Dual-boota en Intel-Mac och vinn $7000

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
För att du skrev och jag citerar "Ingen jag känner utan datorintresse skulle ö.h.t. tänka sig att slänga in något annat än XP på sin dator". Jag känner en hel del människor, både entusiaster och helt vanliga svenssons, en hel del av dessa kör med linux, förvisso bara Suse eller Ubuntu.. men linux trots allt.

Då är frågan vilken grupp som är mest representativ. Min mycket blandade grupp med allt från min brors vänner på tio år, mina klasskamrater och mina vänner, till deras föräldrar och deras vänner. Sen din grupp som bara ska vara bred, men jag antar att du känner betydligt fler entusiaster än vad jag gör med tanke på din intresse för LAN.

Citat:

Undrar hur det gick med din läsförmåga igen. Jag skrev " Mina köper allt de huvudtaget har råd till. Speciellt dom som spelar mycket online spel." .. Vet inte vilken svenska du har lärt dig, det betyder inte de köper allt de har på sin dator.

Vad bra att den här diskussionen sträcker sig till min läsförmåga. Något mer att anmärka på?

Citat:

Angående det här om minskade vinster. Oh ja.. Visa en enda vetenskaplig rapport då den faktan, där kan du nog bara få medhåll av APB. Har kommit flera rapporter förra året om detta, både från EU och från doktorander på KTH. Ingen av dom kommer ge dig medhåll på den punkten.

Sen gäller det förstås att anpassa rapporternas slutsatser till den specifika mjukvaran. De flesta menar att det kan gå bättre för vissa företag, t.ex. Adobe, genom att man använder en piratkopia hemma. Den dagen man börjar jobba vill man helt enkelt att sitt företag handlar den mjukvara man kan hantera. Du kan själv klura ut vilka problem det här medför.

Det är nog mer än jag som inte tror att MS bara gjorde detta för att köpa sig fri från en enventuell rättegång..
http://www.chron.com/content/chronicle/business/97/08/09/appl...

Just ja! De ägnade sig åt välgörenhet. Vad dum jag är! Det ska erkännas att aktierna såldes med vinst. Snälla någon, ska du komma med alla möjliga konspirationer för att du ska försvara ditt tal om att Apple skulle tjäna miljarder på att släppa OS X till beige-PC?

[QUOTE]I det skicket som Apple var i vid tillfället hade MS bara kunnat låta företaget dö ut[/QUOTE]

Rent faktafel. Apple hade aldrig negativt kapital, bara en negativ trend som vändes när Steve Jobs kom tillbaka. Hur mycket de $150 miljoner MS "investerade" som användes för att vända trenden låter jag vara osagt. Man hade kunnat hålla företaget i liv och väntat in pengar genom stämmnigsansökningarna.

[QUOTE]Onekligen kan jag inte ha sämre kompetens än dig.. eller hur var det nu lät?[/QUOTE]

Jag har aldrig pratat om min egna kompetens. Den är nog inte speciellt hög, så jag kan nog gå med på att du är smartare än vad jag är. Däremot har jag tillräckligt med distans till världen för att se att det mesta styrs av ekonomiska intressen. Speciellt aktiebolag.

EDIT: Vi kan ju ta Danmark som ett exempel. Man gjorde en tvär vändning när muslimer började bojkotta danska varor och bad om ursäkt istället för att som innan bara hänvisa till yttrandefriheten. Självklart menar de inte ett dugg av vad de säger, utan se bara till sina ekonomiska intressen.

[QUOTE]"Att sitta hemma och tro sig veta bättre än de med gedigen utbildning och mångårig erfarenhet, men 250 gånger bättre insyn i marknaden än någon av oss någonsin kommer att ha är kul!"[/QUOTE]

Jag har aldrig dragit upp några egentliga argument mer än att om Apple hade tjänat miljarder på att släppa OS X för beige-PC så hade de gjort det främst med tanke på att aktieägarna och att den grupp som anses vara representativ för hela världen inte bör tillhöra en kille som sitter i styrelsen i en LAN-förening. Hör du hur det låter!?

[QUOTE]Haha... vilket skämt.. Konstigt att världen drabbas av ekonomiska kriser, spekulationsbublor, att telefon operatören 3 inte kan gå med vinst, eller att Ericsson inte är världsledande när det sitter folk med gedigen utbildning i toppen... [/QUOTE]

Kan du ge någon förklaring till att världen drabbas av ekonomiska kriser? Hade någon vetat hade de säkerligen inte inträffat. Men du har nog synpunkter här också? Sen kan vi ta det här med läsförmåga du pratade om förut; jag har inte pratat om några ekonomiska världskriser utan om ett beslut. Att Ericsson inte är världsledande beror förstås på något som kallas konkurrens. Det finns smartare personer i andra företag. Och visst, en gnutta tur ska man nog också ha. Och känsla för marknaden (men det vet ju du vad det är, så det behöver jag nog inte prata mer om).

Är du sur när du skriver dina inlägg? Det låter nästan som det. Sjäv ler jag lite smått när jag skickar iväg det här. Jag njutar av att ret-argumentera med folk som verkligen blir sura. Det är liksom hela grejen med såna här diskussioner för mig. Ha en bra kväll/dag. Det lär behövas.

Visa signatur

Frälsaren kommer inte längre besvara frågor angående hans sätt att skriva. Detta eftersom de diskussioner han deltar i snabbt övergår till pajkastning. Kommentarer skickas istället via PM.

Permalänk
Hjälpsam

Ja jag vet EFI/Bios, moderkort problem etc.

Men det hindrar inte att jag VILL ha OS X som dualboot till standard x86 PC hårdvara. Då jag är hårdvaru fantast undviker jag Mac tyvärr, men hade mycket gärna kört OSet.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Äntligen! En riktig diskussion mellan personer som verkligen kan något

Fight on MOrKiz och Frälsaren, there can only be one winner in this eternal damnation. Gå inte över till personangrepp bara (Frälsaren) för då finns ju risken att någon trevlig administratör kommer och lägger ner den här trevliga diskussionen...

Ontopic så är det väl bara fint om man kan dualboota en Mac?

För övrigt:
Vad är egentligen skillnaden mellan MAC och Mac? Har inte hängt med tillräckligt länge, får väl skylla på föräldrarna/åldern, men främst föräldrarna.

edit
Såg att det var en ganska gammal nyhet, vad hände egentligen? Who killed who?

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk

"Mac" är en förkortning för Macintosh

"MAC(-Adress)" är en förkortning för Media Access Control Adress, ett NIC's (Network Interface Card = Nätverkskort) fysiska adress, ett 48-bitars(eller mer beroende på vilken standard, dock använders sig alla standarder av samma syntax(i brist på ett bättre ord)) Hex tal

t.ex. 00:0E:BE:2A:35:0A

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johnzon
"Mac" är en förkortning för Macintosh

"MAC(-Adress)" är en förkortning för Media Access Control Adress, ett NIC's (Network Interface Card = Nätverkskort) fysiska adress, ett 48-bitars(eller mer beroende på vilken standard, dock använders sig alla standarder av samma syntax(i brist på ett bättre ord)) Hex tal

t.ex. 00:0E:BE:2A:35:0A

Vad är meningen med att dra upp denna gamla tråd/nyhet med ett sådant inlägg?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X