R580 = Radeon X1900 XTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Men hur många tänker på det? Jag tror det är många som helt enkelt tänker främst på nVidia av gammal vana.

Gammal vana? Det var ju rätt längesen ATI passerade nVidia nu så om man inte varit borta från marknaden i många år så borde ju ATI vara det man tänker på av "gammal vana" vid det här laget. Det var ju inte förrän 7800 släpptes som nVidia verkligen tog tillbaka high-end tronen. Sen får man ju verkligen hoppas att de som köper grafikort för 5-6000 åtminstone har tagit en titt på någon test av korten iallafall.

Permalänk
Avstängd

Gammal i pc världen är inte många månader.
Och har man nu hängt med det senaste året så har man sett 7800-serien komma och äga X800-serien. Men har hört om ATI som blivit försenade om och om igen, när dom väl släpps så är dom inte snabbare direkt, och finns inte att köpa. Då blir det helt enkelt att man får in tankesättet att det är nVidia som erbjuder det starkaste. Starta en omröstning i grafikdelen och fråga vem som har det bästa kortet och alla kommer svara nVidia.
Folk tänker helt enkelt inte på ATI som ett alternativ på grund av det senaste året.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag tror aldrig jag har fått mer poäng i spel än i 3dmark. Möjligen nån highscore i streetfighter 2 då

Jag menar givetvist procentuerlig ökning av FPS och inte någon score.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Avstängd

vi har inte sett ati's skryt kort ute på marknaden än så trött på ati*s blablablabla

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Gammal i pc världen är inte många månader.
Och har man nu hängt med det senaste året så har man sett 7800-serien komma och äga X800-serien. Men har hört om ATI som blivit försenade om och om igen, när dom väl släpps så är dom inte snabbare direkt, och finns inte att köpa. Då blir det helt enkelt att man får in tankesättet att det är nVidia som erbjuder det starkaste. Starta en omröstning i grafikdelen och fråga vem som har det bästa kortet och alla kommer svara nVidia.
Folk tänker helt enkelt inte på ATI som ett alternativ på grund av det senaste året.

Självklart kommer de flesta säga nVidia, skulle jag också säga eftersom de har det bäst kortet på marknaden (7800GTX 512Mb) men det går inte att köpa.

Jag håller inte med din teori för fem öre. Du kan inte läsa många forum om du tror att folk inte ser ATI som ett alternativ längre för det som hände med X1800 lanseringen. Läs bara vad som sägs om exempelvis X1800XL och GT diskutionerna här på forumet (som är de klart vanligaste) så ser du tydligt att alla inte väljer nVidia.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fulagubben
vi har inte sett ati's skryt kort ute på marknaden än så trött på ati*s blablablabla

När skall folk sluta anklaga företagen för sånt som skvallersidor likt TheInq skriver om...

Permalänk
Avstängd

Okej. Jag vet bara hur det är med dom jag pratar med. Då finns inte ATi i deras värld längre. Vilket är synd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Okej. Jag vet bara hur det är med dom jag pratar med. Då finns inte ATi i deras värld längre. Vilket är synd.

Jag tror faktiskt flertalet på forumet har ATI och ut i stogrna i det här landet. Den modell jag tror de flesta faktiskt också sitter med är ett Radeon 9800 Pro eller ett X800XL & GT.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Knappast. Rätt med 9800Pro, men inte med X800XL/GT. 6800GT är de flesta äger. Och på senaste statistiken på hårdvaran hos användare som har HL2/Steam har fler nVidia kort än ATI.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Discokungen

Sen spelar ju inte alla valves spel genom steam

Jag tycker Ati har rätt bra ståndpunkt som det är nu, tråkigt att de fått så dålig publicitet.

Ska jag köpa ett X1800XL idag eller X1900XT/XTX imorron? Skillnaden är ju ganska stor prismässigt och det är väl lagom tveksamt att det är värt det.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Sen spelar ju inte alla valves spel genom steam

Svårt att tolka vad jag sa eller
Du missar poängen. Vilken är att folk äger fler nVidia kort än ATI kort.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."