HardOCP testar Dell XPS 400

Permalänk
Melding Plague

HardOCP testar Dell XPS 400

<font style="font-size: 10pt"><b>HardOCP testar Dell XPS 400</b></font> <small class="small">måndag 19 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://hardocp.com/article.html?art=OTI0" target="_blank">HardOCP</a> har testat Dells senaste gamingsystem Dell XPS 400. Testet är en riktig sågning då datorn har flera problem, speciellt med Dells förinstallerade mjukvara och medföljande tillbehör. Slutsatsen är att Dell misslyckats med det Dell är till för, nämligen konfigurera andra tillverkas komponenter och sälja som en fungerande helhet.
<br />
<br /><i>Every single one of these problems was caused by the choices made by Dell to put on programs that were either not compatible or caused problems, and it’s clear from the problems that we had that they did not test the final configuration extensively. We consider these problems completely unacceptable.
<br />
<br />Furthermore, even though we were able to get a stable system on the computer, it required us to go beyond what the average Dell consumer would know how to do – or should be expected to do. Couple that with a restore process that puts everything back to its pre-op bloated self, and we are not impressed.</i>
<br />
<br />Läs testet hos <a href="http://hardocp.com/article.html?art=OTI0" target="_blank">HardOCP</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

6800 PCI-e ? Och det ska vara Dell senaste? Snacka om skit dator för dom pengarna.

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Medlem

Det är ju inte värsting datorn av den serien...

Permalänk
Medlem

Jaha ok, my fault ; )

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Medlem

Jag tycker Dell alltid ger en för lite kraft för pengarna, men för det mesta så fungerar deras system utan problem, tycker det verkar som om killarna hade en deadline som dom höll lite väl hårt i!

If you know what I mean

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Är inte det ett välkänt faktum här inne att det är inte hårdvaran som suger i en DELL utan det är deras installation?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

hehe... Dell.. vilket jävla skämt...

Permalänk
Medlem

Håller med Skruvis, skulle Dell använda sina delar bättre, ha färre beg'rsningar och lite mer kylning skulle de nog vara värda att överväga, även om det är kul att bygga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
hehe... Dell.. vilket jävla skämt...

Dimension 8200:an min dotter har, har gått perfekt i snart 4år.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Min 8200 har funkat bra i 3 år! Bara haft problem för att jag pillat med nått.

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Medlem

hmm...
jag som trodde BTX var till för att förbättra kylningsmöjligheterna i en burk... men istället så ser man vadå? Jo, en helt vanlig atxburk som någon spegelvänt, oj vilken skillnad det måste göra (känner ni sarkasmen drypa)... =/

I övrigt så verkar det inget bättre än nått annat dell någonsin gett ut... visst funkar det ok, men först efter att man pillat långt bortom gränserna för vad den typiska dellanvändaren vet att göra... För har man kunskap att fixa iordning en dell i ordentligt skick har man kunskap nog att veta att man får mer för sina pengar genom att bygga sitt eget system...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Moster köpte nån burk från XPS serien, tyckte den va rätt slö från början så jag formaterade den och installerade eget xp. Blev stor skillnad tycker jag, vet inte varför?

Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stefffe
Moster köpte nån burk från XPS serien, tyckte den va rätt slö från början så jag formaterade den och installerade eget xp. Blev stor skillnad tycker jag, vet inte varför?

Troligen för att dells idé om ett fräsht os är ungefär "Så fullpropat med skit och annat tjafs och så ooptimerat att man hinner bli pensionär och dö innan bootscreenen är borta"

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Usch. Blev frustrerad bara av att läsa artikeln (och jag läste alltihop...). Tycker alltid det är lika hopplöst att ha att göra med färdigbyggda datorer, just på grund av mjukvaran. En färdigbyggd maskin i originalutförande kan ta hur länge som helst att starta och vara precis hur seg som helst. Glömmer aldrig hur fruktansvärt seg min bärbara var när jag fick den...

Permalänk

Ganska mysko... när jag fick min 8400 så var det inte alls mycket skit förinstallerat på den. Det var väl nått media-tjosan som var enkelt att ta bort men i övrigt var den i princip helt ren från bloatware. Startade på ett kick... nu är det annorlunda men det beror nog mer på att jag har installerat massa skit under ett års tid. Det är nog dags för en format snart.

Visa signatur

Dell8400:3.4ghz:2gb:x850xt PE:2*74 raptors:Audigy2:Dell2005FP