Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hawken
the coldplate chills to 45 degrees Fahrenheit, the perfect temperature for keeping your beverage chilled. står det på webhallen. det ska ju betyda att den kyler drycken till ca 8-9 grader väll?

Nja, är ganska säker på att det betyder att plattan blir 45 grader (7,22 C). Sen eftersom det bara är en platta beror det ju ganska mycket på vad man ställer på den... aluminiumburk/glas/plastmugg. Känns lite väl kaxigt om de lovar att vad man än ställer dit kommer kylas ner till 7-8 grader.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
Jag har en usb koppvärmare...den är helt värdelös....håller inte kaffet varmt för fem öre.......

Vad har du för nån?
Jag har en sån här:
http://www.spelklader.se/hardvara/koppvarmare_usb_med_4_porta...

Den håller kaffet varmt längre iaf, sen är det ett plus att den har 4 portars USB-hub

8-9 grader är väl sjysst för en kylare, bara det inte är fara för mamma-kortet, som Hardware guy sa...

Det går att koppla in extern ström till min koppvärmare, tror ni det är en bra ide?

Permalänk

Mmm vilken härlig uppfinning, undrar när den kommer ut i butikerna. Lär la kosta ca 200kr-300kr, eller?

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeebZ
"the coldplate chills to 45 degrees Fahrenheit"

Kyler till 7.2 grader, om man översätter

Ja, dvs. _plattan_ kyls till 7.2 grader...
Sen när man sätter sin dricka på den så kommer temperaturen att stiga.. Om nu drickan har någon kontakt med plattan vill säga, har den inte det så kommer den nog hålla temperaturen på 7.2 grader men då kommer å andra sidan inte drickan bli kallare..

Nån som orkar räkna på hur mycket den teoretiskt kan kyla en vanlig dricka? Tvivlar på att det här är en särskilt effektiv produkt utan mer en rolig grejj. Men ta inspirationen och bygg en egen!

Roligare och du kommer ha nåt som verkligen fungerar och är oändligt mycket snabbare än den där saken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
Jag har en usb koppvärmare...den är helt värdelös....håller inte kaffet varmt för fem öre.......

Jäpp...
...och en ölkyl ser ut såhär:
< http://www.asciimation.co.nz/beer/ >

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Ja, dvs. _plattan_ kyls till 7.2 grader...
Sen när man sätter sin dricka på den så kommer temperaturen att stiga.. Om nu drickan har någon kontakt med plattan vill säga, har den inte det så kommer den nog hålla temperaturen på 7.2 grader men då kommer å andra sidan inte drickan bli kallare..

Nån som orkar räkna på hur mycket den teoretiskt kan kyla en vanlig dricka? Tvivlar på att det här är en särskilt effektiv produkt utan mer en rolig grejj. Men ta inspirationen och bygg en egen!

Roligare och du kommer ha nåt som verkligen fungerar och är oändligt mycket snabbare än den där saken.

Jo, så är det givetvis. Men det står inte att den kyler till 7 grader under rumstemperaturen, som någon sa.

Permalänk
Medlem

kul grej men varför inte göra en likadan som man kopplar in i väggjacket?
måste ju bli mkt mera effektivare....

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Avstängd
Citat:

The cooler, pictured below, performs remarkably well, keeping beverages 8 degrees Celsius below ambient

Hm, om man inte fattar engelska så finns det bara två sätt att tolka det, antingen 8° under rumstemp eller ifall man inbildar sig så är det 8° under fryspunkt... hur dum jag än spelar så får jag inte det till 8° över fryspunkt som vissa inbildar sig

Finns 2 länkar på första sidan som man kan klicka på (ifall ingen visste det) och där ploppar informationen (svår mening?) men nu är jag jätte snäll och ger länken här igen (klicka på den) -> http://www.theinquirer.net/?article=28811 <-

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

nu har läskkylaren kommit till webhallen iaf
http://www.webhallen.com/prod.php?id=52874

Permalänk
Medlem

Jag funderade på en sak, koppvärmaren funkar bäst med plana koppar, så den får kontakt med ytan, det går inte alls lika bra med sånna som har en "luftficka" under, som läskburkar har...

Är det någon som har testat läskkylaren? Ska man behöva hälla över läsken i någon behållare med plan botten?

Permalänk
Medlem

Fick lust riva upp denna tråd:D vart intresserad att köpa en drick kylare/värmare, najjs att ha en till laptopen som man kan ta med lite över allt. Tipsa vad ni har osv om ni orkar.

Mvh

Visa signatur

Citera så får du svar :)