br />Läs recensionen hos <a href="http://www.vr-zone.com/?i=3046" target="_blank">VR-Zone</a>.
<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Coolt! Låter som ett köp till den äldre datorn!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBlacK
Coolt! Låter som ett köp till den äldre datorn!

Äldre datorn?? Jag sitter med ett Ti4200 i min nya dator

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

Har bland annat en äldre 754-plattform med en sketen grafikkort som skall bytas, jag är en gamer så

Permalänk
Medlem

smart drag av PowerColor och att behålla samma pris..

Visa signatur

| ASrock 939Dual-Sata2 with TT Big Typhoon | AMD Opteron 144 Cabge @ 2700 MHz |
| Kingston HyperX 2x512 mb PC3200 2-2-2-5 2T | Connect3D X800GTO 16 pipes @ 590/560 with Silencer 4 Rev2 |
| Chill-Innovation 520W, 38A | 3Dmark05 = 6900 p |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Äldre datorn?? Jag sitter med ett Ti4200 i min nya dator

Så är den skräp i FPS spel också.

Undrar om vi får se detta kort i Sverige då trycket blir enormt på den i hela världen...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Fyfan vad det där kortet kommer att sälja alltså...

Permalänk
Medlem

bra att det kommer ut ett kort till med 16piplines speciellt när det blir bra pris på det med....

Visa signatur

Acer Predator Orion 3000 | Intel i7 10700 | 2x8GB RAM | M.2 1TB | RTX 3060 Ti
Intel i5 8600k @ 4.5ghz 1.255 Vcore | Corsair Vengence 2666mhz CL16 2x8GB RAM @ 3200mhz 1,35V | Kingston A2000 M.2 1TB | ASUS ROG Strix GeForce® GTX 1070 Ti | 750W PSU

Permalänk
Medlem

Kortet är ju klockrent, det håller fortfarande, och helt rätt pris för sin klass. Synd att man inte har råd.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Argh Vill ha till agp

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Jonasy behöver inte mer, eftersom han sysslar med webdesign och dylikt

Annars ett MYCKET intressant kort. Men jag kommer få min x850xt (sååå glad..)

Permalänk
Medlem

Gött. kan man ju skaffa till burk #2
grymt nöjd med mitt x800xt aiw

Visa signatur

K6-2 350@450 mhz +Golden Orb kylare +Voodoo 5500 PCI

Permalänk

Powercolor

Hmm Undrar när det kommer till Swe? jag som är i tagen att köpa connect 3d 800 GTO
Kanske ska vänta typ 1 månad å se om det dyker upp

Visa signatur

Låda Chieftec LCX-01SL-SL-B + Nätagg bluestorm 500W P4: 2.90 Ghz Minne: 3 GB DDR Dual Moderkort: Abit IC7-G Graffe: Saphire 1950 Pro AGP Ljudkort: AC97 6-Kanals Högtalarsystem: Cambridge Soundworks FPS 1600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBlacK
Har bland annat en äldre 754-plattform med en sketen grafikkort som skall bytas, jag är en gamer så

Du har ett s754-moderkort med PCI-e?

Permalänk
Medlem

Snabbt men omodernt, köper man kort för 2tusen är sh3 ett krav. Annars blir det gammalt snabbt.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

2000:- för detta kort.. super nice....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DoodieDee
men det klockar inge bra

PowerColor har alltid gått bra att överklocka för mig, bätre än dyrare skit som andra rekomenterar.

Min första PowerColor var TNT2 M64 PCI med överklockning på GPU till 180HMz med orginalkylning, hur många dyra kort kom så långt?

Dock min nuvarande 9800Pro behöver bara lite mer klös än vad den får från en noname agg, testade kortet i kompisens dator och presterade bätre än hans 9800Pro

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Själv satt jag å lira Doom 3 innan jag fick min nya dator på en AMD Duron 750MHz 512Mb sd ram och ett Asus Ti4200 i 4 ggr agp för moderkortet inte pallade mer ni skulle sett grafike och som det flöt på

Permalänk
Medlem

är fortfarande inte ett 6800GS för precis samma pengar vettigare? (iaf ngt skrälle från PNY ligger på 2050sek)

Permalänk
Medlem

Aa.å jag som köpte ett Connect3d x800gto som inte gick att låsa upp:(

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
PowerColor har alltid gått bra att överklocka för mig, bätre än dyrare skit som andra rekomenterar.

Min första PowerColor var TNT2 M64 PCI med överklockning på GPU till 180HMz med orginalkylning, hur många dyra kort kom så långt?

Dock min nuvarande 9800Pro behöver bara lite mer klös än vad den får från en noname agg, testade kortet i kompisens dator och presterade bätre än hans 9800Pro

Nu är det ju så att i princip inga X800XL (eller kort med samma kärna) klockar speciellt bra.

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk
Medlem

Nääää... De har ju tagit bort den skojiga delen. Det är ju halva nöjet att köpa ett kort som är "crippled" och sedan öpnna pipes medmera.:D

Permalänk
Medlem

Trodde faktiskt på mer poäng i 3Dmark

Visa signatur

DFI Lanparty SLI-DR AMD64 3000+@ 2.5Ghz Twinmos Speed Premium BH-5 @ 1.5-2-2-2 (235Mhz)
Powercolor x800GT

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smolk
Nu är det ju så att i princip inga X800XL (eller kort med samma kärna) klockar speciellt bra.

Okej, det har jag missat.. håller mig inte uppdaterad angående grafikkort än att jag kollar vilken kort är bäst vs kostnad var tredje år eller så

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Nääää... De har ju tagit bort den skojiga delen. Det är ju halva nöjet att köpa ett kort som är "crippled" och sedan öpnna pipes medmera.:D

Precis. Hur kul är det att köpa ett kort som man vet redan från början att man får jackpott på?

Visa signatur

Hmm

Permalänk

om det är PCI-E kanske det blir ett köp bör vara mer kräm än i mitt X800 12pipe

men hur mycket mer prestanda kan man få med ett X800GTO 16pipes för nog fan lirar den med X800XT/X850XT korten eller är ja ute o hojjar??

fan den är ju prisvärd ett X(00XT för hälften ska köpas ett som är säkert bara dom kan hålla efter med kort ju

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Är det någon som har exakt datum? Skall köpa nytt snart.. Så det kanske är värt att vänta på detta kortet

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk

8 Vertex Pipelines ???

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

lät väligt intressant men det är ingen som vet mer exakt när det ska komma?? ska köpa nytt snart!

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |