Köpguide för medel- och highend-segmentet

Permalänk
Melding Plague

Köpguide för medel- och highend-segmentet

<font style="font-size: 10pt"><b>Köpguide för medel- och highend-segmentet</b></font> <small class="small">måndag 2 januari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://anandtech.com/guides/showdoc.aspx?i=2659" target="_blank">AnandTech</a> har skrivit en guide med rekommendationer på datorhårdvara om man funderar på att uppgradera sin dator nu i januari. Artikeln väljer ut delar mellan medel- och high-end datorer, både för AMD- och Intelprocessorer. Alla val är väl motiverade och artikeln är nästan lite för lång, dock rekommenderad läsning.
<br />
<br /><i>The prices of 7800GT cards have dropped over $100 since launch, putting them below even most 6800 GT cards while providing more power than a 6800 Ultra. These cards can run almost any current game at resolutions up to 1920x1200, though you may have to tweak the detail levels a bit for optimal performance.</i>
<br />
<br />Läs artikeln hos <a href="http://anandtech.com/guides/showdoc.aspx?i=2659" target="_blank">AnandTech</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

inte ett ord om opteron annars verkar dom ha kolla på läget..

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem

Synd att de inte tar hänsyn till överklockning isåfall är ju ett X1800XL betydligt mer prisvärt och bättre en ett klockat 7800gt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tbax
inte ett ord om opteron annars verkar dom ha kolla på läget..

Skulle va kul med någon artikel om hur Opteron presterar i spel, inte bara hur högt man kan överklocka dem.

Visa signatur

För gammal för spel.......egentligen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olur
Skulle va kul med någon artikel om hur Opteron presterar i spel, inte bara hur högt man kan överklocka dem.

offtopic:

dom benchar iaf som en FX57 i sisoft sandra, överklockade till samma hastighet, men d betyder ju inte att d e IRL...

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem

Sisoft sandra är inte precis vad jag var ute efter nej

Visa signatur

För gammal för spel.......egentligen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olur
Skulle va kul med någon artikel om hur Opteron presterar i spel, inte bara hur högt man kan överklocka dem.

I samma hastighet är de exakt lika snabba som en A64 med 1 mb cache, eftersom det är samma CPU istortsett.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Jag hade runt 2000 +/- till grafikkort, det blev ett ATi Radeon x850xt för 2300kr, var det ett dåligt köp?

Visa signatur

i5

Permalänk
Avstängd

det var ett mycket bra köp då jag nyss inhandlade ett gto till barabonen för 2k (agp)

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem

Ruupert! Har du länk till tester?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pink-screen
Jag hade runt 2000 +/- till grafikkort, det blev ett ATi Radeon x850xt för 2300kr, var det ett dåligt köp?

Ett mycket bra köp, när X800XT var en vecka gammalt köpte jag det för 4,5K, kärnarn i X850 är prisvärdare än i X800, så Ja det är ett mkt bra köp.

Jag har tänkt att införskaffa ett X1900XTX, men det kommer troligen kosta 5K när det släpps nu i slutet av januari. Så jag får nog köpa ett X850Xt och vänta på att priset sänks

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
Ett mycket bra köp, när X800XT var en vecka gammalt köpte jag det för 4,5K, kärnarn i X850 är prisvärdare än i X800, så Ja det är ett mkt bra köp.

Jag har tänkt att införskaffa ett X1900XTX, men det kommer troligen kosta 5K när det släpps nu i slutet av januari. Så jag får nog köpa ett X850Xt och vänta på att priset sänks

Tycker det inte är så prisvärt att hopap från x800 till x850xt, rätt liten skillnad i prestanda väl

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.