PC Power & Cooling 1000W testad

Permalänk
Melding Plague

PC Power & Cooling 1000W testad

<font style="font-size: 10pt"><b>PC Power & Cooling 1000W testad</b></font> <small class="small">lördag 31 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.xyzcomputing.com/index.php?option=content&task=vie..." target="_blank">XYZ Computing</a> har skrivit en recension om PC Power & Coolings 1000 Watt-nätaggregat. PC Power & Cooling är kända för att tillverka kraftfulla kvalitetsnätaggregat så 1000 Watt-märkningen är nog inte enbart där för marknadsföring. Produkten bjuder på 30A på 5V och 3V och har hela tre stycken 12V-linjer på 16A, 16A och 36A. Om man har massvis med hårddiskar och ett SLI-system och är beredd att lägga ut ungefär $500 dollar så kan aggregatet kanske vara intressant.
<br />
<br /><i>Putting aside the overkill of this product, it still did an amazing job in our testing. The PSU is quiet, stable, and it really packs a punch- it is more powerful than two competitive power supplies. To get this sort of performance users will have to deal with the hefty price tag, which is more than a top-end video card or a good motheboard [sic] and processor combined.</i>
<br />
<br />Läs testet hos <a href="http://www.xyzcomputing.com/index.php?option=content&task=vie..." target="_blank">XYZ Computing</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

tur man inte har så mycket pengar så man har råd med sli!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

det e vad jag kallar nätagg

Visa signatur

HEJ!:D

Permalänk
Medlem

Finns PC Power & Cooling att köpa i Sverige? Jag kan inte påminna mig om att jag har sett någon tyvärr.

Permalänk
Medlem

Nej, jag tror inte man kan köpa det i Sverige. Finns på frozencpu.com, dock.

Man blir så ledsen när man läser nätaggsrecensioner, och ser att de knappt belastar nätagget innan dom drar slutsatsen att det är bra. Köper man ett nätagg på 1kW, så vill man ju vara säker på att det håller stabila spänningar på upp till 800+W, inte 300W (om ens det) som i detta testet.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

ah, det där går aldrig in i mitt V1000-chassi. (annars hade jag ju skaffat direkt)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Det går alltså inte att ha ett sådant om man har ASUS moderkort ??
http://www.pcpowercooling.com/products/power_supplies/dual_cp...

Visa signatur

Mvh\Eldritch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eldritch
Det går alltså inte att ha ett sådant om man har ASUS moderkort ??
http://www.pcpowercooling.com/products/power_supplies/dual_cp...

Kan det vara moderkort med dubbla cpu socklar som dom räknar upp här.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Säkert ett bra psu, men nästan 5 lök för ett psu, känns lite mycket. För samma pengar kan man få ett redundant psu (2-1) på runt 6-700 watt.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Kan ju också köra med två nätagg varav den ena sitter utanför burken som blir nåågot billigare då det bör ligga på runt 1000:- för två kvalitetsagg.

Permalänk
Medlem

Coolt aggregat. Dock surt att dom inte testar dess verkningsgrad.
Dom rapporterer bara att det är angivet 85% men det är nog endast vid full last.
Vid t:ex 700W så kanske det bara är 80% och då blir det 175W i förlusteffekt
som skall kylas bort. Det gör man inte i en handvändning.

Vid 1000W ut (85% verkninggrad) så får man 250W i förlust. Det är ännu värre
att kyla bort. Jag skulle vilja se en test som maxbelastar agget under längre tid.
Då får man se vilka svagheter som det har ifråga om värmeavledning samt ifall
kondingarna är rätt dimensionerade för att hantera värme och hög last.

Visa signatur

Honk

Permalänk

tycker kablarna ser märkligt tunna ut för att ta 36A 12V tror nog att de luras lite med ampen. annars får man ha en grymt kort kabel....

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |