Permalänk

AMD Dual Core Driver

exakt vilka ska man installera . (namn tack )
det finns flera . är det samma för opterons dualcore ?
ngn som kan förklara lite för mig tack

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag installerade de från AMDs hemsida: http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_...

på min X2 3800+, funkar fint om man vill kunna använda C&Q.

Permalänk
Medlem

Man bör installera denna även om man inte planerar att aktivera C&C.
Den skall fungera bättre än Microsofts driver.

Visa signatur

I5-6600K, ASUS Z170 Pro Gaming, R9 390 Nitro 8GB, Crucial Ballistix Sport 2*4, Cooler Master G650M, Samsung 850 EVO 250 GB, Fractal Design R5.

Permalänk

jackea denna som i vadå ? . jag vill inte köra c&q . den nerklockar min överklockning ,, dåligt ..

kan ni skriva exakt vad filerna heter för era länkar skickar en bara till där man kan ladda ner alla filer . skriv namnet på filen istället tack

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ska man inte använda C&Q så ser jag ingen mening med att installera den.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

nu snackar jag om att jag BEHÖVER de drivrutinerna för att få processorn att fungera bättre i windows inte c&q

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad jag förstått så har drivrutinen inget med själva prestandan i windows att göra utan bara för att kunna klocka ner processorn när den inte belastas?

AMD Athlon™ 64 Processor Driver for Windows XP and Windows Server 2003 Version (exe) 1.2.2.2 - Allows the system to automatically adjust the CPU speed, voltage and power combination that match the instantaneous user performance need.

www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_871...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

jag har installerat AMD Opteron™ Processor PowerNow! Driver for Windows XP and Windows Server 2003 Version (exe) 1.2.2.2 -

jag kunde klocka lite högre nu utan bugg , å core ligger stabilt utan att flickra upp & ner 2 hrz som förut

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Menar du denna?

AMD Athlon™ 64 Processor Driver for Windows XP and Windows Server 2003 Version (exe) 1.2.2.2 - Allows the system to automatically adjust the CPU speed, voltage and power combination that match the instantaneous user performance need. Download this Setup Installation program (EXE) to automatically update all the files necessary for installation. This package is recommended for users whom desire a graphical user interface for installation. This .EXE driver is a user friendly localized software installation of the driver designed for end-users. This driver supports AMD Athlon 64 processor on Windows XP SP2 and Windows 2003 SP1. May 2005

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

ja fast opteron varianten

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den skall också tillsammans med en patch från Microsoft avhjälpa de
problem som en del upplever med Speedups och slowdowns i spel,
tyvär finns inte patchen för Svensk WinXP ännu.

Visa signatur

I5-6600K, ASUS Z170 Pro Gaming, R9 390 Nitro 8GB, Crucial Ballistix Sport 2*4, Cooler Master G650M, Samsung 850 EVO 250 GB, Fractal Design R5.

Permalänk

jag har engelska , ge mig länk tack

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Precis som Skruvis skriver är patcherna till för att avhjälpa problem med C&Q, behövs inte om man kör med det avslaget.

Problem i spel kan man få ändå med patcharna och då är det uppdatering av spelet eller avstängning av ena kärnan som gäller.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

ursäkta att jag stör, men jag har precis inskaffat en opteron 170 (dualcore alltså), och jag märker nu att jag e för dåligt påläst!
behöver jag tanka ngra speciella patchar etc för att den ska rulla ordentligt? Används båda processorerna i windows automatiskt eller måste jag aktivera det på något sätt? Något annat jag borde tänka på?
mvh
johan

Visa signatur

Dfi Asus a8n32 | AMD Opteron 170 CCBWE 0550UPMW @ 2.8ghz, 1.425v | G.skill HZ black edition 2*1 gig pc4000 @ 560mhz 1:1| Leadtek 6800gt 256 mb | Seagate sata 160 gig, Seagate 3 * sata 300 gig, Western Digital raptor sata 36 gig, Western Digital 3 * sata 320 gig | Tagan 580watt easycon |

Permalänk
Medlem

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=81429

här är en svensk version av XP fixen istället för XS engelska windows fix.
http://andreas.lightsoft.se/?p=57

Permalänk

nice

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Läs här för mer info och bekräftelse på att AMDs patchar är för C&Q:

http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_...

Ett fullständigt uppdaterat Windows är alltid att rekommendera, speciellt när man använder den senaste tekniken.

Edit: jag har också läst den tråden på xtreme systems för ett bra tag sedan och har efter tester uppfattningen att han har fel. Det är upp till vem man vill lita på.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Entrecote länk stämmer ! . den e faktist mkt stabilare nu även fast min c&q e av så det stämmer att den blir mer stabil med den uppdateringen . sådeså

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jackea
Den skall också tillsammans med en patch från Microsoft avhjälpa de
problem som en del upplever med Speedups och slowdowns i spel,
tyvär finns inte patchen för Svensk WinXP ännu.

Därför installerar man INTE C&Q drivern så slipper man installera hotfixen.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

MAN SKA installera filen . men hotfixen ska man bara installera om systemet behöver det . vilket inte mitt eller många andra behöver ..

LADDA ner å installera ! fast inte 64x2 filen utan den för opteron

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mitt BF2 började krasha idag på min nyformaterade dator med två kärnor aktiverade. Jag ska pröva samma knep som .:B9:. SiNNeR strax. Otidliga server disconnects hoppas jag slippa därefter.

Permalänk

mitt bf2 flyter på fett bra ! fattar inte . jag har tappat 1000p i 3dmark05 efter nvidias senaste firmware ? skumt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hur aktiverar man så man får två kärnor?

Visa signatur

Dfi Asus a8n32 | AMD Opteron 170 CCBWE 0550UPMW @ 2.8ghz, 1.425v | G.skill HZ black edition 2*1 gig pc4000 @ 560mhz 1:1| Leadtek 6800gt 256 mb | Seagate sata 160 gig, Seagate 3 * sata 300 gig, Western Digital raptor sata 36 gig, Western Digital 3 * sata 320 gig | Tagan 580watt easycon |

Permalänk

det blir automatiskt om programmet du använder har stöd för det . prime . nej .superPI nej .. PROTOOLS 7 . Yeah ! knäcker min kusins dubbla xeonprocessorer med min 165:a det e coolt !

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
MAN SKA installera filen . men hotfixen ska man bara installera om systemet behöver det . vilket inte mitt eller många andra behöver ..

LADDA ner å installera ! fast inte 64x2 filen utan den för opteron

När jag installerar filen så funkar fan inte UT för mig då det går fort - långsamt - fort - långsamt - etc.... då får man installera hotfixen men UT fungerar bäst om jag INTE installerar någon av dom.

Berätta vad filen gör för prestandan istället eller länka till en förklaring.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

konstigt . allt funkar prima .. bättre för mig ?
det flyter som vatten i havet .

. din dator e dålig (skoja)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
konstigt . allt funkar prima .. bättre för mig ?
det flyter som vatten i havet .

. din dator e dålig (skoja)

Att allt fungerar prima måste vara målet & är du nöjd så är jag nöjd.

Ja mitt moderkort är inte det bästa.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

"HP Pavilion d4296.se Intelfanboy & har en DELL som huvudkudde.Världsrekord Har en Pentium Pro som lyckoamulett 3Dmark06"

ursäkta . du har nog inte en AMD OWNAGE dualcore . inte undrapå att det inte funkar för dig . hahahahahahaha

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon vänlig själ har länkat till Xtremesys tråd om detta,
jag blev också positivt överaskad av att någan lagt upp
den svenska patchen tidigare i tråden.

Bra jobbat!

Skall lägga in Svensk WinXP och testa.

Visa signatur

I5-6600K, ASUS Z170 Pro Gaming, R9 390 Nitro 8GB, Crucial Ballistix Sport 2*4, Cooler Master G650M, Samsung 850 EVO 250 GB, Fractal Design R5.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
"HP Pavilion d4296.se Intelfanboy & har en DELL som huvudkudde.Världsrekord Har en Pentium Pro som lyckoamulett 3Dmark06"

ursäkta . du har nog inte en AMD OWNAGE dualcore . inte undrapå att det inte funkar för dig . hahahahahahaha

Är du dum på riktigt?

Edit: Jag är trött dum & fattade inte att det var ett skämt.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless