Google större än Intel och IBM

Permalänk
Melding Plague

Google större än Intel och IBM

<font style="font-size: 10pt"><b>Google större än Intel och IBM</b></font> <small class="small">tisdag 31 januari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Google ligger nu på andraplats på listan över världens mest värderade IT-företag. Googleaktien steg nyligen och detta gjorde att Google totalt kunde värderas till 130,9 miljarder dollar. Vid samma tidpunkt värderades Intel till 128,3 miljarder dollar och IBM till 127,7 miljarder dollar. Det värdefullaste IT-företaget är fortfarande Microsoft som värderats till 279,9 miljarder dollar.
<br />
<br />Läs mer hos <a href="http://www.idg.se/ArticlePages/200601/31/20060131152948_CS/20..." target="_blank">IDG</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Microsoft helt överlägset 1:a

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Någon annan som anar en sprickande "bubbla"?

Permalänk
Medlem

alltså hur kan google vara sååå jävla värdefullt?

Permalänk
Medlem

ja.. helt galet. google är bara luft (nästan iallafall..)

Permalänk
Medlem

En fråga bara. Vad gör google?!

Visa signatur

Min är störst för jag kör BMW!

Permalänk
Medlem

Jag tror också google kommer spricka men definitivt inte dö.. Dom gör bra saker.

Visa signatur

Övriga ämnen i våra minnen

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kelso
En fråga bara. Vad gör google?!

Google är ett annonsföretag, det är i alla fall där alla pengar kommer ifrån. Fundera på vilken mängd information google har om dina intressen. Detta är väldigt värdefullt för annonsörer, så därför kan Google ta ganska bra betalt för banners. Att Google dessutom har väldigt många användare gör det hela bättre.

Google är dock lite skrämmande just på grund av detta. Allt du söker på lagras, så att annonser ska kunna optimeras för dig. Det är bland annat därför Google är så angelägna om att du installerar deras Toolbar eller använda GMail eller Google Talk, för då får Google ännu mer information om sajter du besöker eller vad du nu gör.

Det enda som skiljer Google från andra annonsföretag är att Googles produkter är förbaskat _bra_.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk

Jo google är verkligen ett sjukt företag, finns så vitt jag vet inga andra exempel på företag som i princip kan bli oändligt värdefulla. Och precis som psionist säger är deras saker sjukt bra, vilket gör att jag inte tror att det kommer spricka snarare fortsätta växa ett bra tag till.

Permalänk

Vansinne.
Vem köper egentligen saker efter att ha sett internetannonser?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Vansinne.
Vem köper egentligen saker efter att ha sett internetannonser?

Har du aldrig sett ett bra erbjudande från komplett eller nånting här på sweclockers?
Kan hålla med om att man lär ju inte köpa från vilken sida som helst!
Det jag menar att det finns pålitligt och opålitligt! (Tyvärr mest opålitligt!)

Själv HATAR jag reklam i alla former!

Permalänk
Medlem

Det handlar inte bara om att du klickar på en länk och köper något. Det är också ett sätt för företagen att synas. När du väl gör ett inköp har du deras reklam i minnet.

Vilka företag tänker du på när du hör ord som blöja, tandkräm, kaffe och tvättmedel? Troligtvis någon av de otroligt irreterande reklamsnuttarna du har sett på TV4.

Jag skulle aldrig välja en telefonoperatör jag aldrig hört talas om. Men har jag sett deras reklam ett antal gånger så får det mig att tro att det är ett helt OK företag. Skulle de luras borde ju reklamen inte finnas kvar efter så här lång tid?

Men i Googles fall är det lite unikt.
Tänk dig att du vill köpa en ny dator. Testa att söka efter "Datorer" på Google.com. Vad får du för resultat? Om du sålde datorer, skulle inte du vilja synas där?

Säljer du utbytbara kapsyler på Pet-flaskor kostar annonserna väldigt lite pengar. (Kanske 1kr för varje person som klickar på länken). Säljer du datorer kan jag tänka mig att den länken kostar riktigt mycket. Vad Dell betalar för att du klickar på deras annons vet jag inte, men det är förmodligen en en hel del.

Permalänk
Medlem

trevligt att se google öka så mycket. Tycker om företaget och bara bra saker har kommit från dem. Bara att heja på och hoppas dem all lycka. Vore kul att se dem på förstaplatsen imo. JAg tycker de borde göra ett OS, skulle bli en garanterad succé!

Visa signatur

-”It’s amazing to think that we’ve come so far as to put man into space and beyond, that we still cannot cut cheese without risking amputation of our own hands/fingers. A bit sad really...” - Film11

Permalänk
Medlem

Håller med RedMac. Jag tycker de borde göra ett Operativsystem.

Hade varit en rikigt in-your-face på Microsoft. Gates hade garanterat fått lite ont i magen.

Permalänk
Medlem

Tycker det här med värdering av vissa företag är rätt löjliga i största allmänhet. Hade MS eller IBM velat så kunde de ha köpt upp företaget eller konkurreta ut det. Att förlorar 15 miljarder årligen på detta hade tex inte rört MS i ryggen för fem öre. Medans Google förmodligen hade blivit bankrupt på några dagar

Permalänk
Medlem

Som sagt det börjar lukta bubbla om det här, påminner om IT-haussen vi såg runt sekelskiftet.

Google är annars ett bra företag annars men värderingen ställer jag mig ytterst tveksam till.

Permalänk
Medlem

IT bublan bestod av luft, många företag levde pga av deras aktie hölls vid liv varje dag.... Där aktieägarna stack så sjönk företagen.
Företagen hade inte direkt något att erbjuda.

Google gör något iaf, de tjänar kolosala mängde pengar från annonserna.

Oja, google resa har bara börjat.

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk

google earth är riktigt intressant. Dom kommer tjäna massa pengar på det när butikerna vill lägga till sina namn i det.

Men varför satsar inte något annat företag på att göra ett OS?!? det finns MÅÅÅNGA miljarder att tjäna där .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Håller med RedMac. Jag tycker de borde göra ett Operativsystem.

Hade varit en rikigt in-your-face på Microsoft. Gates hade garanterat fått lite ont i magen.

Googel har väl gjort en billig bärbar dator med ett eget os eller mins jag helt fel.

Permalänk
Avstängd

Google 4Q Profit Misses Views; Stock Down

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
Googel har väl gjort en billig bärbar dator med ett eget os eller mins jag helt fel.

Visa mig

Permalänk
Medlem
Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkka
Nu börjar bubblan spricka....

http://www.tgdaily.com/2006/01/31/google_q4_2005/

Ojojoj. Då är de inte större än Intel och IBM längre.

SweC får vara goda att uppdatera nyeheten

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld