Thermaltake Kandalf testad

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake Kandalf testad

<font style="font-size: 10pt"><b>Thermaltake Kandalf testad</b></font> <small class="small">lördag 17 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Driver Heaven har testat ett av Thermaltakes senaste chassin kallat Kandalf. Chassit är gjort i aluminium och är kommer färdiglevererat med fönster på sidan. En trevlig finess är att det är flexibelt och tar förutom ATX-moderkort även M-ATX och E-ATX och genom att köpa till ett kit från Thermaltake kan man även använda BTX-moderkort.
<br />
<br /><i>”Thermaltake advertises the Kandalf as ”The Super Tower”, and as you can see from the dimensions of the case, being 20.9" x 8.7" x 22.1" – it is indeed a behemoth. It is milled from 1.0mm Aluminum, and the distinct front bezel is also aluminum. It features 10 individual 5.25” drive bays, two 3.5" drive bays which are accessible from the front, and six 3.5" bays are internal”</i>
<br />
<br />Läs testet hos <a href="http://www.driverheaven.net/reviews/ThermaltakeKandalf/index...." target="_blank">Driver Heaven</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

jag e nöjd me mitt armor

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk

Varför fönster!? Hade varit extremt mycket snyggare och mer funtionellt utan. Gah..

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

varför funktionellt?

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk

Tycker både armor och kandalf är äckligt fula chassin. Tycker bara TT Tsunami och Soprano är snygga

Permalänk

Ratten eller vad det nu ska föreställa som sitter i fronten är en direkt kopia av volymkontrollen på H/K:s receivers...

Visa signatur

3 Mos 11:10
Men allt i hav och floder som inte har fenor och fjäll — vare sig smådjur eller andra vattendjur — det skall gälla som något avskyvärt för er.

Permalänk

Såg helt okej ut, förutom fönstret.
Fler Fulltowers!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Discokungen

Hade varit hur sexig som helst om de skippat fönstret!! -.-

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Nähhh.. fyfan vilket fult chassi... tacka vet ja något mer stilrent... så som Cooler Master Wave Master eller Antec Preformace serien

Permalänk
Medlem

Precis samma chassi som Armor. Bara olika fronter.

Älskar mitt Armor! Så fint!

Permalänk

mm, älskar också mitt armor

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Hedersmedlem

TTs produkter är otroligt fula

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
TTs produkter är otroligt fula

Sluta klaga på TT hela tiden. Slöseri med banbredd!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Äckligt fult chassi :S Mitt p180 är bra mkt finare :/

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 13" 2011: i7 2.7 GHz | 8 GB 1333 MHz DDR3 | 128 GB SSD
Telefon: Samsung Galaxy SII
Platta: Samsung Galaxy Tab 10.1 32 GB Wi-Fi

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av No.1
Äckligt fult chassi :S Mitt p180 är bra mkt finare :/

Men det är ju också i solid plast

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle_lenhovda
varför funktionellt?

Ja för det första har aluminium bättre värmeledande egenskaper än plastfönster vad jag vet. Sen känns fönster i allmänhet så extremt ickefunktionellt, så logiskt sätt borde det automatiskt bli ett lyft på den fronten.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Jag dumpade mina tankar på Armor och Kandalf på grund av just dessa gräsliga fönster till fördel för Silverstone TJ05. Inte ångrat det en sekund. Annars är det rätt trevliga chassin, men de två TJ05 som står här hemma åker inte ut i första taget, det är en sak som är säker.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

ATX-chassi som även tar m-ATX moderkort.
En enastående bedrift av TT. Halleluja.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
ATX-chassi som även tar m-ATX moderkort.
En enastående bedrift av TT. Halleluja.

:lol rätt

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Sluta klaga på TT hela tiden. Slöseri med banbredd!

TT är crap inse 14iz lådor

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Även jag har ett Armor-chassi fick även tag på ett BTX-kit.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Ja för det första har aluminium bättre värmeledande egenskaper än plastfönster vad jag vet. Sen känns fönster i allmänhet så extremt ickefunktionellt, så logiskt sätt borde det automatiskt bli ett lyft på den fronten.

Lol? Vilken värme skulle ett alu chassi leda bort bättre än ett plåtchassi?

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Gillar fönstret! Snyggt!