Permalänk
Medlem

Absolut dom bästa DDR400 minnen? Vilka

SKa bygga i hopp min gammla AMD64 3200+ till en till spelburk så tänkte fläska på med 3st 1GB minnen av modell XXXXXXXXX men nu undrar jag vilka som är dom absolut grymaste minnena va de gäller timings å allt annat då ja kn anada om minnen så ber jag om er hjälp som har pejl på läget.....

Permalänk

3 st?? huh? Jag överlåter till AMD proffsen här att svara men även jag som kör med Intel har svårt att se det som en bra lösning. Max 2st minnen bör du ha om du vill ha drag.

Jag tror du tapper mer än du tjänar på att gå från 2-3GB (i de flesta AMD 2x eller 3x1024 fall).

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk
Medlem

aha oki där ser man så 2 * 1gb är att föredra då

Permalänk

Jag är ingen guru på det här men antingen ska man ha 2 stickor lr 4st om man vill köra i dual chanel hurvida bra timings man får mellan 2 lr 3 lr 4 vet jag inte så mkt om.

Visa signatur

C2D E6400 @ 3.2GHz .:|:. ASUS P5B .:|:. Corsair Dominator 8500 4x1024MB .:|:. ATI x1650pro - R.I.P 2016
i5 6500 @ 3.2GHz .:|:. Asus Z170-A .:|:. Corsair Vengeance 3200MHz 2x8GB .:|:. Nvidia 1060 6GB

Övrigt: Synology DS413J, Nvidia Shield PRO, Raspberry PI, NES, SNES mini, N64, GC, Wii U, Switch

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

Hittade dom här kan de vara nått att satsa på 85$ styck

400MHz DDR
CL 2-2-2-5
(CAS-TRCD-TRP-TRAS)
Also available in a 1GB (2x512) Dual Channel Optimized Kit
Unbuffered
Gold Layered XTC Heatspreader*
Lifetime Warranty
2.8 Volts
184 Pin DIMM

Permalänk
Medlem

Vilka av OCZ minnen är det, vad heter modellen?

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tancoll
Vilka av OCZ minnen är det, vad heter modellen?

Sorry glömde det

http://www.ocztechnology.com/products/memory/ocz_el_ddr_pc_32...

Permalänk
Medlem

http://www.memory-configurator.com/brand/OCZ/OCZ4002048ELDCPE...
Det är dom. Bara att dessa är den gamla versionen av dom.. Fungerar precis lika bra.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

GEIL gör ruskigt bra minnen. Tyvärr har de inget vidare bra 1 GB minne utan bara 512'or.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

http://www.overclockers.co.uk/acatalog/Mushkin.html

Di röda verkar onekligen smarriga, dom svarta ser onda ut

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem

kan man köra med bara ett 1gb minne eller , jag har två twinmos budget förut

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Är det en socket 754 lr 939?

Eftersom du säger "gammal" utgår jag från att det är en 754. Det som sagts ovan gäller främst 939.

Då får du ändå inte dual channel, då 754 inte stöder detta om jag inte minns helt fel. Är inte säker på vad 3 stickor ger för konsekvenser då jag bara körde med 2 när jag hade 754.

Nån annan som kan fylla i?

Permalänk

dom bästa 1gigs minnena i dag som presterar bäst samt överklockar bäst är: http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2676&p=5

har ett par sånna själv. och dom är fett grymma. speciellt vid överklockning. kör minnena i orginal timings 1:1 3-4-4-8 T1 på 2.8v i 300Mhz.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
dom bästa 1gigs minnena i dag som presterar bäst samt överklockar bäst är: http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2676&p=5

har ett par sånna själv. och dom är fett grymma. speciellt vid överklockning. kör minnena i orginal timings 1:1 3-4-4-8 T1 på 2.8v i 300Mhz.

""Reviewing 2GB kits that you can actually buy, we jointly award our Gold Editors Choice to Mushkin 2GB Redline XP4000 and OCZ PC4000 2x1024 EB Platinum. The OCZ earned our Gold Editors Choice Award in Part 1 of the roundup and its performance still holds up very well against the 2GB kits that you can actually buy. It is slightly faster than Mushkin Redline at the same test speeds, but the differences are not significant, and no more than you would expect as normal variation among the same memory chips. Mushkin Redline overclocks a bit further - to DDR586 compared to OCZ DDR550 - so if highest OC frequencies is your goal, the Mushkin may be a better choice."""

Verkar som du har rätt doja, men jag tycker Mushkin minnena är häftigare

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk

och så drabbas de flesta av ballistixdöden. de blir helt plötsligt märkbart sämre och sämre. verkar vara rätt tråkiga minnen. tillverkas inte längre heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joppepoppe
och så drabbas de flesta av ballistixdöden. de blir helt plötsligt märkbart sämre och sämre. verkar vara rätt tråkiga minnen. tillverkas inte längre heller.

Vad grundar du det på?

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk

Titta på Corsair eller G.Skill. Där är det bara att ta de dyraste (som passar) så lär du få bra minnen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k_k
Vad grundar du det på?

stora forumposter på DFI-street och xtremesystems och flertalet användare på en hel del svenska fourm också.

dessutom är det bara att kolla på crucials hemsida... det finns inga 1gb stickor kvar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas brandin
Titta på Corsair eller G.Skill. Där är det bara att ta de dyraste (som passar) så lär du få bra minnen.

så lätt är det väl ändå inte...

vettigaste är förstås att ta dem som presterar mest för så lite pengar som möjligt. finns en hel del minnen som klockar bättre än de dyraste minnena från corsar och g.skill. man får vara glad att inte många tänker som du...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln
Då får du ändå inte dual channel, då 754 inte stöder detta om jag inte minns helt fel.

stämmer bra...

http://www.short-media.com/review.php?r=272

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk

Han ville ju ha de "grymmaste" minnena utan att fråga efter priset. Du kanske har rätt när det gäller Corsair fast när det gäller G.Skill kan du nog få leta innan du hittar billigare som klockar bättre.

Permalänk
Medlem

joppepoppe: såvitt jag vet var det bara en viss "batch" av balistix minnena som dog, och att dom nya som kommit ska vara helt ok

visseligen är jag inte helt säkert på det, men har hört det tidigare iaf

P.S. ursäkta om det är lite offtopic D.S.

Visa signatur

Huvuddator: | Gigabyte X58A-UD3R | Core i7 930@4GHz | 6GB (3x2) Corsair XMS3 | Zotac GTX570 |
Backupdator: | DFI DK P45-T2RS Plus | Core 2 Duo E6750@3.2GHz | 4GB (2x2) Corsair Dominator PC8500 | XFX 8800GTS XT 640MB |

Permalänk
Medlem

jag skulle ha kört på dessa minnen iaf.

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=2X1024DDRO40...

riktigt fina minnen.

Visa signatur

Opteron 146 Cabye 0543FPMW@330x9 1.5v | Antec SONATA II | XFX 7800GT@530/1200| Seagate Barracuda 300GB SATA2 16MB |G.skill 1gbgh @ 260 1.5-2-2-5| DFI Lanparty UT nF4 SLI-DR Expert | Waterchill KT12A-12VS |