AMD:s marknadsandelar ökar

Permalänk
Medlem

Jag tänker naturligtvis inte bara på den här tråden

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Jag ser inga högervriden snack i denna tråd, jag sade bara några saker om arbetskraft från andra EU länder. Kanske du ska läsa hela tråden innan du hoppar, skuttar och gör massa oljud ifrån dig.

Det du säger är väldigt osakligt helt enkelt. Det är inte bara denna tråd. Jag vet inte var du fått från att det är självklart att arbetskostnaden är högre i Sverige än i Tyskland?

Här är lite siffror för 2003.
http://www.lo.se/home/lo/home.nsf/unidView/BC64AD69EED9D538C1...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bom
Det du säger är väldigt osakligt helt enkelt. Det är inte bara denna tråd. Jag vet inte var du fått från att det är självklart att arbetskostnaden är högre i Sverige än i Tyskland?

Här är lite siffror för 2003.
http://www.lo.se/home/lo/home.nsf/unidView/BC64AD69EED9D538C1...

Där hade jag fel då, Skulle vara också trevligare med inte så gammal rapport men man kan inte ha allt här i världen.
Glöm inte att det finns mycket annat än arbetskostnaden som ingår i ekvationen.

Och du är mer sakligt eller? Ingen tvingar er att svara/kommentera det jag skrivar i tråden. Vill ni säga nåt till mig som är helt offtopic så finns P.M. till det.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orion^
Alla amd processorer jag haar monterat har det stått Made in Taiwan/malaysia på.
Sen kan säkert 10% ligga på andra ställen runtom i världen. Men det bevisar fortfarande att I-länder har fördyr arbetskraft och dom hellre skulle slå upp en billig fabrik i ett uppåtgående land än i ett nuvarande I-land.

För kan dom få samma jobb gjort för billigare penning så är vell valet ganska självkalrt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orion^

Samt singapore och penang

Alla AMDs CPUs tillverkas numera i Dresden Tyskland. Utvecklingen sker väl i Tyskland och USA.
Innan tillverkade dom även i Austin Texas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Alla AMDs CPUs tillverkas numera i Dresden Tyskland. Utvecklingen sker väl i Tyskland och USA.
Innan tillverkade dom även i Austin Texas.

med andra ord ett stenkast från sverige:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
med andra ord ett stenkast från sverige:p

Japp, med en jävligt välriktad sten kan du lägga ner AMDs produktion för en tid framöver... Men du måste vara jävligt skicklig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Japp, med en jävligt välriktad sten kan du lägga ner AMDs produktion för en tid framöver... Men du vara jävligt skicklig.

HAHA.. Jag vill se den matematiska ekvationen...

Permalänk
Avstängd

Den är väldigt hemlig, bara jag och några få inom intels ledning kan den i sin fulla utsträckning.
Vi tar till den om Intel inte kan vända trenden på traditionellt sätt. AMD kommer inte kunna bevisa någon inblandning alls.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Den är väldigt hemlig, bara jag och några få inom intels ledning kan den i sin fulla utsträckning.
Vi tar till den om Intel inte kan vända trenden på traditionellt sätt. AMD kommer inte kunna bevisa någon inblandning alls.

Nu vet jag vad ni planerar.. Ni tänker sätta 2000-3000 st Precsott bredvid varandra i ett väldigt instängdt utrymme, ovanför sätter ni en tillsluten vattenberedare med förgreningsrör som är riktat mot Fab36, när vattnet efter 5-10 minuter börjar koka och trycket är det rätt så slänger ni ner en monolith i röret och avfyrar.... HAHA.. avslöjade...

Gissningsviss måste detta monster återfinnas i skanör, eller Trelleborgstrakten... SKa bara komma på hur ni kompenserar för väderförhållande också....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Nu vet jag vad ni planerar.. Ni tänker sätta 2000-3000 st Precsott bredvid varandra i ett väldigt instängdt utrymme, ovanför sätter ni en tillsluten vattenberedare med förgreningsrör som är riktat mot Fab36, när vattnet efter 5-10 minuter börjar koka och trycket är det rätt så slänger ni ner en monolith i röret och avfyrar.... HAHA.. avslöjade...

Gissningsviss måste detta monster återfinnas i skanör, eller Trelleborgstrakten... SKa bara komma på hur ni kompenserar för väderförhållande också....

Nejdå, vi har bara en enda Dualcore utan fläns.
Sen har vi ett opteronkluster som beräknar vinkeln, då räcker det med en ganska liten sten om man prickar rätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Nejdå, vi har bara en enda Dualcore utan fläns.
Sen har vi ett opteronkluster som beräknar vinkeln, då räcker det med en ganska liten sten om man prickar rätt.

HAHAHA.. *ASG* verkligen... ligger nästan på golvet o gråter av skratt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Nejdå, vi har bara en enda Dualcore utan fläns.
Sen har vi ett opteronkluster som beräknar vinkeln, då räcker det med en ganska liten sten om man prickar rätt.

en dualcore av model "sommargrill"(prescott)?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
en dualcore av model "sommargrill"(prescott)?

Precis.

Permalänk
Medlem

Faen, skulle vara gött om AMD/Intel öppnade en fabrik i sverige.
Åtminstone i Göteborg.

Typ tillverkar IHS till cpuerna lr så, sverige behöver sådanna jobb..

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
Faen, skulle vara gött om AMD/Intel öppnade en fabrik i sverige.
Åtminstone i Göteborg.

Typ tillverkar IHS till cpuerna lr så, sverige behöver sådanna jobb..

Jo... tillverka IHS ger säkert 10 jobb med lite tur. Får skicka ett förslag till regeringen att dom försöker locka hit AMD med lite förmåner...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Jo... tillverka IHS ger säkert 10 jobb med lite tur. Får skicka ett förslag till regeringen att dom försöker locka hit AMD med lite förmåner...

du menar "lite" förmåner, där "lite"=mycket:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd

Okej, mycket förmåner då. Så kanske vi får dom där 10 jobben till sverige.