Alienware Aurora 7500 testad

Permalänk
Melding Plague

Alienware Aurora 7500 testad

<font style="font-size: 10pt"><b>Alienware Aurora 7500 testad</b></font> <small class="small">fredag 13 januari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.bit-tech.net/hardware/2006/01/11/alienware_aurora7..." target="_blank">Bit-Tech</a> har testat Alienwares senaste dator med Athlon FX-60, 2GB minne och dubbla GeForce 7800 GTX 512MB bland annat. Det intressanta med det här testet är inte datorn i sig, den har ungefär så bra prestanda som man kan vänta sig. Det intressanta är jämförelsen med en Athlon 64 X2 3800 och ett GeForce 7800 GT, som trots att den sitter i en Shuttle-barebone inte har så dålig prestanda i jämförelse. I alla fall om man tänker på att Alienwaredatorn kostar ungefär 60 000 SEK.
<br />
<br />Läs testet hos <a href="http://www.bit-tech.net/hardware/2006/01/11/alienware_aurora7..." target="_blank">Bit-Tech</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Förstår inte att det finns en marknad för speldatorer i 60.000:- klassen... fan va tät man ska vara för att kunna lägga ut de pengarna på en speldator!

Permalänk
Medlem

förbannat fult chassi måste jag säga

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem

4*512mb @ 2-3-2-6...

inga raptor X heller

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk
Medlem

shuttledatorn hade ju inget att komma med i jämförelse!

Visa signatur

vill ha: s12 430w, ati silencer, scythe ninja. då fan ska det bli tyst på fanskapet.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nicknet
shuttledatorn hade ju inget att komma med i jämförelse!

jodå, den hade massa prestanda att komma med, vad för länk hamnade du på?

Permalänk
Medlem

Suck...
En paketdator är en paketdator är en paketdator o.s.v.
60K!?! För det där! Tog mig 5 minuter att plocka ihop samma paket med bättre delar och bättre burk för 45K, så jag är ganska fundersam över var de där andra 15K går... för att inte tala om att AW knappast köper in grejer till retail-pris, så det är nog mer än 15 Lapp... Rena rama lurendrejerierna imo...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Suck...
En paketdator är en paketdator är en paketdator o.s.v.
60K!?! För det där! Tog mig 5 minuter att plocka ihop samma paket med bättre delar och bättre burk för 45K, så jag är ganska fundersam över var de där andra 15K går... för att inte tala om att AW knappast köper in grejer till retail-pris, så det är nog mer än 15 Lapp... Rena rama lurendrejerierna imo...

För de där extra tusenlapparna ser de till att din dator kommer i paket, och inte delar!

Visa signatur

AMD 2500+ Barton | 512mb x 2 pc2700 | Radeon 9800 Pro | Gigabyte GA-7VA | Aopen 350W @13012p i 3Dmark01

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gimpster
För de där extra tusenlapparna ser de till att din dator kommer i paket, och inte delar!

Lol... snacka timlön
Min lokala servicebutik vill ha 400:-/timmen för sånt, tar max 2 timmar för dem med installation av OS (enligt dem själva), det blir typ 1000:- till med lite överslag. jag vet inte jag, men 15K för montering känns inte riktigt... hmm... ärligt...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QuantoR
förbannat fult chassi måste jag säga

Japp, den silverfärgade är mycket snyggare!

Köper man en Alienware betalar man såklart för märket, men också och att prylarna faktiskt är testade att de fungerar ihop (jag har till exempel behövt byta ut minnena till min dator eftersom moderkortet inte tyckte om dem). Det finns ju inte så många tillverkar för Svenssons som vill ha färdiga spelburkar (även om Svensson i det här fallet måste vara rätt tät). De har tydligen också någon sorts lackerings garanti att man kan skicka tillbaka burken och få den omlackerad om man råkat repa den, vilket jag tycker är ganska kul. Jag har för mig att de också har fixat om desktoppen i XP, men jag vet inte riktigt hur.

Permalänk
Avstängd

skräp i vanlig ordning om man inte är miljonär för då tar man det bästa crossfire systemet man kan hitta och får superbra tv-ut på köpet:)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Jisses va pengar man kan ta för en dator.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Alltså 4st 512:or i 2-3-2-6-2T. Kunde de inte hitta bättre minnen än så?

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Discokungen

Jag hade inte tackat nej till detta monster Har alltid haft en förkärlek för alienware

Tycker dock att de borde ha en professionell vattenkylning istället för Koolance på sin ALX. Illa, illa....

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Vad är detta för jävla trams maskin... Onödigt dyr... Sätter 500 spänn på att AlienCobras dator som förövrigt är ett X antal tusen billigare och dessutom har kompressorkylning kommer äga den i sönder och samman

Permalänk

Pressar man datorn till det yttersta (1920*1080 i framtiden t.e.x) så finns det en hel del prestandaboost. Men för vanliga program verkar det inte vara så mycket extra kraft.

Fyra gånger mer pengar för dubbel prestanda i spel är enligt mig rätt bra.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Discokungen

Exponentiell ökning i verkliga situationer

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Helt sjukt att man trots "ultra-mega-dyraste-fet-datorn-just-nu" inte får mer än 46 FPS i F.E.A.R på högsta inställningarna.

Känns som man måste spela 3-4 år gamla spel för att kunna maxa dom idag, även om man har bra hårdvara.

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hellspawn1
Helt sjukt att man trots "ultra-mega-dyraste-fet-datorn-just-nu" inte får mer än 46 FPS i F.E.A.R på högsta inställningarna.

Känns som man måste spela 3-4 år gamla spel för att kunna maxa dom idag, även om man har bra hårdvara.

Jepp, detta vill ju grafikkortstillverkarna då folk köper två kort istället för ett för att få denna prestandan. Det tjänar de bra på

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Jag gillar alienware. men att ta så mycket för en dator är ju inte klokt?!

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180