Cooler Master Ammo 533 testad

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master Ammo 533 testad

<font style="font-size: 10pt"><b>Cooler Master Ammo 533 testad</b></font> <small class="small">tisdag 31 januari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Ammo 533 är ett nytt chassi från välkända Cooler Master, med en lite annorlunda design. Ett handtag sitter på toppen av chassit vilket avslöjar att den tänkta målgruppen är frekventa LAN-besökare. Power/Reset-knapparna sitter på ovansidan av chassit skyddade av ett plastlock á la industrilokaler och ser riktigt inbjudande ut.
<br />
<br /><i>”Having only attended one LAN Party, I guess the Ammo 533 case from Cooler Master isn’t really for me. However, for anyone that’s looking for a case that’s reasonably easy to transport, but can still take full size components, the Ammo 533 might be what they’re looking for. Made out of mild steel it’s quite sturdy and is more robust than aluminium. The chequerboard effect and the black and silver colour scheme is funky but it’s definitely a matter of taste. It doesn’t really work for me though.”</i>
<br />
<br />Läs testet hos <a href="http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=2435" target="_blank">Trusted Reviews</a>.
<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Överdesignad är det första som kommer upp i huvudet när jag ser den lådan.

Permalänk

Ganska ful tycker jag, så man får väl hoppas att fulheten kompenseras med ett lågt pris
Hade det inte vart för mycket silverfärgade plastdelar på den hade den kunnat vara riktigt snygg.

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Medlem

Förutom att designen var lite utmanande så ser det ju att vara en ganska bra låda. Trevligt tycker jag att man kan montera både 80, 92 och 120 där bak.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Överdesignad är det första som kommer upp i huvudet när jag ser den lådan.

Håller med. Men den ser faktiskt rätt robust ut.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Håller med. Men den ser faktiskt rätt robust ut.

Jupp, men skulle gissa på att det inte är mycket mer än just utseendet det. Ser mest ut att vara plastdetaljer...

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Gillade designen, var en robust känsla över den. Onödiga plastdetaljer borde väll gå att plocka bort antar jag.