Två GeForce 7800 GS AGP i februari

Permalänk
Medlem

http://www.randomhouse.com/wotd/index.pperl?date=19991110
Båda stavningarna är i princip rätt och den meningen jag lade ovan var sarkastisk.
Jag har själv planer på att uppgradera, men hoppas mitt 9800pro klarar sig ett tag till.
Köpa ett Barebone för 4000:- och ett grafikort för 4000:- är inget jag planerar snart.
Så ett snabbare AGP hade varit trevligt till min Shuttle

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Jaha då när man har köpt ett nytt AGP kort kommer ett Nvidia kort... :/. Visst klarar mej fint med X800XL det jag behöver är ett bättre nätagg och procccesor...

Permalänk

det är ju aningen förvånande att det inte finns fler moderkort med både PCI-e o AGP på.

Visa signatur

AMD Phenom II X2 550 upplåst till X4 @3,6Ghz. ASUS M5A78L, 12Gb Kingston DDR3, 250GB SSD KIngston, 500GB Seagate, ASUS GTX 670, ACER K242HL, WIN7 x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanosuke555
japp det stavas gullible, ska man kalla andra idioter ska man se till att inte framstå som en själv först

hur som helst så känner man sig ganska lurad om man måste punga ut över 3k på ett kort som är långsammare än motsvarande för pci-express tycker jag... idag finns det väl pci-express moderkort till s754 (vilket är intressant för mig) dessutom för under tusenlappen.. fast att byta planka är ganska omständigt

det kanske är lika onödigt som 6800gs till agp. ett jäkla skämt tycker jag, det kostar 200 kr mer än när 6800gt var som billigast och är inget annat än ett 6800nu med större och bättre minne...

Omständigt? Fan det är lika enkelt som att byta kalsonger..:) tar bara lite längre tid med ominstallation av os...men det går ju på 20min det också..:)

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av extremespeedy
Fins det något kort än för pci-e som skulle begränsas av bandbredden på agp?

ja menar behövs mer än vad agp kan ge än så länge?

Nej det finns inget Pcie-e kort som skulle begränsas av bandbredden på agp. Antar att det kommer om ngrt/ra år

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Medlem

Verkar faktiskt som Nvidia insett att AGP-marknaden är för stor för att ignorera helt.

7800GS kan var den perfekta sista grafikkort-uppgraderingen för mitt system. Då hänger datorn med i ytterligare 1-2 år. Fast det lär ju kosta en bit över 3000

Anandtech benchade en 7800gs-prototyp till PCI-e:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2616

Permalänk
Medlem

Inte kommer 7800GS kosta en bit över 3000kr! Man får ju ett GT för runt 3000kr idag. Priset lär ju bli reducerat, som t.ex 6800GS kortet jämfört mot GT.

Visa signatur

http://www.minhembio.com/radiuz

Musical Fidelity X-CAN V3 | M-Audio Audiophile 2496 | Beyerdynamic DT990 | Grado SR80 | Dell 2405FPW

Permalänk
Medlem

Jag tror också att 7800GS kommer att kosta över 3000kr, anledningen är att 6800GS nyligen kom och det kostar 2500kr så 7800GS måste kosta mer inte sant?

Visa signatur

Shuttle SN95G5v2 | Opteron 175 | G.SKILL 2GBZX 2-3-2-5 | Geforce 7800GS | Raptor 74Gb | SpinPoint F1 1TB | X-Fi Xtrem Gamer | Sennheiser HD-555 | ViewSonic VP191b

Min vattenkylda Shuttle

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LfD
Det är skrattretande, kärnor som inte duger åt fullgoda GT slussas in i AGP marknaden. Fyfxn vad kass. Detta är bara en tes

Varför skulle det vara så underligt?
Är inte det vad som sker vid tillverkning av processorer ungefär?
Gallras inte de på samma sätt, en 3700 som inte klarar mer än 3500 enligt spec säljs som det osv.?

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Medlem

processen kallas "speed binning" och är allmänt använd. Långsammare core's, oavsett VAD för core, har blivit såld som en budget variant, core's med skadade pipes, har sålts som en budget variant, osv. Det positiva är att efterhand som de får justerat maskinerna så att produktionen genomsnittligt producerar "bättre" core's, så får de ta från en högre klass, och sälja som långsammare.... läge för överklockning.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.