Permalänk
Medlem

uppgradera bios

Jag håller på att fixa till en dator som började krångla genom att den startade om sig själv och ibland kom det upp blåskärmar i samband med det.
Jag provade formatera om den ett par gånger (är nog uppe i 6 gånger nu) men varje gång jag installerar windows så är det något som krånglar hela tiden, antingen hittas inte ljudkortet eller så hittar den två stycken ljudkort och sen hittar den även något modem ibland som jag är ganska säker på att jag inte har inkopplat.

Så med tanke på allt småstrul och inget konsekvent fel egentligen så tänkte jag uppgradera bioset och se om det hjälper men när jag kollar på tillverkarens hemsida (Gigabyte) så finns det fyra olika bios att välja mellan, måste jag installera varje bios för sig i rätt ordning eller räcker det jag tar den nyaste versionen?

http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/BIOS_Model.asp...

Visa signatur

The eternal beat of my heart will always go on for the people I love and care,
but I will always make my own opinion and I wont accept to be treated with disrespect.
I am myself, I like to be me, I wont change for nobody but I will always put my friends first.

Permalänk
Medlem

Välj en av dem, men oftast är den nyaste bäst kan finnas undantag, men i reger är det så....

Lite bios-tips från Tom's Hardware Guide: "BIOS from A to Z"
http://www.tomshardware.com/2006/01/04/bios_from_a_to_z/index...

Visa signatur

SanDiego 3700+|Epox 9NPA+ Ultra|1GB|HDD WD 36GB|SonataII450w
DV6184|C2DT5600|1GB|120GB|GeForceGo7400
P910i

Permalänk
Medlem

vilken hade du valt om du varit i min situation?
beskrivningarna är inte så relevanta för mig, ska jag bara ta den nyaste då?

Visa signatur

The eternal beat of my heart will always go on for the people I love and care,
but I will always make my own opinion and I wont accept to be treated with disrespect.
I am myself, I like to be me, I wont change for nobody but I will always put my friends first.

Permalänk
Medlem

Om den senaste inte kallas för beta hade jag tagit den nyaste. Om den senaste var en "beta", men var släppt för 2 år sedan hade jag tagit den, men jag hade inte tagit en beta om den släppts nyligen. Ta den senaste oavsett, om den inte är en beta.

Visa signatur

SanDiego 3700+|Epox 9NPA+ Ultra|1GB|HDD WD 36GB|SonataII450w
DV6184|C2DT5600|1GB|120GB|GeForceGo7400
P910i