Om FSAA och GeForce 7

Permalänk
Melding Plague

Om FSAA och GeForce 7

<font style="font-size: 10pt"><b>Om FSAA och GeForce 7</b></font> <small class="small">lördag 31 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.tech-hounds.com/review16/ReviewsPage1.html" target="_blank">Tech-Hounds</a> har skrivit en artikel om GeForce 7-serien och dess bildkvalité. Artikeln lägger stor vikt vid Full Scene Anti-Aliasing och framförallt skillnaden mellan 4x AA och 2xQAA då dessa har olika prestanda vid transparenta texturer. Intressant läsning om man gillar bildkvalité.
<br />
<br /><i>Looks like 2xQ seems to be pretty much the most viable compromise between performance and quality with the GeForce 7 series. It offers performance levels virtually the same with 2x and quality near 4x. Even more so, since there's no way to get 4x AA and 2x SSAA for transparent textures enabled at the same time with the GeForce 7 series. There are differences, but we think it's worth the compromise. We recommend using 2xQ if you find 4x SSAA to be too slow for real world gameplay in the games you play. </i>
<br />
<br />Läs artikeln hos <a href="http://www.tech-hounds.com/review16/ReviewsPage1.html" target="_blank">Tech-Hounds</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

är jag blind för jag ser inge skillnad på dessa bilder..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

Inte jag heller.

Lite dumt, han som gör recensionen vill att man ska se skillnader, ändå
komprimerar han bilderna..? Det förstår jag inte.

Permalänk
Medlem

Jag ser inget iheller... kanske måste byta brillor.. vad vet jag

Permalänk

Man ser klar skillnad i t ex BF2 bilderna om man ser på linnan. Det är bara så att man måste veta vad man ska titta på.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

tyvär tror jag måste sätta på mig mina glassögon trots att jag har perfekt syn...

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
tyvär tror jag måste sätta på mig mina glassögon trots att jag har perfekt syn...

Om du tittar på de 3 nedre bilderna och på el-ledningen eller vad det nu är så ser man skillnad som Nusse säger.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Enda skillnaden jag ser på BF2 bilderna är stopskylten.. något mer ser jag inte

Permalänk
Hedersmedlem

Tror nästan de gjorde artikeln baklänges, dvs bestämde sig för en vinnare innan de ens började testa. Annars vet jag inte hur de kan anse att 2xQ är bäst...

Om man är så pass petig att man behöver 4x FSAA kommer man att tycka att 2xQ är på tok för suddigt och alltså inget alternativ. Det ser man redan på deras bilder trots den hårda jpeg-komprimeringen.

Visa signatur

Nämen hej!