Athlon X2 överklockningsguide

Permalänk
Melding Plague

Athlon X2 överklockningsguide

<font style="font-size: 10pt"><b>Athlon X2 överklockningsguide</b></font> <small class="small">torsdag 22 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Anandtech har testat att överklocka en AMD Athlon X2 3800 för att se vad den går för. Artikeln är rätt grundligt skriven och de går även igenom hur överklockningen påverkar värmeutvecklingen och strömförbrukningen. Hur mycket kan den överklockas och hur mycket prestanda tjänar man på överklockningen?<br /><br />Läs artikeln hos <a href="http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2650" target="_blank">Anandtech</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

jävlar vilket hopp i tempen på 2,7ghz

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Testade, efter att ha läst artikeln, att klocka min. Men ville inte överdriva så jag stannade på 2,2 ghz. Funkar rätt bra tror jag.

Visa signatur

->Can you still feel the butterflies?<-
Jimmy Eat World | Fall Out Boy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
jävlar vilket hopp i tempen på 2,7ghz

Jo, den blev riktigt het vid 2.7Ghz. Fast han matar ju processorn med hela 1.7V, standard ligger ju på 1.3V eller något sånt.

1.7V e ju nästan skadligt mycket till en A64.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog tveka att ge min X2 1.7V faktiskt :/
Har givit den endast 1.6V som max...

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk

fast man blir ju ändå sugen på en 939 opteron dualcore.... femhundringen billigare och mer cache... plus att den verkar klocka ännu högre...

surt att det är så dåligt med opterons bara...

Permalänk
Medlem

De högre modellerna är inte så svåra att få tag på... 175 och 180.. bara 10 dagar... samma gäller för singel core...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl
Jag skulle nog tveka att ge min X2 1.7V faktiskt :/
Har givit den endast 1.6V som max...

-k0nsl

Värsta som kan hända är att datorn brinner.

Tveksam på att mitt nätagg klarar av att köra 7800GTX +x2 @ 1.7v +4 diskar dock :< utan att strömmen tar slut. :/ 550W enermax, men ska ta och testa

edit: mjo skulle vilja ha 1.7V vcore setting i bios - 1.65V sen blir det jättehopp till 1.8V... och som ni förstår så gick inte datorn såå jättelänge med luftkylning 10x290 och 1.8V.

Kom halvvägs in i windows innan den stängde av sig.

Klarar tyvär inte mer än 2650 Prime stabilt vid 1.65V 49graders full dualcore load.

Visa signatur