Permalänk
Medlem

sempron eller inte

hej jag ska ta en dator via hempc och den dator jag ska välja har
detta moderkort/cpu.

Moderkort: MB ATX nVidia nForce 4 ULTRA miljöanpassat Dual Core AMD
Athlon™ 64X2/Sempron 939-Pin PCIe
NVIDIA nForce4 ULTRA, Cool’n’Quiet, Dual Channel DDR400 (4st, 4 GB), USB, 1Gbit LAN, 1394, SATA II support, RAID: 0 - 1, 8-kanals 7.1 ljud
Processor: AMD Athlon™ 64X2 4200+ 2.2 HT1000 2x512K 939

Nu till min fråga ja fick höra att tydligen ska amd sempron vara skitdålig och att den inte ska vara bra om man ska spela på datorn så då började jag kolla vad det skulle vara i min dator
men jag hittar bara sempron på moderkortet så jag vet inte om det betyder att en amd sempron fungerar på moderkortet eller om det är bara sempron som fungerar på det kortet.

och kollar man på spec på cpu så står det inget om sempron så nu behöver jag hjälp är det en sempron cpu eller inte?????

Visa signatur

Hp Pavilion 1224eo

Permalänk

Ladda hem och kör CPU-Z, så vet du. (alternativt Everest Home)

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Re: sempron eller inte

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fireball
hej jag ska ta en dator via hempc och den dator jag ska välja har
detta moderkort/cpu.

Moderkort: MB ATX nVidia nForce 4 ULTRA miljöanpassat Dual Core AMD
Athlon™ 64X2/Sempron 939-Pin PCIe
NVIDIA nForce4 ULTRA, Cool’n’Quiet, Dual Channel DDR400 (4st, 4 GB), USB, 1Gbit LAN, 1394, SATA II support, RAID: 0 - 1, 8-kanals 7.1 ljud
Processor: AMD Athlon™ 64X2 4200+ 2.2 HT1000 2x512K 939

Nu till min fråga ja fick höra att tydligen ska amd sempron vara skitdålig och att den inte ska vara bra om man ska spela på datorn så då började jag kolla vad det skulle vara i min dator
men jag hittar bara sempron på moderkortet så jag vet inte om det betyder att en amd sempron fungerar på moderkortet eller om det är bara sempron som fungerar på det kortet.

och kollar man på spec på cpu så står det inget om sempron så nu behöver jag hjälp är det en sempron cpu eller inte?????

Ehhumm, OK du har skrivit klart och tydligt att processorn är en ATHLON X2 (dvs. inte en Sempron) så mitt svar får väl då bli nej det är inte en Sempron.

@WrongTarget: brilliant idé när han tittar på spec. på en hemdator som han EVENTUELLT skall köpa

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Re: Re: sempron eller inte

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av ElWeed
[B]Ehhumm, OK du har skrivit klart och tydligt att processorn är en ATHLON X2 (dvs. inte en Sempron) så mitt svar får väl då bli nej det är inte en Sempron.

Ok det va så enkelt jag trodde att cpu hette AMD Athlon™ 64X2 4200+ 2.2 HT1000 2x512K 939.

och sen var det någon bokstav eller siffra som talade om att det var en sempron.

Man är ju som ett ? när det är om cpu/moderkort mm

Visa signatur

Hp Pavilion 1224eo

Permalänk
Hedersmedlem

S stog för Sockel.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM