Hundra bästa produkterna 2005

Permalänk
Melding Plague

Hundra bästa produkterna 2005

<font style="font-size: 10pt"><b>Hundra bästa produkterna 2005</b></font> <small class="small">tisdag 17 januari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Rickard</a></small><br>
HardwareZone har skrivit en artikel där de i sitt tycke listar 2005-års hundra bästa produkter. I denna tio sidor långa artikel ser vi allt ifrån projektorer, mobiltelefoner, moderkort, kameror, grafikkort, MP3-spelare med mera. Håller du med dem?
<br />
<br /><i>"2005 has come and gone, but it has been one hell of an exciting ride in the world of tech. From concept technologies to retail products, it has left a trail of tech toys and geek gadgets that is hard to ignore. Looking back, the editors and staff writers here at Hardware Zone has compiled a list of a hundred products that we believe made the biggest impact.
<br />
<br />Without further ado, we present to you (in no particular order of merit) products and technologies that took top honors in Hardware Zone's Best of 2005 award."</i>
<br />
<br />Läs mer hos <a href="http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?cid=20&id=1793" target="_blank">HardwareZone</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Yes har i alla fall en sak från listan ULI chippet.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Har en jag med.. Orkade bara kolla 2 första sidorna ;D
Fick den igår Nanon..

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem

woho! köpte den bästa grejen 2005 ^^

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk

Den bästa grejen 2005, säger du?

Citat:

"Without further ado, we present to you (in no particular order of merit) products and technologies that took top honors in Hardware Zone's Best of 2005 award."

Permalänk
Medlem

Äsh den va högst upp måste ju betyda nått

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem

AMD X2 FTW

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Medlem

Höll inte med om många grejer på den där listan. Och jag tycker att SE K750i borde varit där istället för W800i.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Qtek s110 förtjänade sin plats : )

Permalänk
Medlem

Hmm den där i-ram visste jag inte ens om att den existerade Var får man tag på en sådan? Har sökt såklart
Annars verkar listan bra !

Edit: Jag kan meddela att jag nu har sökt på allt jag kan hitta på och hittar inte den...

Permalänk

Vaio TX hadde jag inte klagat över att äga.

Visa signatur

3 Mos 11:10
Men allt i hav och floder som inte har fenor och fjäll — vare sig smådjur eller andra vattendjur — det skall gälla som något avskyvärt för er.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shameee
Hmm den där i-ram visste jag inte ens om att den existerade Var får man tag på en sådan? Har sökt såklart
Annars verkar listan bra !

Edit: Jag kan meddela att jag nu har sökt på allt jag kan hitta på och hittar inte den...

ett hett tips:

http://www.google.se/search?hl=sv&q=i-ram+gigabyte&meta=

Visa signatur

irl?

Permalänk
Medlem

Dumt att bara ta med digitala systemkameror, då detta varit digitalkamerornas år. Syftar med på storlekens utveckling. (Ja, det vore kul om min DSC T7 vore med ) Aja, får väl glädjas åt att nanon var med, samt en Nokia 9300i som kommer bli min så fort den blir tillgänglig.

Undra om det är nödvandigt att ta med fyra 6600-kort...

@shameee, HyperDrive III

Permalänk
Medlem

I-Ram platsade verkligen inte. Enligt mig så är den fortfarande kvar på utvecklingsstadiet och har väldigt många småsaker kvar innan det är en färdig produkt. Det är dock en spännande och utmärkt idé.

Den lilla Stackern tycker jag inte heller ska få vara där, hellre Antec Sonata II.

I övrigt var det trevlig läsning.

Permalänk
Medlem

Märks att marknadsföring fungerar iaf... annars hade inte flera iPodar varit med...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Köpte en SonyEricsson w800i för 2dagar sen, känns på nåt sätt betryggande att den är med på listan åtminstone

Visa signatur

AMD64 3500+ @ 2.61GHz | Point of view 6800GS 256MB PCI-e @ 495/1200 | Asus A8N-SLI Deluxe | Zalman Reserator 1Plus | ADDA 120mm | Antec P160W | Tagan 480W Easyconn. | Samsung Syncmaster 930BF | Razer Diamondback PE | Logitech UltraX flat
3DMark 00: 23069 | 3DMark 01: 25250 | 3DMark 03: 13251 | 3DMark 05: 5923 | 3DMark 06: 2659

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Höll inte med om många grejer på den där listan. Och jag tycker att SE K750i borde varit där istället för W800i.

W800i smiskar K750i, speciellt med tanke på minnesmängden man får till från början. Klart att W800i ska vara med!

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Konceptet Walkman har dessutom blivit grymt populärt, 3 miljoner sålda foner.
Fast jag gillar min K750i bättre

Permalänk
Medlem

Några saker på den där listan borde inte vara där:
Hitachi Desktar 7K500 (utmärker sig ej i jämförelse med liknande hdd)
ASUS cT-479 (sånna lösningar ligger inte i tiden längre)
BenQ DW1640 (är redaktören sponsrad av BenQ? DVD-brännaren stödjer inte alla format.)
Systemkameror (ej speciellt användbara för den stora massan)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
Några saker på den där listan borde inte vara där:
Hitachi Desktar 7K500 (utmärker sig ej i jämförelse med liknande hdd)
ASUS cT-479 (sånna lösningar ligger inte i tiden längre)
BenQ DW1640 (är redaktören sponsrad av BenQ? DVD-brännaren stödjer inte alla format.)
Systemkameror (ej speciellt användbara för den stora massan)

Hitachin är snabbast i sin klass så jag tycker den platsar, helt klart.

Visa signatur

-dool

Permalänk

Jag köpte nummer 1 och nummer 9

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Uj, jag hade 4 grejer på listan, riktigt överraskad. Speciellt av den Sony HS-skärm (sida 10) som jag inte alls tyckte var nåt att hänga i julgranen.
(Sen så har jag xbox360, psp och w800i)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Märks att marknadsföring fungerar iaf... annars hade inte flera iPodar varit med...

Inte lite bitter du.

Klart marknadsföring fungerar, det gör det för alla företag annars vore det synnerligen bortkastade pengar. Syns man inte, finns man inte. Så enkelt är det. Sen vad det gäller iPods vara eller icke vara på en lista likt denna är ju subjektiva bedömningar och inte vad *du* eller *jag* tycker platsar eller inte.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Märks att marknadsföring fungerar iaf... annars hade inte flera iPodar varit med...

Är det något negativt med marknadsföring? Själv har jag annonserat endel och kommer definitivt annonsera mer då det gett mig massviss med nya kunder. Och så länge man sköter sig ordentligt generar de ännu fler kunder. Har man något bra att erbjuda får man ju se till att visa upp det också.

Permalänk
Medlem

tycker det är konstigt att inte ASrock dual sata 2 inte kom med listan