Några systemförslag från Legit Reviews

Permalänk
Melding Plague

Några systemförslag från Legit Reviews

<font style="font-size: 10pt"><b>Några systemförslag från Legit Reviews</b></font> <small class="small">onsdag 25 januari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Funderar du på att köpa en ny dator har Legit Reviews skapat sex stycken systemförslag, opartiskt nog tre Intel-system respektive tre AMD-system i tre olika prisklasser. Idén är att uppdatera systemförslagen månadsvis, så det kan vara värt att bokmärka till framtiden.
<br />
<br />Läs systemförslagen hos <a href="http://www.legitreviews.com/systemguide.php" target="_blank">Legit Reviews</a>.
<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Men seriöst... Kollar man på Intel-delen så blir man ju rädd. High End Inteln fick ett 7800GTX grafikkort, men AMDs High End fick 7800 GT. Varför inget GTX till AMD?

Sedan att de körde samma Intelprocessor till Mainstream och High End verkar ju väldigt... Seriöst.

Sedan kan man ju fundera på varför man skulle vilja ha en AMD Athlon 64 X2 4200+ på en High End när X2 4400+ sådanfall är betydligt lämpligare. Inga FX eller Operton med heller.

Permalänk
Medlem

haha el hur.. rofl

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Hedersmedlem

Vore fint om dom hade något prestandatest för de olika paketen. Så man kan se skillnaden.

Permalänk
Medlem

Känns som att en taskig källarfirma hade kunnat slänga ihop nått smartare...

Permalänk
Medlem

men de ska ju hålla sig inom prisramen..

men High End betyder High End, övre kanten. inte nästan överst. herregud.

Visa signatur

[quote]Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Jag är själv inte speciellt förtjust i Unix, tycker att det är ett jävla hippieoperativ.
Det är framförallt dess CLI som jag retar mig på.
[/quote]

Permalänk
Medlem

Meningslöst skit... De där var några av de sämre konfigurationerna jag har sett

Permalänk
Medlem

jag tyckte det var smart och intressant

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Avstängd

Vad fan, AMD:s high end var verkligen medel...

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Sedan så glömde dom ett bra ljudkort till high end.
Ska man ha en "high end" dator så sitter man inte på ett itegrerat ljudkort.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

MSI K8N SLI-FI är det ungefärlig svensk motsvarighet till N4SLI-A9 nForce 4 SLI? De ser inte lika ut men har de ungefär samma spec? De har båda stöd för multicore.

Permalänk

var ju nästan samma skit i alla paketen

Permalänk
Medlem

men dom hade inget ljudkort och FX processor for att det ar riktagt till "average joes", oc budgetten var 1500$ inte 2500$,

Sedan sa var det inte overdriver bra gjort, battre att ha ett rejalv grafikkort an 2gig bra minne, etc

eller varfor inte overvaga nagot ati kort?

etc, men men

anvandbart iaf for de nyborjare som finns dar ute