Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tokstor
en laptop med 7800gtx i vad går den på 50?

ungefär 23tusen får du räkna med.

Permalänk
Medlem

vill ha

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s

Permalänk
Medlem

Utvecklingen går ju framåt som inom alla andra branscher.. Detta är bara en del utav den. Hur tror ni en laptopn ser ut om 10år?

Jag tror då iaf att de laptops lätt kan mäta sig med stationära.

Visa signatur
Permalänk
Geeks
SweClockers

Rensade bort lite inlägg som var helt off-topic.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Precis! En laptop ska vara tunn och smidig att använda. Tycker de går till överdrift att använda SLI i en laptop. Näää hela laptopens funktion försvinner på nå sätt. Men å andra sidan visst kan de va lite kul att de får plats.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Nu gick något snett

Permalänk
Medlem

Varför sitter folk på ett datorforum och gnäller över datorutveckling som går framåt? Det finns små smidiga laptops för de som vill ha det. Men hur skönt är det inte att kunna ta med en dator med bra prestanda på t.ex semestern? Då kanske man gör så att man ersätter sin stationära med en kraftfull "släptop".

De "släpbara" blir allt mer kraftfulla och de små och smidiga blir mindre och smidigare. Förstår inte att folk kan klaga.

God jul!

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Varför sitter folk på ett datorforum och gnäller över datorutveckling som går framåt? Det finns små smidiga laptops för de som vill ha det. Men hur skönt är det inte att kunna ta med en dator med bra prestanda på t.ex semestern? Då kanske man gör så att man ersätter sin stationära med en kraftfull "släptop".

De "släpbara" blir allt mer kraftfulla och de små och smidiga blir mindre och smidigare. Förstår inte att folk kan klaga.

God jul!

Därför att "utvecklingen" går åt fel håll.

Jag ska ta ett exempel som tyvärr är rätt ensam om att tycka vilket kanske får motsatt effekt, men men.

Kameror i mobiltelefoner..
Det är en "utveckling" som jag alltid talat emot. I början sa alla att ingen tvingar mig att köpa en mobil med kamera. Men lustigt nog så är jag i princip det idag. Kollade i en affär här i veckan. Av 40 mobiler så var under 10 stycken utan kamera, och alla var i övrigt kassa. Nu måste jag köpa en onödigt dyr och onödigt stor mobil med kamera. Jag har inte kollat igenom marknaden så noga men helt klart så är ju utbudet för mobiler som inte är funktionshandikappade och inte har kamera extremt fattigt.

Nu tror jag dock inte att så är fallet vad gäller bärbara datorer. Små bärbara kommer att ha sin marknad och nu när tekniken är mogen (mognare) för bärbara datorer så utvecklas alla typer av bärbara. Men här går nästan gränsen tycker jag. SLI är inget effektivt system, inte ens för stationära är det särskilt försvarbart. Enda anledningen för 99% är möjligheten att uppgradera genom att köpa ett nytt likadant kort istället. Och det fungerar ju inte på bärbara i alla fall.
Nä, ska man ha ett sånt prestandamonster till bärbar så är en shuttle både bättre och billigare och nästan smidigare om man räknar in ljudnivå m.m.

Egentligen så vill jag inte påstå att de bärbara har blivigt så mycket bättre sett till de stationära datorerna. Det är bara det att förr så var man "tvungen" att ha den snabbaste stationära, idag klarar man sig gott och väl att ligga på halva den prestandan och fortfarande ha något snabbt. Det är det som gör att bärbara har "kommigt ikapp". Det och att hårddiskarna har blivigt så mycket bättre för bärbara.

Många icke insatta kommer att bli besvikna och slösa mycket pengar på system som detta, det är det tillverkarna lever på och det är det som är så trisst.

Permalänk
Medlem

Tips, en Samsung mobil med kamera är lika liten som en utan...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
OverKill for teh win... fan vad coolt.. hade inte haft något i mot att få en sådan laptop.... bara lite sjukt att den får högre på 3DMark än vad min stationära får (se sign)..

Vad e sjukt med att en laptop smiskar din desktop? så jäkla bra dator har du inte haha ; )

Visa signatur

Dell Inspiron 9300 :: Intel Pentium M 1.86Ghz 533Mhz 2Mb @ 1.05V(0.7V@6x) :: 2048Mb DDR2-533 :: 256MB GeForce 6800 Go :: Fujitsu 100GB (5,400 rpm) :: NEC 6550A 8X DVD+/-RW :: 17" UltraSharp WXGA+ : Stock 3dmark05 = 3497 (OC 4496): 3dmark06 = 2226 (OC)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piledahlaren
Vad e sjukt med att en laptop smiskar din desktop? så jäkla bra dator har du inte haha ; )

Mogen du e... ska du snacka med din 3500p i 3DMark 05 .. gå hem o lägg dig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Mogen du e... ska du snacka med din 3500p i 3DMark 05 .. gå hem o lägg dig

hahahah ^^

Visa signatur

Dell Inspiron 9300 :: Intel Pentium M 1.86Ghz 533Mhz 2Mb @ 1.05V(0.7V@6x) :: 2048Mb DDR2-533 :: 256MB GeForce 6800 Go :: Fujitsu 100GB (5,400 rpm) :: NEC 6550A 8X DVD+/-RW :: 17" UltraSharp WXGA+ : Stock 3dmark05 = 3497 (OC 4496): 3dmark06 = 2226 (OC)

Permalänk
Medlem

morkizgubben, ta det lungt nu sitt o dreggla över din nya burk istället

Visa signatur

Servicetekniker och säljare i branschen :: More well known as muZze

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Tips, en Samsung mobil med kamera är lika liten som en utan...

Fasst grejjen är ju att den hade varigt ännu mindre och billigare om den varigt utan...

Permalänk
Medlem

Hehe ni som gnäller på SLI i laptop, är ni samma personer som sitter och klagar på folk som köper en Porche?. Då de har kasst med lastningsutrymme, dåligt med dragkrog osv?

Asballt med SLI i Laptop :-] Dock tveksamt på att det är inom ramen för min budget

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Fatrix
Hehe ni som gnäller på SLI i laptop, är ni samma personer som sitter och klagar på folk som köper en Porche?. Då de har kasst med lastningsutrymme, dåligt med dragkrog osv?

Tjae, ska du ta familjen till fjällen i bilen så ja, då skulle jag klaga på en porsche.
Men i det fallet har man ju antagligen en annan bil också som kanske är bättre lämpad för det. Så om du jämför det med att ha två stycken bärbara så har jag inget att klaga på mer än att jag personligen skulle tycka att det var slöseri med pengar, men det är en annan sak.

Men vill påstå att det är en mindre bra liknelse.