Permalänk
Medlem

tandkräm som kylpasta!

Hej! Jag har testat att andvända tandkräm dom kylpasta för att jag hade ingen och det fungerar riktigt bra Den är riktigt stabil! Vet ej grader men ska titta upp det.

Permalänk

hehe..!! innovativa lösningar... Hehe! Kolla om det gör skillnad med flour/smak/färg
hahaha!

Visa signatur

| Corsair 5000D AirFlow | Intel i7 13700KF @5.7Ghz | EK Custom Loop, 2x 360 rads, D5 200 Pump/Res, GPU Vector Strix RTX 3080/3090 D-RGB - Nickel + Plexi, CPU Velocity D-RGB - Nickel + Plexi, 10x 120mm EK Vardar EVO RGB's | MSI Z690 Unify-X | Corsair Vengeance 32GB DDR5@7800Mhz CL38 Hynix-A | ASUS RTX 3080 ROG STRIX OC +150/800 | Samsung Nvme's 990 Pro 1TB+970 EVO Plus 1TB+960 EVO 500GB | Phanteks RevoltX 1200W | Sound BlasterX AE-5 | LG 27GL850+Dell U2715H |

https://valid.x86.fr/3dt1sg
https://www.3dmark.com/3dm/69131159

Permalänk
Medlem

Om någon undrar så andvände jag Colgate

Permalänk
Medlem

HAHAHHAAHAH, så jäkla klockren!

Visa signatur

1. Intel I7 4790K @ 4.7 | Z97 | 16gb DDR | R9 295x2 | 500gb M2SSD
2. Intel I7 2600K @ 4.450, 1.3 V | Asus Sabertooth P67 | 8gb DDR3 1600 | 2x Nvidia GTX570 i SLI. | 80 GB SDD, 8TB Western Digital.
3. AMD Athlon 3700+@2.6 Ghz, 1.475 V. | Asus A8N-E | Corsair TWINX1024-3200C2 @ 235, 2.5-3-3-6| Sapphire Radeon X800XL 512MB @ 440/550

Permalänk

Hur vet du att den är stabil när du inte kollat upp tempen?

Permalänk

Tror inte att det är så stabil som du säger. Den kommer bli varm då tandkräm leder ingen värmen.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

hoppas du inte la det på cpu:n som du har i sign "opteron 144" som man inte kan få tag på så lätt, För då antingen har du stålar eller har morsa eller farsa som betalar eller så är du blåst =/ eller modig.

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem

Hela inlägget är ett skämt,fattar nästan alla.

Permalänk
Medlem

tandkräm funkar i några dagar tills den torkar ut, precis som vilken våt smörja som helst gör

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Ärligt talat har han inte testat ska jag garranterat testa =P Har nån gammal prolle som kan få utgöra ett sådant experiment.

EDIT: Någon som har testat o måla ett Tjockt lager med blyerts för att täcka alla små ojämnheter i prollen? Måste ju fungera?!?

/X

Visa signatur

"Svaret på frågan är inte alltid en lösning till problemet"
# A64 3700+ @ 2.8GHz (280*10) # Corsair TwinX 2*1024 2.3.3.6 (187MHz) # PoW Geforce 7800GT @463/1200 # 8050p i 3dmark05

Permalänk
Medlem

Och hur bra leder bly(erts) värme?

Material - Thermal conductivity W·m-1·K-1
Lead - 34.7
Silver - 406

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Hur ofta har man en Silverpenna hemma då?!? (med riktigt silver?) :D:D:D

Tänkte som ett alternativ om AS5 tuben tagit slut...
/X

Tack för kemilektionen btw

Visa signatur

"Svaret på frågan är inte alltid en lösning till problemet"
# A64 3700+ @ 2.8GHz (280*10) # Corsair TwinX 2*1024 2.3.3.6 (187MHz) # PoW Geforce 7800GT @463/1200 # 8050p i 3dmark05

Permalänk

JAxen, bly(erts) är grafit bara så du vet

Permalänk
Medlem

Pröva att elda på ett blyertsstift, det blir GRYMT varmt, väldigt fort. Skulle tro att et leder värme ganska bra.

Permalänk
Medlem

Har hört att tandkräm ska funka... dock inte hur länge

Permalänk
Medlem

blyerts borde funka bra. blyerts/kol/diamant i annan molekyluppsättning bara. Diamant har extremt mkt bättre värmeledningsförmånga än vad silver har

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Detta inlägg är inget skämt :S Jag testade det på min Amd 3200+ har kört så i 3 dagar nu det ar fungerat bra att spela o köra 3dmark utan några konstigheter.
Edit: Det är bara en temporär lösning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JeRiN
HAHAHHAAHAH, så jäkla klockren!

Ja bokstavligen

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dampa-loss
Detta inlägg är inget skämt :S Jag testade det på min Amd 3200+ har kört så i 3 dagar nu det ar fungerat bra att spela o köra 3dmark utan några konstigheter.
Edit: Det är bara en temporär lösning.

Självklart fungerar fortfarande datorn... temperaturen däremot är nog något helt annat.

Permalänk
Medlem

om man ska lita på bios så e den 33 grader men vilket prog är bra till att kolla temp med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xylion
Hur ofta har man en Silverpenna hemma då?!? (med riktigt silver?) :D:D:D

Tänkte som ett alternativ om AS5 tuben tagit slut...
/X

Tack för kemilektionen btw

Hehe, det var så lite så

Citat:

Ursprungligen inskrivet av XperienZe
JAxen, bly(erts) är grafit bara så du vet

Lead betyder väl lead? Leaded och unleaded fuel = Blyat och blyfritt.. Du ska inte ha 95an röd när du tankar t.ex moppen Då är det grön som gäller

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Och hur bra leder bly(erts) värme?

Material - Thermal conductivity W·m-1·K-1
Lead - 34.7
Silver - 406

Lead = Bly
Blyerts = Grafit dvs Kol (Thermal Conductivity at 293K = 90.9)
Så det leder inte lika bra som silver men mer än dubbelt så bra som bly

Visa signatur

Gå absolut inte in här -> http://piv.pivpiv.dk
Citera om du svarar på nån annans inlägg!
http://google.istheshit.net/images/qdnuljog.gif

Permalänk
Medlem

Har nu tittat temp med cpucool och den visar: Temp1: 31,0*C Temp2: 33,0*C Temp3: 31,0*C. Jag vet dock inte vilken av dem som är prollen :S Men det är ju inga farliga temps hur som helst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle_kongo
Lead = Bly
Blyerts = Grafit dvs Kol (Thermal Conductivity at 293K = 90.9)
Så det leder inte lika bra som silver men mer än dubbelt så bra som bly

Hur räknar ni ut det där, Finns det någon sida för sånt (Vill inte ha en lektion) eller är ni bara kunniga

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem

Um..

Det är för de som är intresserade ingen nyhet att tandkräm fungerar som värmeavledande pasta. Faktum är att den fungerar minst lika bra som "generic" pastan som följer med många kylare, och klart bättre än thermal paden som sitter förklistrad på en del andra kylare...

Varför använder man då inte tandkräm regelbundet?
Svaret är enkelt. Av samma nledning som man använder siliconbaserade oljor som bärare i värmeledandepastor. Tandkrämen torkar, och sen leder den inte nått vidare längre. Ett par dagar, nån vecka, går det utmärkt.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Som sagt ska bar ha tandkräm någon dag till, men jag tänkte att folk här kanske skulle tycka att det var intressant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle_kongo

Lead = Bly
Blyerts = Grafit dvs Kol (Thermal Conductivity at 293K = 90.9)
Så det leder inte lika bra som silver men mer än dubbelt så bra som bly

Ok, tack för rättningen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av trinitas
Hur räknar ni ut det där, Finns det någon sida för sånt (Vill inte ha en lektion) eller är ni bara kunniga

http://thermal-conductivity.area51.ipupdater.com/ hittade jag förut..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

nån som vet vad kulspetspennor är? är det grafit det med?

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Nä, kulspetspennor är bläck.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Nä, kulspetspennor är bläck.

B!

Om det nu är bläck i kulspetspennor, vad är det då i bläckpennor? :D:D

Visa signatur

Origin/Steam: bananplanta
Cooler Master HAF 912+ | Seasonic 650W | Asus ROG Strix Gaming Z270F | i7 7700K | CM Hyper 212 Evo | Corsair Vengeance LPX DDR4 16GB 3200 MHz | Gigabyte GTX 1080 Extremt Gaming 6 GB | Samsung 970 Evo Plus m.2 500GB | Western Digital Blue SN570 m.2 1TB