Dagens modd: Dark Blade

Permalänk

Kyldelen gillar jag skarpt, han kan sin sak när han bygger nått sånt här.

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Jag har följt loggen i ungefår 5 månader och jag kan säga det att dom som inte tkr det är ngn märkvärlig modd kan ju sjva pröva att programmera alla säkert tusental "block" han har skrivit ner på papper först, testkört ändrat eventuella fel, hitta felen och slutligen den färdiga produkten..

om jag inte missminner mig så står det på en hel del ställen i tråden att han ritar i CAD och sen kör ett CAD/CAM program...

men det är synd att han inte har samma klass på själva datordelen som kyldelen, och att han har anodiserat så mycket i svart.
http://www.g69t.it/public/Scimitar/G69T_WS368_L.jpg

Visa signatur

Min webbsida!
"Svenskarna är välväxta, kraftiga, smidiga, i stånd att uthärda det hårdaste arbete, svält och nöd.
De är födda krigare, fulla av stolthet..." - Voltarie

Permalänk
Avstängd

Mästerverk? haha, inte ett dug imponerad, han har ju tillgång till alla maskiner som behövs..

Ge vilken nisse som helst med CNC utbildning, lite fantasi och 1 år så gör han nog bätre från sig om han har maskinerna han behöver.

Riktiga moddare klurar ut hur man gör något trevligt med "dremel" och får det att se snyggt ut, inte med en hel verkstad och får den se ful ut

EDIT: märker att moderatorerna på den formet är säkert fjortisar som inte sett en CNC maskin tidigare, svårare än CAD? shit, jag kan utan problem programera CNC men CAD fattar jag noll av..

Står vanligtvis vid en Liebherr CNC kuggfräs (kugghjul ifall någon missat)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Mästerverk? haha, inte ett dug imponerad, han har ju tillgång till alla maskiner som behövs..

Ge vilken nisse som helst med CNC utbildning, lite fantasi och 1 år så gör han nog bätre från sig om han har maskinerna han behöver.

Riktiga moddare klurar ut hur man gör något trevligt med "dremel" och får det att se snyggt ut, inte med en hel verkstad och får den se ful ut

Du har nog ingen erfarenhet inom cnc-svarvning eller fräsning. Jag har det och jag skulle inte kunna få ihop detta på 1 år.
Jag kan hålla med om att det ser plastigt ut, men om man ser till hur han tillverkar alla detaljerna och hur han måste planera bygget några steg i förväg för att allt ska passa ihop ska man veta att detta är riktigt skickligt utfört. Lägger man sedan till att han har lagt ~1 år på bygget utan att tröttna är även det ganska imponerande. Arbetet med CAD-programmet är konst, att spänna fast alla bitarna i svarven och fräsen är yrkesskicklighet, att hålla på i 1 år är tålamod.
Jag är i a f imponerad. Men som sagt, anodiseringen är väl inte sådär fantastisk...

Jag menar, det här gör inte vilken cnc-snubbe som helst.

Permalänk
Avstängd

Hela hans bygge ser ut som en leksak för en 3 åring

Permalänk
Medlem

Håller med dig till 100% Knogen...

Läs igenom alla de 61 sidorna och jag kan slå vad om att ni ändrar uppfattning.... Sjukt vad mäktig kille,,, jag kanske inte tycker att det är något som passa in mitt rum, men det är jävligt tufft gjort....

Visa signatur

'Let's put it this way: if you need to ask a lawyer whether what you do is "right" or not, you are morally corrupt. Let's not go there. We don't base our morality on law.' - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

dö adez

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Förbannelse över NZXT, Raidmax etc som härdat folk så till den grad att dom automatiskt tar på både skygglappar och hörselkåpor så fort dom lägger ögonen på något som inte är ett formlöst rätblock á la Lian Li.

"Snigeln" är för övrigt det enda Lian Li-chassit jag tycker är fräckt. De andra är bara... neutrala.

Permalänk

Helt otroligt bygge! Ett rent mästerverk.
Har ägnat nästan 2 timmar till att läsa orginaltråden och det går inte att säga annat än att killen har helt otroliga kunnskaper.
Det är inte många man ser som kan få ut sina ideér på ett sådant sätt. Det är detaljer som sätter ribban så otroligt högt.

Ni som tycker "det ser plastigt ut" eller inte tycker det är snyggt, läs tråden en gång till och betänk vad det är ni ser. Det är inget som är gjort efter er smak, eller något som är gjort för att tilltala er. Det är hans egna ideér och design som får liv. Det ska ses med öppna ögon...
Fattar inte att det här stället är så fullt med trångsynta rötägg som tycker det ser ut som leksaker, plastbitar mm.
Knogen's inlägg är ett av dom få som verkligen reflekterar över vilket jobb det här bygget innebär. Det ÄR ren konst!

Ge mig en varning för att jag kallar er för rötägg, banna mig, kom hem till mig och slit hjärtat ur kroppen på mig.. men effteråt.. ta en titt på hans bygge igen. Det är det värt!

Hans titel "CNC God" kommer inte ur luften direkt.

//TS

Visa signatur

[ Gigabyte GA-7N400 Pro2 Rev 2.0 ][ AMD Athlon XP 3200+ @ 2490Mhz ][ Corsair TWINX512-4000 ][ HIS Radeon IceQ 9800 Pro 256Mb ][ 2x200 SATA 1x120 ATA ][ DangerDen TDX, okänt NB-block, Hydor L30II, Saabkylare ][ TT Tsunami Dream ]

Permalänk

Den undre kyldelen är helt underbar. Resten är ganska fult.

Permalänk
Medlem

Men alltså... ni som inte sett chassit ens hur fan kan ni bedöma det då??

hur många ggr har inte ni sett någon på bild o tänker WOOW OMFG DAAS ISST GUUT sen när ni ser personen i verklighet så får ni uppstötningar...

och till bomber3, gå och lägg dig och vakna helst aldrig igen

det ÄR ett mästerverk, fast kanske inte nått jag skulle vilja slänga ut pengar på....

Visa signatur

Peter Naame

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Mästerverk? haha, inte ett dug imponerad, han har ju tillgång till alla maskiner som behövs..

Ge vilken nisse som helst med CNC utbildning, lite fantasi och 1 år så gör han nog bätre från sig om han har maskinerna han behöver.

Riktiga moddare klurar ut hur man gör något trevligt med "dremel" och får det att se snyggt ut, inte med en hel verkstad och får den se ful ut

EDIT: märker att moderatorerna på den formet är säkert fjortisar som inte sett en CNC maskin tidigare, svårare än CAD? shit, jag kan utan problem programera CNC men CAD fattar jag noll av..

Står vanligtvis vid en Liebherr CNC kuggfräs (kugghjul ifall någon missat)

Han har en tanke bakom det han gör och han har gjort det bra, smak är subjektivt och även om jag inte gillar svärden så är ju chassit inte färdigt än och det han har gjort hitills är beundransvärt.

Alla här är inte fjortisar och istället för att gnälla... prata med din chef och fråga om du kan få låna era maskiner så du kan visa hur ett bra jobb skall se ut enligt dig.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Hellt otroligt han har ju fan till och med gjort vareda bult hehe .. Duktigt imponerad vart jag .. Trots att jag inte tycker att helheten var så snygg

Visa signatur

[IC7-MAX3] [p4 3.0@3.3] [9800PRO] [OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Rev2 2x512MB][Maxtor120gb Raptor36gb]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Trodde det var en processorkylare

xD

Permalänk

fruktansvärt ful!!

Permalänk
ASUS Nordic

Riktigt imponerande! Snyggt som attans, lacken på svärden borde dock vara högglans. Allra helst hade jag sett det kromat eller bara polerat.

Permalänk

DET finns ingen som gjort ett sådant genomkvaliteéts chassi någonsin . inte en chans ! detta chassi var DET BÄSTA BYGGDA i världshistorien . även om designen med bladen inte tilltalar mig så tänk er att själva bygga ngt så här detajerat . var enda del kommer från ett block . VARFÖR HAR det tagit 1ÅR jo om ni kan sluta fjårta er & ta er tid att läsa texten så står det att han har bara kunnat arbeta med detta efter arbetstid , för det mesta efter 23.00 då flesta swe moddare sussar. då går det knappast att arbeta fram ett chassi snabbare än så här om man ska göra alla delar från scratch ! just det , det går inte !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om ni läser igenom hela hans tråd lär alla ni som tycker detta är töntigt och plastigt ändra åsikt..

Och att programmera en CNC maskin är inte direkt så enkelt som ni tror, göra en mutter med en maskin visst. Men detta, titta på passningen, fasningen, det ligger grymt mycket planeringstid för att få dessa delar att spela samman.

Visa signatur
Permalänk

Om det fans en porrtidning för metallbitar så skulle man kunna fylla en hel tidning med bara delar från det här bygget. Jag menar, titta på det här hdd-racket http://www.g69t.it/public/Scimitar/G69T_DBNP202.jpg eller en av bitarna som tillsamans formar ena chassisidan http://www.g69t.it/public/Scimitar/G69T_DBNP146.jpg

hmmmmmmmmmm...........

Alla ***** som säger att bygget är fult eller fånigt eller tycker det ser ut som ett femhundrakronors plastchassi från gtek, *********** U!

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Om det fans en porrtidning för metallbitar så skulle man kunna fylla en hel tidning med bara delar från det här bygget. Jag menar, titta på det här hdd-racket http://www.g69t.it/public/Scimitar/G69T_DBNP202.jpg eller en av bitarna som tillsamans formar ena chassisidan http://www.g69t.it/public/Scimitar/G69T_DBNP146.jpg

Håller verkligen med dig Detta är hantverk i dess bästa form! Killen har en enorm känsla för stil och kan verkligen planera i förväg.

Det enda som är lite synd är att den övre delen inte är lika komplett och fulländad som den undre. Det är för mycket luft och det saknas sidor. Men detta är faktiskt skitsamma om man ser till helheten. Som sagt: hantverk!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
Ett år sen ? Ja här stressar vi inte iaf...

Ja men tråden startades för ett år sedan och bygget har ju pågått nu ca 2år kan man väl säga:p Undrar hur de har tänkt att den ska se ut:) Vill se hela resultatet:D

Edit: Eftersom det har pågått länge så borde de lägga till ett bra system i den:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cato
Plastigt ut?

http://www.g69t.it/public/Scimitar/G69T_DBNP249.jpg

Det ser väl inte plastigt ut? Det är förbannat fult, men det är fan inte plastigt.

Komiskt: de där svarta flänsarna har precis samma "spacing" som musscrollen ger i Firefox för mig.
Blir som en 3d-animation när man scrollar i bilden

...

Alltså, arbetet killen lagt ner är ju helt fenomenalt, och kvaliteten verkar det svårt att klanka ned på...

Tyvärr kan jag bara hålla med om att anodiseringen gör att bladen ser plastiga ut (kanske bättre i verkligheten?) och att lådans helhetsintryck i slutändan riskerar att bli att den ser ut som en leksak.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Dykt upp nya bilder idag:

This is the project of the case rear panel. Only two images of the not final project of the panel.
http://www.g69t.it/public/scimitar/G69T_DBNP_Rear01.jpg
http://www.g69t.it/public/scimitar/G69T_DBNP_Rear02.jpg

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Jag blir grymt imponerad av människor som skapa sådana här saker helt från scratch, är chassit snyggt eller ej? Det kan man säkert diskutera, men som flera påpekat så är ju antagligen inte meningen att det ska vara något som tilltalar den stora counter-strikegenerationen utan något högst personligt för killen som bygger det.

Permalänk
Medlem

Faller mig ej i smaken men måste ge killen cred för finishen ....

det jag blev mest imponerad hantverks mesigt var knivbladen i vattentankarna blev ju grym finish på dem..

sen så är det inte speciellt svårt att att göra vissa av dem delar om du har (som han) kunskaper i cad cam och basic kunskaper i cnc programering (kan anskaffas på vilken gymnasiumskola som helst runt om i ladet) kanske tar lite längre tid och man får säkert göra om ett antal gånger men svårt är det inte:)

Permalänk
Medlem

det absolut mest välbyggda och mest seriösa bygge jag någonsin sett, kanske inte så jag skulle designat det (tänker på knivbladen/svärden) men mys mys

/Daniel

Permalänk

It's all in the eye of the beholder.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Det var ett jäkla tjatande om atthan målat svärden i fel färg osv... Sluta tjata, de är inte målade över huvudtaget, de är elektroanodiserade. Jäkla skillnad. Passar inte galosherna, bygg ett eget chassi.

Jag tycker inte chassit är speciellt snyggt, men det är ett minutiöst bygge, och han har lagt ner enorma mängder arbete på detaljer, och det är sanolikt inte helt små pengar som har gått åt, även om man bara ser till vad material och maskintid kostar. Nu betalar han vad jag förstår inte för värken eller ur egen ficka, men i alla fall. När det är klart, ska jag kommentera på utseendet, just nu är det inte fult i alla fall.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.