logga in på min gmail automatiskt som startsida?

Permalänk

logga in på min gmail automatiskt som startsida?

hej
jag vill att min startsida skall vara mitt gmail account
det kan jag ju göra genom att sätta www.gmail.com som startsida och sedan kryssa i att jag vill spara uppgifterna när jag loggar in. enkelt.

men när jag har flera konton som jag kollar så fungerar det inte.
finns det någon adress som är mer exakt mot mitt konto, någon adress där jag kan fylla i lösenord och användarnamn eller någon adress som är riktad mot en speciell coockie eller så?

tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

firefox profilemanager kanske är något för dig?
http://www.mozilla.org/support/firefox/profile

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk

nja! jag vet inte hur firefox profilmanager skall hjälpa!
jag vill ju att jag automatiskt skall logga in på mitt gmail konto nummer 1 när jag öppnar firefox, alltså som startsida.

men sedan så brukar jag logga ut från det ibland och kolla andra konton oxå. sedan när jag stänger ned firefox och startar upp det igen så är det inte konto nummer 1 som startsida utan det konto som jag besökt sisst.

det jag vill är att den alltid skall starta med konto nummer 1 och inte något annat, oavsett vad jag senast använde!

Permalänk
Medlem

finns ju ett tillägg för firefox som automatiskt loggar in dig, så är de bara att klicka på ikonen så kommer du till din inbox, inte testat men ifall du har www.gmail.com som startsida kan du nog inloggas samtidigt.

EDIT: ifall man är inloggad via tillägget som är på auto, o går in på www.gmail.com manuellt så loggas du in, så de ska inte va några problem, och de spelar ingen roll ifall du va inloggad med ett annat account innan, utan de account du skriver in i tillägget som alltid gäller. Finns på mozillas hemsida (gmail notifier).

Visa signatur

wonka, sågare och sötnos

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
nja! jag vet inte hur firefox profilmanager skall hjälpa!
jag vill ju att jag automatiskt skall logga in på mitt gmail konto nummer 1 när jag öppnar firefox, alltså som startsida.

men sedan så brukar jag logga ut från det ibland och kolla andra konton oxå. sedan när jag stänger ned firefox och startar upp det igen så är det inte konto nummer 1 som startsida utan det konto som jag besökt sisst.

det jag vill är att den alltid skall starta med konto nummer 1 och inte något annat, oavsett vad jag senast använde!

Varför inte använda POP, då slipper du helt problemet?

Permalänk

verkar som om ingen riktigt förstår vad problemet är!

men jag skall försöka igen!
jag har en extension till FF som gör att jag kan kolla flera konton.

jag har www.gmail.com som startsida
då kommer man ju till inloggnings sidan. man fyller i konto 1 uppgifter och loggar in. eller så trycker jag direkt på extensionen i FF och jag loggas in.
när jag kollat konto 1 så kollar jag konto 2 och sedan är jag färdig.

nästa gång jag sätter mig vid datorn och öppnar FF så kommer jag till konto 2 eftersom det var där jag kollade senast, men jag vill komma till konto 1 eftersom det är mitt huvud konto. konto 2 behöver jag bara kolla nån gång i veckan!

så FF extensionen löser inga problem förutom att jag kan klicka på en knapp och komma till de olika kontona.

men det jag vill är att konto 1 ALLTID skall vara startsida i FF!

och POP är inget jag föredrar. kör jag med POP så måste jag ta hem mejl till hårddisken och det vill jag inte. kör jag via webmail så har jag allt på ett ställe oavsett vart i världen jag är.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
och POP är inget jag föredrar. kör jag med POP så måste jag ta hem mejl till hårddisken och det vill jag inte. kör jag via webmail så har jag allt på ett ställe oavsett vart i världen jag är.

Du kan ställa in i dina Gmailkontons inställningar att mail hämtade via POP ska arkiveras, dvs de tas inte bort utan läggs i mappen 'Archived'. Du kan alltså äta kakan och ändå ha den kvar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung

och POP är inget jag föredrar. kör jag med POP så måste jag ta hem mejl till hårddisken och det vill jag inte. kör jag via webmail så har jag allt på ett ställe oavsett vart i världen jag är.

Imap? Gmail kanske inte stödjer det?

Visa signatur

Gaming: ASUS P5Q PRO - CORSAIR 4GB DDR2 PC6400 - INTEL CORE 2 DUO E8500 - SAPPHIRE RADEON HD4870
HTPC: PENTIUM 4 3.2 - 4gb NONAME -MAXTOR 250gb
MOBIL: SAMSUNG OMNIA I900

Permalänk

vad är Imap?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mrnightman

Imap? Gmail kanske inte stödjer det?

Nej, inte i nuläget. Tror det finns på ngn todo-list.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
vad är Imap?

Ett sätt att hantera email genom synkronisering, dvs inga mail tas bort om du själv inte önskar det.

http://susning.nu/IMAP