Apples designchef får titel

Permalänk
Melding Plague

Apples designchef får titel

<font style="font-size: 10pt"><b>Apples designchef får titel</b></font> <small class="small">måndag 2 januari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Apples designchef Jonathan Ive har fått titeln <i>Commander of the Most Excellent Order of the British Empire</i> av Englands drottning. Den här titeln rankas visserligen inte som riddarlig men är ändå den tredje högsta titeln i Storbritannien. Anledningen till detta är att han jobbat med att designa iPod, iMac, iBook och PowerBook. Andra kända personer med samma titel är bland annat Stephen Hawking och Michael Palin.
<br />
<br />Läs mer hos <a href="http://news.com.com/Queen honors iPod designer/2100-1041_3-6013939.html?part=rss&tag=6013939&subj=news" target="_blank">CNet News</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hehe.. jävla cool titel... Såna hade man inte tackat nej till

Permalänk

Skönt att han hyllas för sina nobla, osjälviska bragder i mänsklighetens namn utan egen vinning. Ska vi inte göra Ericson-cheferna till kronprinsar också...

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem

Då borde jag få titeln The Best Gamer of the Most Excellent Order of the Gaming Empire

Så, nu har jag självutnämnt mig.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Jag kontrar Klosterkatten och ger mig själv "Commander of the Non-Intel using 1337 of the Web"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foola Zoola
Skönt att han hyllas för sina nobla, osjälviska bragder i mänsklighetens namn utan egen vinning. Ska vi inte göra Ericson-cheferna till kronprinsar också...

Haha, precis

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Avstängd

Som det alltid varit vid det brittiska hovet då. Det är ädelt att tjäna pengar. Är man rik är man nobel. Och då ska man ha titel. Sen spelar det ingen roll om man räddat världen, nedkämpat 1000 onda fiender eller designat lite plast.

Permalänk
Medlem

Där har vi ett kungahus som ligger i tiden. Till skillnad från ett annat...

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Har för mig att vår käre konung Carl XVI Gustaf inte ens får adla? =/

Visa signatur

"K3, IF YOU AIN'T CAV, YOU AIN'T !!"

Permalänk
Medlem

Michael Palin FTW! Han borde åtminstone bli riddare...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foola Zoola
Skönt att han hyllas för sina nobla, osjälviska bragder i mänsklighetens namn utan egen vinning. Ska vi inte göra Ericson-cheferna till kronprinsar också...

Ehm, att Ive får den är väl inte konstigare än att någon konstnär, artist eller Stephen Hawking får den.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Där har vi ett kungahus som ligger i tiden. Till skillnad från ett annat...

Och vad är det för fel på vårat? Om du inte missat det så ska inte kungahus vara särskillt hippa. Dom förlorar lite av sin internationella status då.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Där har vi ett kungahus som ligger i tiden. Till skillnad från ett annat...

Du menar väl att dom ligger efter i tiden?

Permalänk

Visst, det hela görs för pengar, men... Betyder inte detta att vi inte borde utnämna några priser till exempelvis bästa film, bästa artist, bästa spel osv?

Han kanske bara har designat lite plast, men det gjorde han jävligt bra.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Han kanske bara har designat lite plast, men det gjorde han jävligt bra.

Jag var skeptisk till om han förtjänade det, men när du lägger fram det på det viset...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Han kanske bara har designat lite plast, men det gjorde han jävligt bra.

Han själv designade inte, han hade folk som gjorde det åt honom.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Ok, så han får gå på fina middagar nu då eller?

Vad har men den titeln till? Ger den "status"? och i så fall var och för vilka?

Ära kan jag gå med på.

Jag skulle hellre haft titeln "Senior Super Intendent Engineer" på Wärtsilä likt en den äldre herren som kom och mekade med den 12 cylindriga fartygsmotorn i lumpen. Han var "rätt" kunnig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Visst, det hela görs för pengar, men... Betyder inte detta att vi inte borde utnämna några priser till exempelvis bästa film, bästa artist, bästa spel osv?

Han kanske bara har designat lite plast, men det gjorde han jävligt bra.

ipod är ju en av de fulaste mp3-spelarna som finns. Usch. G5an har ett rätt coolt chassi men den har han tydligen inte ens haft att göra med.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
ipod är ju en av de fulaste mp3-spelarna som finns. Usch. G5an har ett rätt coolt chassi men den har han tydligen inte ens haft att göra med.

Där går nog meningarna isär Jonte.

Visa signatur

the power of ART compells me!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MAXfactor
Där går nog meningarna isär Jonte.

Visst Jonte på ena sidan, och 30-40 miljoner på andra sidan som tycker Ipod är grym.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Family Finds Raw Meat Instead Of iPod Inside Sealed Box

http://www.local6.com/news/5710517/detail.html

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Sir är ju bra mycket ballare, Elton John, John Lennon...

Sir Joakim, would you like some tea ? Ja tack

Permalänk
Medlem

Eftersom Ive är chef för designen på apple, har han med ett finger i princip allt Apple designar...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Family Finds Raw Meat Instead Of iPod Inside Sealed Box

http://www.local6.com/news/5710517/detail.html

Är det kartongen som ligger i bakrunden? ser ut som en ipod där.
Jag har just vaknat så

Visa signatur

i5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Visst Jonte på ena sidan, och 30-40 miljoner på andra sidan som tycker Ipod är grym.

Ja, så skulle man kunna uttrycka det. Fast det blir ju 2st som tycker den är ful då, inkl dig dedzo.

Visa signatur

the power of ART compells me!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanr4

Vad har men den titeln till? Ger den "status"? och i så fall var och för vilka?

Det står i passet och ser jävligt coolt ut ;P

Sen antar jag att man får resa in och ur england hur man vill och man får stanna hur länge man vill.

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orion^
Det står i passet och ser jävligt coolt ut ;P

Sen antar jag att man får resa in och ur england hur man vill och man får stanna hur länge man vill.

ge mig en titel!!!!
fan va coolt om det står i passet

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk

Finns det inget kungligt SHMUP som man måste klara för att få titeln "Hardcore SHMUP Gamer"?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om Gandhi, Jonathan Ive 4tw!

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pink-screen
Är det kartongen som ligger i bakrunden? ser ut som en ipod där.
Jag har just vaknat så

Det i bakgrunden är utsidan av kartongen med en bild på en ipod..det som hålls upp i förgrunden är insidan av kartongen och köttbiten på platsen för ipoden..

Visa signatur

jo..