Sandisk nya MP3-spelare

Permalänk
Melding Plague

Sandisk nya MP3-spelare

<font style="font-size: 10pt"><b>Sandisk nya MP3-spelare</b></font> <small class="small">söndag 8 januari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
När Apple började tillverka iPod Nano köpte de upp stora delar av Samsungs lager med flashminnen för att få ett bra pris. Av den här anledningen kunde Apple sälja iPod Nano billigt och därför konkurrera på prisfronten då de flesta andra tillverkare av MP3-spelare inte kan köpa lika många minnen och därför inte få samma rabatt.
<br />
<br />Sandisk tillverkar sina egna flashminnen, och nu har de tillverkat ett par nya MP3-spelare också som visas upp på CES. Sandisk Sansa e200 försöker konkurrera med iPod Nano med färgskärm, bättre batteritid och funktioner. Sansa c100 har även den färgskärm och försöker konkurrera ut iPod Shuffle. MP3-spelarna kommer att kosta nästan precis lika mycket som Apples varianter.
<br />
<br />Läs mer hos <a href="http://www.bit-tech.net/news/2006/01/07/sandisk_sansa_mp3/" target="_blank">Bit-Tech</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

trevligt. Den verkar faktist vara ett väldigt bra alternativ till en nano. Fast den var inte lika snygg

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem

Ohh den såg mycket trevlig ut! Hur är ljudet i Sandisk nuvarandra spelare?

Permalänk

Jag håller helt med det dom skriver på slutet:
"any objective consumer might do well to avoid the fanboyisms and buy the Sandisk."

Det är så mycket hype runt iPod nano.. Visst det är en bra spelare men varför stirra sig blind?
Personligen undviker jag Mac. På fler plan än just bärbara mediaspelare.
Dessutom har jag ingen som helst förståelse för varför man skulle köpa en iPod Shuffle när man kan få en Sandisk med samma kapacitet för halva priset och dessutom en vettig monokrom display, diktafon och radio! Idioti och märkeshyp IMHO.

Visa signatur

|:- AMD XP 2400+ @ 2.5 GHz -:|:- 512MB CL2 DDR -:|:- ASUS A7V600-X -:|:- Gainward GeForce 6600GT Golden Sample -:|:- CPU/NB = Vattenkylt -:|

Permalänk
Medlem

tycker det var lite lustigt att det pekade så starkt på objektivitet när det inte precis var artikelförfattarens starka sida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arnearne
tycker det var lite lustigt att det pekade så starkt på objektivitet när det inte precis var artikelförfattarens starka sida

hehe, ja artikeln va ju inte direkt objektiv... men sen så va nog inte det meningen heller.... tycker det verkar vara en bra spelare dock, iofs så har jag ju inte läst något mer än denna artikeln om den heller så jag är nog lite partisk

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tycker oxå den verkar mycket intresant. om dom bara får ut den tillräckigt snabbt och i tilltäckligt stor mängd så kan den nog ha en chans.
skulle vara fint om om släppte den i olika färger oxå som med ipod mini.
undrar om den har stöd för film?

Permalänk
Medlem

som en telefon - fast utan gsm

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnetikk
Jag håller helt med det dom skriver på slutet:
"any objective consumer might do well to avoid the fanboyisms and buy the Sandisk."

Det är så mycket hype runt iPod nano.. Visst det är en bra spelare men varför stirra sig blind?
Personligen undviker jag Mac. På fler plan än just bärbara mediaspelare.
Dessutom har jag ingen som helst förståelse för varför man skulle köpa en iPod Shuffle när man kan få en Sandisk med samma kapacitet för halva priset och dessutom en vettig monokrom display, diktafon och radio! Idioti och märkeshyp IMHO.

Design kostar!Du kan ju köpa t.ex en soffa ful som faen för 1000 kr, men jag tror att du hälre lägger lite mer cash för en mer design riktig soffa!
Funktionalitet är inte alltid det enda, i dagens samhälle så börjar design ta över funktionalitet. Och det är inte alltid ett minus! (..... Apple.....)

Visa signatur

Apple Mac.

Permalänk
Medlem

Själv skulle jag då hellre ta sandiskspearen, som både är snyggare och bättre än shuffle:n
Hade väl kunnat acceptera att schuffle inte hade nån display om den var en tredjedel så stor, men nu är den ju så pass stor att det får plats, men ändå har man inte inkluderat en!

Angående e200 så har den ju faktiskt i dagsläget en fördel som nanon inte alls kan rå på, den går att få med 6Gb och till på det kan du utöka det ytterligare med ett minneskort!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnetikk
Jag håller helt med det dom skriver på slutet:
"any objective consumer might do well to avoid the fanboyisms and buy the Sandisk."

Det är så mycket hype runt iPod nano.. Visst det är en bra spelare men varför stirra sig blind?
Personligen undviker jag Mac. På fler plan än just bärbara mediaspelare.
Dessutom har jag ingen som helst förståelse för varför man skulle köpa en iPod Shuffle när man kan få en Sandisk med samma kapacitet för halva priset och dessutom en vettig monokrom display, diktafon och radio! Idioti och märkeshyp IMHO.

Eh, för att sandisken är ful, dålig kvalitet, har dåligt interface och saknar iTunes. Jag kan förstår att du inte vill ha en shuffle men uppenbarligen är det många som gillar shuffle. Jag ville inte he diktafon, radio och massa andra funktioner, jag ville ha en snygg spelare som håller hög kvalitet och inte ställer till massa bekymmer, och som fungerar med iTunes såklart. Och display om något är överhypat, har aldrig känt att jag behöver display på mine shuffle.

Permalänk
Medlem

apples mp3 spelar har ju verkligen kvalite rakt igenom. Något som plast sandisken och andra märken saknar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
apples mp3 spelar har ju verkligen kvalite rakt igenom. Något som plast sandisken och andra märken saknar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Eh, för att sandisken är ful, dålig kvalitet, har dåligt interface och saknar iTunes. Jag kan förstår att du inte vill ha en shuffle men uppenbarligen är det många som gillar shuffle. Jag ville inte he diktafon, radio och massa andra funktioner, jag ville ha en snygg spelare som håller hög kvalitet och inte ställer till massa bekymmer, och som fungerar med iTunes såklart. Och display om något är överhypat, har aldrig känt att jag behöver display på mine shuffle.

jag skulle säga skönt o slippa Itunes
Man kan väll inte lägga inn andra filer en musik på nannon?
Denna ser grymm ut o hoppas dem har bättre programvara för min sandisk spelare hänger sig ibland men jag har en gammal modell sandisk DAP

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Precis, iTunes är ett _stort_ argument att inte köpa nån ipod. Även för den som gillar itunes så är det fortfarande riktigt kasst att låsa användarna till det.

Alla andra bolag som gör detta möts av massiv kritik medans apple uppmuntras bara för att många gillar itunes. Det är ju för bara för att de tvingat på marknaden itunes genom att smyga in det med quicktime och kräva det av alla ipod användare (dvs. majoriteten som har en mp3 spelare, dvs. jäkligt många).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Precis, iTunes är ett _stort_ argument att inte köpa nån ipod. Även för den som gillar itunes så är det fortfarande riktigt kasst att låsa användarna till det.
Alla andra bolag som gör detta möts av massiv kritik medans apple uppmuntras bara för att många gillar itunes. Det är ju för bara för att de tvingat på marknaden itunes genom att smyga in det med quicktime och kräva det av alla ipod användare (dvs. majoriteten som har en mp3 spelare, dvs. jäkligt många).

Lappri!
För det första så låser inte iTunes för fem öre utan dina filer ligger där dom låg och ser ut som dom gjorde.
Att QT följer med beror på att QT sköter rippning och konvertering när man bränner audioCD (eller om man samplar om en låt till ex.v. "bookmarkable" m4b) samt kodar av videofiler.
Vet du vad du pratar om

F:ö så vet jag inte riktigt vad jag skall säga om en Sandisk förrs jag hållt i en.
En bild och en spec säger ju så lite...
Intuitivt känns den lite 'B' - me ndet kan ju vara en felaktig känsla

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Vet du vad du pratar om

Jag vet mer om vad jag pratar om än vad du vet om vad jag skrev ;P
Tror du läste det lite för snabbt...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Lappri!
För det första så låser inte iTunes för fem öre utan dina filer ligger där dom låg och ser ut som dom gjorde.
Att QT följer med beror på att QT sköter rippning och konvertering när man bränner audioCD (eller om man samplar om en låt till ex.v. "bookmarkable" m4b) samt kodar av videofiler.

De "låser" sina användare till itunes! Inte sina filer eller vad du nu tror att jag skrev, även om itunes genom sin internetbutik-tjänst låser sina användare till ett format som i sig är 'låst' till ipoden vilket också är kasst men en helt annan sak.
(ja, jag vet att det finns 3djeparts program men de är knappast särskilt spridda och det stoppar knappast itunes spridning genom ipoden, och det var ju inte direkt meningen att det skulle finnas 3djeparts program för detta heller)

Och jag skrev inte att QT följer med itunes, jag skrev att itunes smygs in med QT (vet att det finns en version utan itunes men den är svår att hitta och 99% av användarna vet inte om det, det är det jag menar med att itunes smygs in i QT).

Permalänk
Medlem

Jag tycker den var klart mycket snyggare än tidigare modeller

Permalänk

såg ju ut att vara designade per telefon, och dubbelt så tjock som nanon. Kommer inte att kunna konkurera enl. mig. Jag har köpt en nano efter långt och hårt motstånd mot apple, och har aldrig varit så nöjd med en spelare.

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk
Medlem

Clas Ohlson säljer en Sandisk-Sansa-spelare, vet inte modell dock. 512 mb, fm-radio, relativt stor och tydlig display men framför allt har den en extern minnesplats för SD-minnen. Inte allt för slimmad design men för 645:- är den riktigt prisvärd! Har inte haft möjlighet att provlyssna den, men av felfrekvensen att dömma håller Sandisk klart godkänd kvalité!

Visa signatur

....men vad vet jag?