Spänningsmodifiera Asus A32N SLI Deluxe

Permalänk
Melding Plague

Spänningsmodifiera Asus A32N SLI Deluxe

<font style="font-size: 10pt"><b>Spänningsmodifiera Asus A32N SLI Deluxe</b></font> <small class="small">torsdag 19 januari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
VR-Zone har lagt upp en guide hur man modifierar sitt ovan nämnda moderkort för att kunna ge CPU och chipset högre spänning, något som brukar vara eftertraktat hos alla överklockare.
<br />
<br /><i>”Within means of the BIOS, the board gives up to 1.76v for the CPU with the over-voltage option. For most of the normal-users, this is more than enough. For the die-hard overclockers with exotic-cooling such as phase-change or even benchmarking enthusiasts on Dry Ice and Liquid Nitrogen, they may be looking for more voltage than that. Below, we show you how to modify the board for increased core voltage.”</i>
<br />
<br />Läs guiden hos <a href="http://www.vr-zone.com/?i=3131" target="_blank">VR-Zone</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det här hade ingen fått mig att göra.... Överklockning i all ära, men att riskera att sabba ett moderkort för 2300kr är bara skaddat

Permalänk

Rättning: A8N32-SLI Deluxe skall det vara.

Visa signatur

Fractal Design Vector RS TG * AMD Ryzen Threadripper 3960X @ 4,2GHz 128MB * ASUS ROG ZENITH II Extreme * G.Skill 128GB (8x16GB) DDR4 3600MHz CL16 * PNY XLR8 CS3140 NVMe SSD 2TB * ASUS ROG Strix LC 360 RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Denon PMA-60 DAC * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Insider

Permalänk
Medlem

Jag började fundera på namnet också, fick ingen träff i buggy på A32.

Permalänk
Medlem

Fungerar det till A8N-SLI Deluxe? Eller finns det någon liknande modd till det?

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Discokungen

Lönt om det redan kan ge 1,76v. Det är ju allt man behöver om man inte har en Clawhammer som man vill torris-kyla

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Spännings moddar e alltid välkommna, nu e jag ju inte direkt "up to date" med mitt kt7a kort men min prolle får i alla fall 0.35V extra i dag å i morgon lär det bli lite mer för att få den prime säker i 24H+.
Tycker själv att det e riktigt roligt när det kommer riktiga (high end) lösningar som kan hjälpa oss här ute som vill maxa våra grejer.

Visa signatur

Abit Kt7A-Raid : Xp1600 @ 146.3*12.5 = 1828.75 : Vcore 2.15 : 3.3V @ 3.66V : Prime stabil i 36 timmar sen stängde jag ner självmant.