Trådlös blåtandsmus

Permalänk
Melding Plague

Trådlös blåtandsmus

<font style="font-size: 10pt"><b>Trådlös blåtandsmus</b></font> <small class="small">fredag 30 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Trådlösa möss är ingen nyhet utan har funnits ett tag, men särskilt mobila är de sällan på grund av att de kräver en sändare. Förvisso har vi <a href="http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_041221_sushi.ph..." target="_blank">tidigare recenserat</a> en mus som använder Bluetooth-teknologi, men i övrigt finns det få liknande produkter. Nu har Logitech släppt V270 vilken fungerar på samma sätt, Laptop Logic har testat:
<br />
<br /><i>”For laptop users, the alternative to using a touchpad or pointing stick is to use a laptop mouse. Laptop-specific mice are smaller in size which increases mobility and storage value. Like desktop mice, laptop mice come in either corded or wireless solutions. Corded mice risk being tangled, and wireless mice adds a bulky receiver to the list of items to keep track of when on to go.”</i>
<br />
<br />Läs testet hos <a href="http://www.laptoplogic.com/news/detail.php?id=302" target="_blank">Laptop Logic</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

När skall folk lära sig att det heter Bluetooth och inte Blåtand. Möjligtvis är det för att svenskar har svårigheter att uttala det engelska alternativet, för andra exempel är det ont om.

Trevlig mus däremot.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TallBall
När skall folk lära sig att det heter Bluetooth och inte Blåtand. Möjligtvis är det för att svenskar har svårigheter att uttala det engelska alternativet, för andra exempel är det ont om.

Men namnet kommer ju från Harald Blåtand

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Åhh, en TRÅDLÖS Bluetooth mus! nähä ?

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=3R4$3R=-
Åhh, en TRÅDLÖS Bluetooth mus! nähä ?

Jo jag lovar

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Medlem

Vem vill byta batterier i sin mus? Inte jag.. :/ Gör en mus med solceller förfasen.. eller med någon teknik så den kan laddas med dem små spänningarna från bluetoothsignalen. Först då kan ja överväga alternativet om en trådlös mus

Permalänk

detta är väl ingen ny technologi??

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TallBall
När skall folk lära sig att det heter Bluetooth och inte Blåtand. Möjligtvis är det för att svenskar har svårigheter att uttala det engelska alternativet, för andra exempel är det ont om.

Trevlig mus däremot.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy

Men namnet kommer ju från Harald Blåtand

Blåtand är tekniken, Bluetooth är varumärket.
http://www.nada.kth.se/dataterm/fos-lista.html#f117

Var tvungen att kolla

(Gott Nytt år!)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
Vem vill byta batterier i sin mus? Inte jag.. :/ Gör en mus med solceller förfasen.. eller med någon teknik så den kan laddas med dem små spänningarna från bluetoothsignalen. Först då kan ja överväga alternativet om en trådlös mus

Hehe solceller, musen får nog inte så mycket sol på sig när den används.
Spänningarna från bluetoothsignalen? Du vet att musen torde skicka det mesta och även om den fick in lika mycket så måste den ju använde energi till annat än att skicka tillbaka det. Inte troligt det heller.
Jag har haft en v270 i några veckor. Vi får se hur lång tid medföljande duracell-batterierna håller. Men om det är 3 månader så klagar inte jag, då byta batteri gör man på 15 sekunder max... Har man inte råd med sådan tid, jadå lever man nog riktigt riktigt stressat.

Har upptäckt ett problem som dock nog inte beror på musen utan datorn och bluetoothstacken (widcomm nu, var toshiba-varianten när jag fick dell datorn innan jag installerade om). Det är att när det blir riktigt belastat så börjar det lagga och få uppdateringar. Som sagt märkte aldrig det förut så det beror nog inte på musen.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Fanns mus som laddades av rörelseenergin man alstrade när man flyttade den, på samma sätt som självupdragande klockor... Har för mig att det i mycket stor utsträkning var samma mekanik, fast man drev nån väldigt liten generator med energin, så vad som kunde hända, var att strömen tog slut, och man fick köra runt misen nån minut, och gå o dricka en kopp kaffe medans den laddade så man fick en stunds funktionalitet :- )

Nakdelarna var väll att den var lite stor, tung, och sen höll inte mekaniken allt för bra i längden... Men det var ett par år sedan.. i trådlösa möss begynelse stadium.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Köpte en sån där mus i veckan. Lämnade tillbaks den nästa dag. Visst är det trevligt med trådlöst, men den var helt värdelös att använda, även för mig som absolut inte är gamer.

Mina funderingar:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54041...

Permalänk

Trevligt att Logitech äntligen visar intresse för att tillverka små Bluetooth-möss. Tyvärr verkar den inte riktigt leva upp till alla förväntningar så jag byter fortfarande inte ut min V500, trots radiomottagaren som sticker ut i sidan av min iBook.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!