Apple värdefullare än Dell

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hesuses
Nja, en till korrektion. Processorn i de första IBM PC datorerna var Intel 8088.

Å fasen - körde dom på snikmodellen
(redan då)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skatedragon
Precis, vad är kul med 80,86..

En av Intels första processorer någonsin hette 8086 och pga av detta så heter hela dagens CPU arkitektur för X86 !!
Är allmän kunskap i typ ALLA datorkurser som inehåller hårdvara...

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Även om jag fattade skämtet så tycker jag inte det mista kul, nästan inte iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
En av Intels första processorer någonsin hette 8086 och pga av detta så heter hela dagens CPU arkitektur för X86 !!
Är allmän kunskap i typ ALLA datorkurser som inehåller hårdvara...

Jo, men det hängde ju med ett bra tag: 286, 386, 486 osv. Mest därför som det bitit sig kvar så envist.

Permalänk
Discokungen

Värdare? Mer värt?

Ödets ironi ^^

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Tror det är föga troligt att det blev 80.86 precis. Om någon kan dela med sig av en bild eller dyl. vore det toppen!

Visa signatur

Lev Väl !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h_enke_trollis
Jag vet att inte alla här älskar Apple, men vem skulle seriöst föredra Dell framför Apple?

Inte jag iaf...

Ingen, jag skulle ta pengarna och köpa mig en AMD. fick man en men måste välja en av dem är valet dock svårare, men jag skulle nog ta en DELL bara för att få håppa på den:)(dåliga erfarenheter:()

Visa signatur

ASUS A8N-E| AMD Athlon 64 3200+@2380Mhz 100% Prime stabilt (Zalman 7700-CU)| sapphire X800 256Mb @447.43Mhz/428.14Mhz(856.28Mhz DDR)(Zalman VF700-cu LED)| 1024Mb Corsair XMS3200C2| OCZ modstream 520W| 23576poäng i 3DMark 01 1337 i 06 :)
"Non violence has never solved anything!" - Homer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
värd precis 80.86 dollar efter att Intel-macen visades upp på Macworld

*asg*
Kan det bli bättre?
tykckte det var trevligt gjort av Jobs att maila sina anställda men nått sånt. Jag vet att jag skulle uppskatta ett mail från högsta hänset där han i andra ordalag förklarar att företaget nu mår riktigt bra (om man vill kan man nog läsa in lite uppskattning för personalens arbete där också)

Tycker också det var trevligt av chefen att messa sina anställda om en sådan sak. Min brukar bara klaga

OnT: Hade tagit en Apple vilken dag som helst över en Dell, ifall de innehållet PPC vill säga.

Permalänk

ja ser inget fel i o använda en Dell? e man inte så duktig när de gäller hårdvaran och bygga dator ser ja Dell som räddare i nöden för en svensson
men en Mac skulle inte vara fel=) men hade ja själv fått betala datorerna så skulle ja köpa en Dell helt klart

Visa signatur

AMD Athlon64 Winchester 3000+ - ASrock Dual Sata2 - C3D x800 GTO @ 16 Pipes - 1024 DDR Ram - HDD 80+80+200+250=568,107 - Zalman CNPS7000B-Cu - SkyHawk Chassi - Aspire ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

Måste vara lite surt för Dell att de har tappat i värde för att de envist hållt kvar vid Intel och att Apple stiger som en raket för att de har bytt till Intel.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Måste vara lite surt för Dell att de har tappat i värde för att de envist hållt kvar vid Intel och att Apple stiger som en raket för att de har bytt till Intel.

Var finns det konstaterat att Dell sjunker just för att de håller fast vid intel, och vice versa när det gäller Apple? Apple stiger pga sin grymma iPod-försäljning och ökning av nuvarande hårdvara. Sen fick AAPL en extra skjuts pga Mac Intel-maskinerna, men det är knappast hela orsaken. Den stora massan struntar nog fullkomligt i vilken processor som sitter i märkesmässigt.

Dell gör väl inte dåliga maskiner direkt, dessutom verkar de ha en jävligt bra support, men jag väljer Apple iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Ha!, rätt åt dell

80.86? coolt. När apple kommer underfund med hur varm en intel processor stiger nog aktien till över 150$

Betydligt svalare än båda AMD och G5...

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dool
Betydligt svalare än båda AMD och G5...

Nja... Det där är nog en sanning med modifikation, såvida inte du har andra siffror på Yonah, än vad jag sett, är den fortfarande varmare än x2'an vid motsvarande prestanda. Dock kan du ha rätt med G5'an, den har IBM vissa problem med att hålla nere tempen på.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prestbacka
ja ser inget fel i o använda en Dell? e man inte så duktig när de gäller hårdvaran och bygga dator ser ja Dell som räddare i nöden för en svensson
men en Mac skulle inte vara fel=) men hade ja själv fått betala datorerna så skulle ja köpa en Dell helt klart

Varför det? Visst kanske dom har lite högre priser, men med en iMac för 11k får du så mycket mer än med en dell för samma pengar.

Permalänk
Medlem

ääsch vad lite nördiga ni är som inte fattar 8086

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
värd precis 80.86 dollar efter att Intel-macen visades upp på Macworld

*asg*
Kan det bli bättre?
tykckte det var trevligt gjort av Jobs att maila sina anställda men nått sånt. Jag vet att jag skulle uppskatta ett mail från högsta hänset där han i andra ordalag förklarar att företaget nu mår riktigt bra (om man vill kan man nog läsa in lite uppskattning för personalens arbete där också)

Är väldigt uppskattat när "högsta hönset" kliver ned på jorden och uttrycker sig
Själv så är man med om det varje jul när Ingvar har julsamling

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
En av Intels första processorer någonsin hette 8086 och pga av detta så heter hela dagens CPU arkitektur för X86 !!
Är allmän kunskap i typ ALLA datorkurser som inehåller hårdvara...

Datorkurser? Sådant är för medelålders män och kvinnor som aldrig sett en dator förut.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Hade varit bättre om Jobs valt AMD processorer istället för Intel. De har nu bytt ner sig till intel och hamnat i samma liga som Dell vilket är väldigt dumt då de lagt sig på samma nivå som Dell. Men efterklokheten kanske får dem att tänka om och välja AMD senare. De valde intel för att de är bättre på att leverera än AMD? Jag körde farsans beigbruna 8086 en gång i tiden, den lät som flygplansturbin, vägde 50 kilo och hade ett häftigt bokföringsprogram i hela 2 färger. Lyckades få ut en prick mitt på skärmen i basic och lyckan var fullständig. Slaktade sedan skiten när vi flyttade men insåg sedan att 20 mb hdd inte var mycket att ha.

Permalänk
Medlem

nu ska vi inte dra förhastiade slutsatser, ingen av hoss här har sett vad varken apple eller intel har på gång inom de närmaste åren. medans de nog vet det rätt bra själva.
en anledning till att de valde intel sägs ju vara att det är en säkrare leverantör näre gäller att få fram stora mänger processorer, MEN jag tror nog att apple valde dem av 2 orsaker till. dels att de troligen har nått riktigt bra på gång och framför allt, de kunde erbjuda en helhetslösning, en bra sådan. apple har ju låtit intel göra i stort sett allt på nya datorerna förutom själva chassina o designen.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Datorkurser? Sådant är för medelålders män och kvinnor som aldrig sett en dator förut.

Medelålders män var med när 8086 var ny... det är värre med dagens kids som mest har koll på hur man får fram smiles i MSN...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730