PC Power & Cooling 1KW testat

Permalänk
Medlem

Kan inte han köpa en sån där mätare för att se elförbrukningen på clas ohlson så får vi se vad han behöver 1kw till. Tror knappast han vet vad han snackar om, googlat efter något som kan tänkas dra så mycket så sitter han här o skryter.

Ofta ett mixerbord har 25 cpu's?

Å andra sidan kör jag X800GTO, opteron 146, vattenkylning på cpu/vga/nb, 5 hdd's, extra ljudkort och dvd-rw samt dvd-läsare och massa skit på USB-anslutningarna på mitt MSI K8n neo4 fi på ett 300watt HEC. Har funkat perfekt och lär göra det ett bra tag till. Fattar inte vad man då behöver 1000watt till, känns som folk stirrar sig blint på alla kalle anka watt hela tiden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Å andra sidan kör jag X800GTO, opteron 146, vattenkylning på cpu/vga/nb, 5 hdd's, extra ljudkort och dvd-rw samt dvd-läsare och massa skit på USB-anslutningarna på mitt MSI K8n neo4 fi på ett 300watt HEC. Har funkat perfekt och lär göra det ett bra tag till. Fattar inte vad man då behöver 1000watt till, känns som folk stirrar sig blint på alla kalle anka watt hela tiden

Å andra sidan ligger du på 129% av teoretisk maxoutput, om man ska känna sig för med foten i vattnet.

Jag fick det till 388w, utan usb, eller fläktar. Din ända tröst är väll att belastningen under boot är så pass kort att det inte spränger några säkringar, och att inte grafikkort brännare' osv drar full strömstyrka vid uppstart.

Känn dig för lite själv... Här. Jag valde det lägsta alternativet när jag inte hittade ett direkt motsvarande alternativ i deras lista (ospecificerat ljudkort, och grafikkortet)

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Å andra sidan ligger du på 129% av teoretisk maxoutput, om man ska känna sig för med foten i vattnet.

Jag fick det till 388w, utan usb, eller fläktar. Din ända tröst är väll att belastningen under boot är så pass kort att det inte spränger några säkringar, och att inte grafikkort brännare' osv drar full strömstyrka vid uppstart.

Känn dig för lite själv... Här. Jag valde det lägsta alternativet när jag inte hittade ett direkt motsvarande alternativ i deras lista (ospecificerat ljudkort, och grafikkortet)

B!

Ganska dåligt test det där. Även om hans system drar i teorin rätt mycket, så kan jag aldrig tänka mig att alla olika delar kör på absolut max på samma gång. Under uppstarten kan ju iofs alla hans 5 hårddiskar dra en del, men antagligen drar GPU/CPU och andra saker så lite just då att nätagget orkar iaf.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
Ganska dåligt test det där. Även om hans system drar i teorin rätt mycket, så kan jag aldrig tänka mig att alla olika delar kör på absolut max på samma gång. Under uppstarten kan ju iofs alla hans 5 hårddiskar dra en del, men antagligen drar GPU/CPU och andra saker så lite just då att nätagget orkar iaf.

Det är ju det jag säger, under uppstart har han strömrusning, då alla komponenter ska ha power samtidigt, men det är en väldigt kortvarig last, efter det är det hd's, cpu, och minne som drar ström i stort sett... dock ligger hans max förbrukning, mycket över det PSU han använder, vilket, inte är den mest rekomenderade lösningen.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
tja ska du leka översittare eller ? vad är det för beteende då ?

strunta du i vad jag ska ha 3 sådana kort till , det hör inte till tråden varför jag ska ha dem. det jag sa var att jag behöver ett sådant psu , såg test med enermax galaxy 1000w med 1400w peak ngn dag innan & reagera på att detta var ett dyrt psu , visst inte lika dyrt som ljudkortet du såg på bilden . jag ska ha 3 st till systemet . . därför att det krävs.
pris för "bara" korten 300.000kr . ,. trehundratusen kronor

& varför nämner jag mixerbordet som kostar mer än det hem du någonsin kommer att bo i (förlåt)`?
därför att vara lite ironisk , pga att folk tror att 1000w är så mkt vilket det igentligen inte är . då skulle ni bara gissa vad detta bord drar i ström .
Ja det finns saker som drar mer ström än mixerbordet . tex ett stort tryckeri

så lägg ner med att försöka spela vuxen tack så besparar ni mig att läsa era väldigt onödiga svar tack.

En fråga om du är den multimiljonären som du tydligen verkar vara så varför har du så gamla grejer i din burk?=)
Och ja 1000W på ett nätagg är rätt mycket det är byggt för att driva en PC inte ett tryckeri...märklig jämförelse:D

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
jag ska inte driva bordet med den .. haha behöver ngr dussin av dem då .

& nästa gång ngn skriver att de behöver ngt så sluta spekulera . fråga snällt varför som man gör normalt.

du låter snarare avis

Om du nu ska köpa en massa mixerbord och PCI-E-kort med 25 processorer, som kostar mer än vad de flestas hus gör, borde det väl inte röra dig i ryggen om ett nätagg kostar $100 eller $500?

Jag håller med tidigare talare. Dom korten du ska köpa kan inte dra så fasligt mycket ström. Inte mer än vad ett low- till midrange-grafikkort gör.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Har inte läst igenom alla ovanstående inlägg men för personer som Kinc,overclokk mm så tror jag sådana här nätagg uppskattas nu när ati har släppt x1900xtx

Visa signatur

Sys1 X2 4400+@237*11 - xFx 7800Gtx 490/1300 - Ocz 1024*2 ddr500 - Dfi nF4 Sli-Dr - ocz 520w powersteam 1.7TB Hdd. Plus en massa annat tjafs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
tja ska du leka översittare eller ? vad är det för beteende då ?

strunta du i vad jag ska ha 3 sådana kort till , det hör inte till tråden varför jag ska ha dem. det jag sa var att jag behöver ett sådant psu , såg test med enermax galaxy 1000w med 1400w peak ngn dag innan & reagera på att detta var ett dyrt psu , visst inte lika dyrt som ljudkortet du såg på bilden . jag ska ha 3 st till systemet . . därför att det krävs.
pris för "bara" korten 300.000kr . ,. trehundratusen kronor

& varför nämner jag mixerbordet som kostar mer än det hem du någonsin kommer att bo i (förlåt)`?
därför att vara lite ironisk , pga att folk tror att 1000w är så mkt vilket det igentligen inte är . då skulle ni bara gissa vad detta bord drar i ström .
Ja det finns saker som drar mer ström än mixerbordet . tex ett stort tryckeri

så lägg ner med att försöka spela vuxen tack så besparar ni mig att läsa era väldigt onödiga svar tack.

Vilken idiot !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spud
Har inte läst igenom alla ovanstående inlägg men för personer som Kinc,overclokk mm så tror jag sådana här nätagg uppskattas nu när ati har släppt x1900xtx

Hehe, det är ju en väldigt bred marknad.

Klart att det alltid finns nån som uppskattar en produkt, om det så är UV-reaktiva sugrör som sjunger blinka lilla stjärna.

Permalänk
Hedersmedlem

För att citera en annan moderator vid ett annat forum

"Ordning i tråden"

Fan, försök uppföra er som folk.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
För att citera en annan moderator vid ett annat forum

"Ordning i tråden"

Fan, försök uppföra er som folk.

Hehe gillar ditt namn sitter här å groggar å spelar serious sam II...antar att det är därifrån ditt namn kommer?:D

Edit: okej det kanske det inte är hehe men bossen i spelet heter Mental och jag kopplade direkt till det:)

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Gargamel
Hehe gillar ditt namn sitter här å groggar å spelar serious sam II...antar att det är därifrån ditt namn kommer?:D

Edit: okej det kanske det inte är hehe men bossen i spelet heter Mental och jag kopplade direkt till det:)

Mental hade sitt nick låångt före serious sam såg dagens ljus....

Permalänk
Medlem

Nu var det visst inte kul att diskutera denna sak längre, eller B9 ?

Permalänk
Medlem

hans nätagg slog ut den lokala el-försörjningen så nu kan han inte starta sin dator något mer.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Å andra sidan ligger du på 129% av teoretisk maxoutput, om man ska känna sig för med foten i vattnet.

Jag fick det till 388w, utan usb, eller fläktar. Din ända tröst är väll att belastningen under boot är så pass kort att det inte spränger några säkringar, och att inte grafikkort brännare' osv drar full strömstyrka vid uppstart.

Känn dig för lite själv... Här. Jag valde det lägsta alternativet när jag inte hittade ett direkt motsvarande alternativ i deras lista (ospecificerat ljudkort, och grafikkortet)

B!

Då kommer ju nästa problem: tänk om han har ett Q-tec och går efter det? Han kan ju glömma att driva det systemet med annat än deras 650W-version eller högre. Dessutom har jag ett 350W nätaggregat till 4000+ clawhammer med 1,55v (original alltså), X850XT ganska friskt överklockat, DFI SLI-DR, Audigy 2, 6st 12cmfläktar och vattenpump. Detta drar aningen mer än 350W på det testet Ändå är det ett precis likadant aggregat som nu säljs med en fläkt och är specificerat för 500W.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Det där har funnits länge.

B9, gå och lägg dig. Barnprogrammen är slut för länge sen.

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s