Hollywoodskådisar gillar Viiv

Permalänk
Melding Plague

Hollywoodskådisar gillar Viiv

<font style="font-size: 10pt"><b>Hollywoodskådisar gillar Viiv</b></font> <small class="small">fredag 6 januari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Intel har slagit till rejält med marknadsförandet av deras Viiv-plattform på CES-mässan som just nu är inne på sin andra dag. Inbjudna till evengemanget var bland annat Tom Hanks, Danny DeVito och Morgan Freeman. Intel gjorde dock inte detta enbart för att imponera utan även för att tala om Clickstar som är Morgan Freemans nystartade företag som ger möjlighet att lagligt ladda ner filmer, ofta samtidigt som filmen går på bio. Tom Hanks sammanfattar det hela, "<i>Clickstar offers the opportunities for artists to control the material and get it in front of an audience that wants to see it</i>".
<br />
<br />Det är möjligtvis den första halvan av Tom Hanks uttalande som är pudelns kärna, både Clickstar-filmerna och Viivplattformen kommer att vara utrustad med DRM och kopieringsskydd och Trusted Computing, och den som kan kontrollera kopieringsskyddet har stora pengar att tjäna på att licensiera ut tekniken sedan när den blivit vanlig.
<br />
<br />Läs mer hos <a href="http://www.bit-tech.net/news/2006/01/06/tom_hanks_viiv/" target="_blank">Bit-Tech</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Jag har väntat på att kunna se på biofilmer hemma. Erbjuder de detta så jag kan se på filmen hemma för samma pris som en biobiljett kostar så är jag glad. Troligen bör man kunna göra det här billigare iom att man slipper massa personal, stora dyra lokaler etc.

Fast jag är nästan 99% att detta kommer till Sverige om några år och då kommer de, istället för att vara smarta och sätta rätt rätt lågt pris, istället sätta ett högt pris.
Jag tror filmbolagen måste inse att de KAN inte stoppa P2P och piratkopieringen. Deras vapen måste vara att locka folk till att börja betala, inte tvinga.
Men jag tror inte de är intresserade av de, utan de kommer bara stödja APB/RIAA och tro att det fungerar.

[EDIT]

JAG ÄR FÖRST! Äntligen!

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är möjligtvis den första halvan av Tom Hanks uttalande som är pudelns kärna, både Clickstar-filmerna och Viivplattformen kommer att vara utrustad med DRM och kopieringsskydd och Trusted Computing, och den som kan kontrollera kopieringsskyddet har stora pengar att tjäna på att licensiera ut tekniken sedan när den blivit vanlig.

Nej tack, sånt skit kommer jag aldrig så länge som jag lever släppa in på min dator.....

Permalänk
Medlem

Priset lär nog bli ganska högt. Tänk på att de inte kan kontrollera vilka som ser filmen, jag kan ju ha tjocka släkten hemma när jag ser filmen.

Ladda hem ungefär samtidigt som den går på bio tror jag kommer bli succe, time will tell

Visa signatur

...

Permalänk

Det finns väl ingen kontroll på hur många vänner man har i soffan när man hyr en film så jag tror inte att det behöver bli så högt, i alla fall inte när det kommit igång ordentligt.

SF & Sandrews R.I.P

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
<font style="font-size: 10pt"><b>Hollywoodskådisar gillar Viiv</b></font> <small class="small">fredag 6 januari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<br />Det är möjligtvis den första halvan av Tom Hanks uttalande som är pudelns kärna, både Clickstar-filmerna och Viivplattformen kommer att vara utrustad med DRM och kopieringsskydd och Trusted Computing, och den som kan kontrollera kopieringsskyddet har stora pengar att tjäna på att licensiera ut tekniken sedan när den blivit vanlig.
<br />
<br />Läs mer hos <a href="http://www.bit-tech.net/news/2006/01/06/tom_hanks_viiv/" target="_blank">Bit-Tech</a>.

Att de aldrig lär sig... Så fort vanliga konsumenter kommenterar hur otroligt begrännsande detta är kommer det floppa.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Bio hemma... Hoppas de behåller de där ca 40minuter reklam innan filmen börjar så man får den där "Riktiga" bio känslan

Visa signatur

Har en dator... så vet va jag snacka om vet du.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathtome
Bio hemma... Hoppas de behåller de där ca 40minuter reklam innan filmen börjar så man får den där "Riktiga" bio känslan

Undrar om de lägger in reklampauser mitt i filmen:p

Skulle inte förvåna mig om de gjorde det.

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Medlem

Distributörerna kommer nog se till att nya filmer inte går att se innan de gått på bio här hemma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Distributörerna kommer nog se till att nya filmer inte går att se innan de gått på bio här hemma.

mmm... och då kommer folk fortsätta piratkopiera filmerna.

Jag tror nog man måste få de att verkligen inse att de måste våga. Inte hålla på och fega med bra saker men spärra det totalt.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Avstängd

Vad är Viiv?

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Trusted Computing... ska komma bra många fördelar för att jag ska skaffa det.

mr_krut: http://en.wikipedia.org/wiki/Viiv

Visa signatur

Opteron 146 2000 MHz @ 2400 MHz, ASRock 939Dual, 4*512 MiB Corsair Value PC3200 @ 200 MHz, Leadtek GeForce 6800LE @ 395/725 MHz 16,1/6, 1*Samsung F1 1TB, 2*Samsung P120 250 GB, M-Audio Audiophile 2496