Permalänk
Medlem

Pinnacle problem!

Hejsan!

Det är så att jag hade tänkt klippa ihop ett par snuttar och göra en "Musik Video" av det. Hade tänkt andvända pinnacle då jag andvänt det innan (länge sen) och fann det väldigt lätt.

Men nu till mitt problem, när jag ska öppna en önskad fil kommer detta medelande upp:

Antar att jag ska konventera filen på något sett, testade att konventera med massa program, men får inget resultat som funkar, vad ska jag konvertera till, hur ska jag göra?

Hoppas ni orkar ta er tid, tack på förhand!

MvH Kurdass

Visa signatur

Kommer snart...

Permalänk

Vilken version av Pinnacle har du? Jag har också Pinnacle, men jag har för mig jag kunde öppna *.Avi filer i det. Konvertera till mpg och prova.

http://www.download.com/Cucusoft-MPEG-AVI-to-DVD-VCD-SVCD-MPE...

Vet inte om programmet är bra, men det ska kunna konventera avi till mpg iaf.

Visa signatur

Amd 64 Powwa!

Permalänk
Medlem

Pinnacle är ett företag som råkar göra videoredigeringsprogram... vilket av dessa program åsyftar du???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thiesen
Pinnacle är ett företag som råkar göra videoredigeringsprogram... vilket av dessa program åsyftar du???

du kan nog tänka dig att det är studio

och den där jävla rutan kommer ju upp i 9 fall av 10 så antingen konvertera om filmen eller byt program

WinAvi konverterar bra

Permalänk

Jag har oxå ett problem i Pinnacle så jag hoppar på denna tråd.

Har spelat in lite gamla hemvideofilmer till min dvd-recorder. Har nu gjort en meny och lite förtexter med intromusik i Pinnacle studio 9.

Nu har jag dock fått problem, jag hittar inte på hur jag ska importera filmen från dvd skivan. Finns bara importera från dv kamera och analoga källor.

Måste jag göra om den till avi eller mpeg först kanske?

Permalänk

var lite mer specifika med era problem.. som att säga att man har problem med microsoft..... när det gäller Win XP...

Visa signatur

][ AMD XP 64 3500+ "Newcastle" @ 2.2 GHz socket 939 ][ MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra ][ 2048mb ram ][ Leadtek Geforce 6800GT 256mb ][ 600gig Hdd ][ Tagan 480W ][ 2* 19 TFT Hansol H950 + mus o skit...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snovvebovve
Jag har oxå ett problem i Pinnacle så jag hoppar på denna tråd.

Har spelat in lite gamla hemvideofilmer till min dvd-recorder. Har nu gjort en meny och lite förtexter med intromusik i Pinnacle studio 9.

Nu har jag dock fått problem, jag hittar inte på hur jag ska importera filmen från dvd skivan. Finns bara importera från dv kamera och analoga källor.

Måste jag göra om den till avi eller mpeg först kanske?

Ja, du måste göra om den till avi eller mpg. Eller något annat format som stödjs av Pinnacle Studio.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
Ja, du måste göra om den till avi eller mpg. Eller något annat format som stödjs av Pinnacle Studio.

Okej, det var det jag misstänkte...

tips på något program som fixar det lite lätt? Sökte lite men hittade bara program för avi till dvd, men de fixar tvärtom oxå kanske?

eller är det lättare att gå från dvd till mpeg?