Djupare inblick på ny Raptor-hårddisk

Permalänk
Medlem

Ganska onödigt med fönster men den finner säkert sin marknad. Bara 45:- dyrare än den vanliga hos komplett.se så då kan man ju nästan lika bra ta den.

Sugen är man ju (på den utan fönster dock).

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Borde inte den med fönster låta mer?

För i sådana fall är väl det självklara valet om man tar hänsyn ljudnivå den utan fönster.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Blir inte dessa HDD varma??

Raptor diskarna har feta kylflänsar så kylnignen är inget problem om du inte har alltför trångt i lådan. Min raptor ligger på 35c och mina andra på 37c så raptorn är svalast

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Kanske sämre söktid men nästan 25% högre prestanda.

Söktid är ju iofs också prestanda, och för en del viktigare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av luugen
Märker man någon skillnad när man spelar eller i vanlig windows miljö med en sån här hd ?

OSet känns lite rappare, defrag och olika former utav scaningar (virus, register spyware) går märkbart snabbare. Jag tycker att man får ett mer flyt när man arbetar med datorn, typ när man kollar PDFer, installerar, startar program, pillar med bilder och laddningstider i spel. Men vi snackar inte mycket skillnad, 10-15% kanske, svårt att mäta. Den största skillnaden är när man packar ner och upp filer eller kör svf/md5 checks, då öser det på fint

Permalänk

Hur många sitter och kollar på ovansidan av sin hårddisk?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Förstår inte varför upplösningen på wallpapersen bara ligger på 1024*7680 och 1600*1200. Använder inte majortiteten 1280*1024?

3000kr för en hårddisk är alldeles för mycket.

Huh nej...

1400 * 1050

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trädgårdssmurfen
Hur många sitter och kollar på ovansidan av sin hårddisk?

Jag tittar och daskar på min hårddisk ;D

Visa signatur

Our life is what our thoughts make it

Permalänk
Medlem

Seriöst, vem fan vill ha en gamerdisk med fönster? Det börjar gå åt helvete för långt när det kommer fönster på hårddiskar. Tur att dom säljer en vettig version också.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Jag säger bara en sak; skall ha två av dessa (gamer edition) i RAID 0.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso

3000kr för en hårddisk är alldeles för mycket.

Snygg hdd;) Visst är det dyrt men det är ju därför den är rätt så bra;) Köper man en hdd för 3000:- förväntar man sig att den ska vara bra och snabb;) Så troligen kommer det vara värt pengarna enligt de flesta tror jag;)

Permalänk

Näst intill 6000 kronor för att använda i raid känns inte motiverat.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av devilstar
Näst intill 6000 kronor för att använda i raid känns inte motiverat.

20kr/GB är väl vettigt Nej, tacka vet jag mina 250-diskar. 4kr/GB

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Förstår inte varför upplösningen på wallpapersen bara ligger på 1024*7680 och 1600*1200. Använder inte majortiteten 1280*1024?

3000kr för en hårddisk är alldeles för mycket.

Rätt och rätt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

3k för en disk för mycket? kanske, beror på dina prioriteringar... 2x3k i raid? jag hade funderat på Scsi i stället, men det är fortfarande upp till var o en vad som är rimligt att lägga... för mig är det för mycket pengar helt och hållet.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
3k för en disk för mycket? kanske, beror på dina prioriteringar... 2x3k i raid? jag hade funderat på Scsi i stället, men det är fortfarande upp till var o en vad som är rimligt att lägga... för mig är det för mycket pengar helt och hållet.

B!

Det är ju billigare och bättre att använda SCSI-diskar om det nu ska kosta så mycket. Dessutom får man bättre garanti Prestandan kan nog ligga över också så varför köpa Raptor? SCSI-kort?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

vill ha

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD3 - AMD Phenom II X6 1090T - Corsair SSD Force Series 3,Samsung SpinPoint 1TB - Gigabyte Radeon HD5970 2GB - Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz