ATI Radeon X800 GTO mini-roundup

Permalänk
Melding Plague

ATI Radeon X800 GTO mini-roundup

<font style="font-size: 10pt"><b>ATI Radeon X800 GTO mini-roundup</b></font> <small class="small">tisdag 27 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Anandtech har haft nöjet att jämföra tre X800 GTO-kort mot varandra, från Sapphire, Connect 3D och Powercolor. X800 GTO är ett trevligt mellansegment kort, och det finns många olika tillverkare att välja mellan.
<br />
<br /><i>”For this review, we'll take a look at four different variations of the X800 GTO, two of which are by Sapphire, and all interestingly different from each other. The first is the Sapphire X800 GTO Ultimate, which is a silent version of the GTO; the second, the Sapphire X800 GTO2 (pronounced GTO "squared"), a limited edition part that has received a lot of attention due to its alleged overclocking abilities. The third and fourth cards that we'll look at are the Connect3D X800 GTO and the PowerColor X800 GTO 16.”</i>
<br />
<br />Läs testet hos <a href="http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2656" target="_blank">Anandtech</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har PowerColor x800 GTO 16 släppts ännu, och isåfall skulle någon kunna vara vänlig och ge mig länk till en Svensk butik?

Visa signatur

"K3, IF YOU AIN'T CAV, YOU AIN'T !!"

Permalänk
Medlem

Har inte kommit till svensk butik ännu skulle jag tro

Visa signatur

DFI Lanparty SLI-DR AMD64 3000+@ 2.5Ghz Twinmos Speed Premium BH-5 @ 1.5-2-2-2 (235Mhz)
Powercolor x800GT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nitroxxx
Har inte kommit till svensk butik ännu skulle jag tro

jo det har det har bestält ett kommer på onsdag eller torsdag.

det finss på www.komplett.se

Visa signatur

nzxt nemesis,athlon 64 3200+,powercolor x800gto 256mb,epox,2*512 ram.

Permalänk
Hedersmedlem

Men den är ju sämre än dom andra när man överklockar.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NZXT_LORD
jo det har det har bestält ett kommer på onsdag eller torsdag.

det finss på www.komplett.se

Var hittar du det? Jag hittar Standard, Ultra, Fireblade och GTO², men inte 16pipe-versionen.

Jag har iofs hör rykten om att alla 16 pipes redan är upplåsta på Kompletts batch av VIVO GTO²-kort, men det är inget som bekräftats.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

hur stor är risken att http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=315798&cks=PRL går att låsa upp massa pipes på tro?

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av l'o'vet
hur stor är risken att http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=315798&cks=PRL går att låsa upp massa pipes på tro?

Har Precis hämtat korten (se länk ovan) igår återkommer med info om det går att låsa upp men det kan ta ett par dar
Ska resa bort [;)

Visa signatur

Låda Chieftec LCX-01SL-SL-B + Nätagg bluestorm 500W P4: 2.90 Ghz Minne: 3 GB DDR Dual Moderkort: Abit IC7-G Graffe: Saphire 1950 Pro AGP Ljudkort: AC97 6-Kanals Högtalarsystem: Cambridge Soundworks FPS 1600

Permalänk
Medlem

För det priset kan du ju lika gärna köpa ett PowerColor X850XT .. kostar exakt lika meget

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hansomguy
Har Precis hämtat korten (se länk ovan) igår återkommer med info om det går att låsa upp men det kan ta ett par dar
Ska resa bort [;)

Har också det kortet, skriv gärna om du vet om man kan låsa upp det