Razer Copperhead testad

Permalänk
Medlem

Tycker den ser ut som något djur i hl2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Razor Diamondback Chamelon... dessförinan hade jag Logitech MX 510... fast de råkade ut för en tragisk olycka när jag förlorade på Q3 ...

Vilken tycker du var bättre? Razorn eller Logitechen?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Logitech.. lätt.... Mycket skönare att hålla i, bättre grepp....

Permalänk
Medlem

Mx518 är en bra mus. Du blir säkert nöjd. Angående Razer VS Logitech så beror det ju mycket på hur man gillar att arbeta med musen och hur man gillar att hålla den. Jag har en Razer Diamondback som är likvärdig med MX518 kan man säga.

Generellt sett är Logitechs möss gjorda för att man skall vila handen på den, det syns tydligt på formen. Razers möss är gjorda för att man skall styra dom med fingrarna och inte vila handen på dom. Givetvis får man hålla hur man vill, men det kan vara bra att veta.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Mx518 är en bra mus. Du blir säkert nöjd. Angående Razer VS Logitech så beror det ju mycket på hur man gillar att arbeta med musen och hur man gillar att hålla den. Jag har en Razer Diamondback som är likvärdig med MX518 kan man säga.

Generellt sett är Logitechs möss gjorda för att man skall vila handen på den, det syns tydligt på formen. Razers möss är gjorda för att man skall styra dom med fingrarna och inte vila handen på dom. Givetvis får man hålla hur man vill, men det kan vara bra att veta.

true.
Jag har världens problem med logi och ms-möss...
men det kan vara för att jag har brutit lillfingret på högerhanden en gång så det numera är lite felvinklat... så om jag "vilar" handen så som de där ergonomiska nöthuvudena tänkt sig så får jag kramp ända upp till armbågen och det gör så ont så det är inte sant... på en razer däremot om jag "vilar" handen så ligger tyngden mitt i handflatan vilket avlastar fingrarna (och inte vinklat så utsidan på handen får bära upp vikten)... vilket är en stor fördel för min del...

så det där med att de är utformade för olika sortes användning håller jag med om.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Diamondback kan i alla fall inte inte jämföras med boomslang. Den sistnämda passade inte mig alls men diamondbacken är riktigt skön!

Copperhead ser också fin ut tycker jag. Hade mx500 innan och jag har egentligen inga klagomål på den utom att den inte riktigt hänger med när man spelar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Men är det underligt att fol klagar på musarm och allt annat skit när de sitter och sliter runt på den vikten och troligen inte ens har vett att ha handloven i underlaget och styra med fingrarna utan har hela handen över musen och styr med armbåge och axel istället för handled och fingrar...

Testa en gång, lägg tummen och lillfingret plant mot underlaget ch försök styra en logitech eller ms (3.0 borträknad) med övriga 3 fingrar.. stört omöjligt att uppnå precision utan att använda hela underarmen att vifta med... och sen skall man vara CS-nördig och gärna behöva lyfta den 5-6-7 ånger över hela underlaget för att gå från kant till kant på skärmen...
nej tack, hellre lättare, precisare med fingertoppskännsla än låg sens och hela armrörelser för att flytta muspekaren

Wörrd på den!
Har själv en Copperhead och är lätt den bästa mus jag prövat (som ej är gjord av mänsklig vävnad ) Hade en Diamondback innan men denna är aningen bättre. Razers möss passar mina små händer utmärkt

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Razor Diamondback Chamelon... dessförinan hade jag Logitech MX 510... fast de råkade ut för en tragisk olycka när jag förlorade på Q3 ...

sånna som du borde inte spela spel för ni blir alltför aggresiva pga av ett spel

Visa signatur

Intel Pentium 4 Prescott, 3.39 GHz | 1024MB DDR pc3200 | 2 st 250 Seagate Barracuda S-ATA | Radeon x600 pro 256 Mb | Hiper Type-R 580 W Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SPLiTi
sånna som du borde inte spela spel för ni blir alltför aggresiva pga av ett spel

Och såna som du borde inte öppna käften... du känner mig inte tillräckligt väl för att ens börja göra en bedömning om min personlighet....

Permalänk
Medlem

Roid Rage kanske...?? Jag förstår dig , har själv "dödat" 3 möss på grund av mitt temperament, senaste offret var en Razer DB R.I.P

Visa signatur

________________
[Tagan 480W | Asrock939 Dual SATA2+OCW2 beta-BIOS+Vmod | Opteron 146@3000 MHz | 2*1024Mb G.Skill PC3200zx | C3D X800 GTO@570/570] | SuperPI 28s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SPLiTi
sånna som du borde inte spela spel för ni blir alltför aggresiva pga av ett spel

Jag blir också hyperaggro när saker inte går som jag vill. Fast det krävs ganska mycket motgångar först... Tangentbord, möss, jysticks och annat flyger hej vilt.. tillochmed skärmar, stolar, databord och annat flyger med.. (och burken ut genom fönstret från 2:a våningen)... har dock blivit mycket bättre efter incidenten med rutan.. den kostade för mycket... numera sätter man sig och käkar kakor och glor på film tills man lugnat ner sig istället...

Men som sagt, det skall mycket till innan det händer...
Tror nog ingen kan sitta och spela ett spel där allting som kan gå fel, går fel av anledningar man inte kan skylla på mer än "datorn hatar mig" och vara helt lugn... sen är det ju bara en fråga hur mycket aggressioner man bygger upp... om det är en näve i bordet eller en mus i väggen är ju bara en fråga om hur arg man hunnit bli innan man avreagerar sig...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag blir också hyperaggro när saker inte går som jag vill. Fast det krävs ganska mycket motgångar först... Tangentbord, möss, jysticks och annat flyger hej vilt.. tillochmed skärmar, stolar, databord och annat flyger med.. (och burken ut genom fönstret från 2:a våningen)... har dock blivit mycket bättre efter incidenten med rutan.. den kostade för mycket... numera sätter man sig och käkar kakor och glor på film tills man lugnat ner sig istället...

Men som sagt, det skall mycket till innan det händer...
Tror nog ingen kan sitta och spela ett spel där allting som kan gå fel, går fel av anledningar man inte kan skylla på mer än "datorn hatar mig" och vara helt lugn... sen är det ju bara en fråga hur mycket aggressioner man bygger upp... om det är en näve i bordet eller en mus i väggen är ju bara en fråga om hur arg man hunnit bli innan man avreagerar sig...

Precis... nu har jag aldrig förstört mer än 3-4 mös och två tangentbord... det där med fönstret var kanske en anningen extremt...

För övrigt kan jag nämna att min MX 510 fick se sin sista stund efter att jag förlorade i en Q3 final... hade bara behövt två till skjetna frags för att vinna... grrrrrrrrr

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med min "Razer Copperhead" & tycker att formen är snäppet skönare en min äldre "Razer DB Plasma".

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)

Permalänk
Medlem

Egentligen borde man jämföra Copperhead med Logitech G5.
Skulle G5 inte varit så j-la skrovlig att hålla skulle jag valt den...och jag tror det går att vila handen även med de stora Logitechmössen

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Moderator
Testpilot

Nej, nej och åter nej. Fan här snackas det om Logitech, M$ och Razer. Suck, nej du. Tacka vet jag Dexxa, fy fan de kallar jag möss!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Nej, nej och åter nej. Fan här snackas det om Logitech, M$ och Razer. Suck, nej du. Tacka vet jag Dexxa, fy fan de kallar jag möss!

http://www.mzm.co.il/store/images/DEXXA.jpg

Annars kan man slå på stort direkt.... http://sloan.stanford.edu/MouseSite/Archive/patent/Mouse.html

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Moderator
Testpilot

Den var i alla fall gjord för stora händer. -.^

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Men kanske inte för att lira FPS-lir

Visa signatur

1. Sonata | Athlon 64 3200+ | K8T Neo-FIS2R | 512MB | x800 Pro | Audigy 2 ZS | 74GB+300GB+500GB+1TB | ImageQuest Q17
2. Thermaltake V9 | C2D E8400@4,0GHz&1,33V | TRUE | P5Q Pro | 2x2GBPC8500Dominator | HD4850MC@720/1040 | WDCB640GB | Xonar Essence STX@2xLT1057ACN8 i I/V + Beyerdynamic DT 150 | Samsung 2233RZ@120Hz