Service Pack 3 för Windows XP försenat

Permalänk

varför är alla så glada ang. vista ?, vi som tankar och glor filmer m.m vi kan glömma vista, jävla skit windows.

windows=bugg, inget annat. önskade det fanns bättre distar till linux så man kunde spela där lite fler spel. Ända anledning varför jag också kör win.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Ubuntu min vän Doja, Ubuntu.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
En Service Pack är inte bara att banka in alla hot-fixes i en klump. Det krävs en avsevärd mängd tid och kraft att se till så att allt fungerar och inte skapar några kompabilitetsproblem.

håller inte med riktigt. På NT4-tiden så var sps bara en klump med hotfixar, det är på senare tid som de får för sej att baka in saker som inte finns lösa utan stoppar bara in dem i SPs.

Sen kompabilitetsproblemen har de ju redan löst när de gjorde Hotfixen, det är ju samma filer som kopieras in skillnaden är att de görs på samma gång istället för några i taget... så det tror jag inte på

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
varför är alla så glada ang. vista ?, vi som tankar och glor filmer m.m vi kan glömma vista, jävla skit windows.

windows=bugg, inget annat. önskade det fanns bättre distar till linux så man kunde spela där lite fler spel. Ända anledning varför jag också kör win.

Det är väl igentligen så att man måste ha det för att se HD-filmer då dessa är skyddade men vad kan de göra åt oskyddat material? Typ piratreleaser?

Har inte riktigt förstått vad TC gör för nytta förutom att försvåra uppspelningen av legalt material Ödets ironi, hehe.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
Nej
1. WinFS kommer inte komma med Vista då det inte hinner bli klart i tid.
2. WinFS kommer kunna installeras på Windows XP
3. WinFS är ett helt nytt sätt att hantera filer. Allt vad mappar och undermappar heter är borta. Man filtrerar data efter vad applikationen används till

winFS kommer att komma ut samtidigt med viesta , nu då de släpper den 1 år efter planerat . varför är pga att deras tidigare planer var att de skulle släppa viesta nu i vintras utan winFS för att istället släppa viesta då winFS beräknas vara klart . våren 2007

så JO!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
varför är alla så glada ang. vista ?, vi som tankar och glor filmer m.m vi kan glömma vista, jävla skit windows.

windows=bugg, inget annat. önskade det fanns bättre distar till linux så man kunde spela där lite fler spel. Ända anledning varför jag också kör win.

De som tankar och glor filmer kommer att kunna göra det som vanligt i vista. DRM och sånt fungerar nämligen bara på sånt som har DRM och inte på sånt som inte har DRM.
Vista kan inte se någon skillnad på en piratkopierad film och en privatkopierad film eller en film som man skapat själv i vista.

Det är inte så att det står i varje film om den är piratkopierad eller ej

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
M$ blir ju bara snålare och snålare med SPs, för varje version av win så kommer det färre SPs till just den jämfört med tidigare, dom snackar så mycket om säkerhet men jobbar mest med grafiskt lullull som inte gör att man blir effektivare framför maskinen... Det borde fan vara lagkrav på att dom ser till att få den gällande versionen säker och stabil innan dom får släppa en ny version.

Vadå, tycker det man sett av Vista ser ganska tråkigt ut, väldigt likt XP.
Men man kanske inte kan köra classic startmeny nu, haha.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
De som tankar och glor filmer kommer att kunna göra det som vanligt i vista. DRM och sånt fungerar nämligen bara på sånt som har DRM och inte på sånt som inte har DRM.
Vista kan inte se någon skillnad på en piratkopierad film och en privatkopierad film eller en film som man skapat själv i vista.

Det är inte så att det står i varje film om den är piratkopierad eller ej

Precis. "Skyddet" kommer bara försvåra för lagligt material. Ganska komiskt

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Vadå, tycker det man sett av Vista ser ganska tråkigt ut, väldigt likt XP.
Men man kanske inte kan köra classic startmeny nu, haha.

Designen är nog rätt lik men dom har lagt till en hel del grafiska effekter.

2000 looken är klart effektivast om man vill arbeta effektivt, no nonse helt enkelt... eller kiss om så vill... Keep It Simple Stupid

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Vadå, tycker det man sett av Vista ser ganska tråkigt ut, väldigt likt XP.
Men man kanske inte kan köra classic startmeny nu, haha.

Men utseendet är ju inte klart, betaversionerna som kommit ut finns ju för utvecklare för att göra program som är kompatibla med Vista. Utseendet kommer ju i andra hand...

Permalänk

SP3 försenat? So what. Jag har inte änns SP1 installerat... O_~

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Vadå, Vista skulle ju släppas December 2007??? :S

*confused*

Januari 2007 är väl det som gäller, än så länge kanske man ska tillägga

Visa signatur

Mick

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sync
Januari 2007 är väl det som gäller, än så länge kanske man ska tillägga

Hehe men jeeez, det var ju över ett halvår sen jag skrev det där, klart det kommer nya uppgifter under den tiden

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux