Permalänk
Medlem

Datorn startar om sej.

Tja!

Jag vet hyfsat mycket om datorer, ingen expert men ändå, och min dator startar om sej och hackar upp sej ibland, utan anledning.
Jag har en ganska bra dator och den cp:ar sej även fast jag har formaterat

Min dator:
AMD Athlon 2800 (2,08GHz)
GeFORCE 6600 AGP 8X 128 MB DDR
512 MB Minne

Hp Pavilion

Nån mer viktig information vet jag inte men jag kan ta reda på nått om det är till nån hjälp

Jag viste inte vilket forum som jag skulle vända mej till så flytta om det är fel.

Visa signatur

/MelKer

Permalänk

Kör du datorn i originalhastighet eller har du överklockat något ?
Testa att höja minnespänningen i bios till 2,7v ( om det går med en HP dator ?)
Installerat moderkortsdrivrutiner och DirectX efter format/ominstallation ?
Testat olika grafikkortsdrivrutiner ?
Testa och koppla bort ev. usb enheter ( printers , webkamera etc)?

Kör även memtest86 för ev. minnesfel - ex.vis precomplied för Floppy
http://www.memtest.org/#downiso

Sedan får du kanske inte ha högsta krav på din dator vad gäller nyare spel och andra krävande program, det klarar den nog inte av flytande.

Visa signatur

Intel E6750 - Gigabyte G33M-DS2R - 3x1024mb PC6400 - Integrerad Intel grafik - WD 500GB Sata2 - Benq 1625 - Cooltek 600w- XP sp2

Permalänk
Medlem

Den kanske går för varm, kolla temperaturer (ladda ner everest) , öppna burkarn och kolla om det är mycket damm i fläktar osv, rengör isf.

Permalänk

Håller med zEm...

Tror att den blir för varm.. ade sj samma problem förra året med gamla chassit. .:)

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk
Medlem

Okej.. jag tror att det kan vara så att jag måste installera moderkorts drivruitiner men jag vet inte vart jag kan få tag i det, nån som vet det?
grafikkortet är nytt och man fick med drivruitiner till det så det är inte nåt grafikkort problem, jag trodde att det var det först men när jag köpte nytt så visade det sej att det inte va så.

Visa signatur

/MelKer